Hoe verdiepen in wel of geen hond

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 16 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou inderdaad. Wij hebben een hond en heel veel honden in mijn omgeving maar dit nog nooit meegemaakt. Wij hebben wel de keuze gemaakt om met oud en nieuw thuis te blijven omdat ik het ronduit zielig vindt voor onze hond om dan alleen te zitten.
    Als je een huisdier neemt horen daar nu eenmaal verantwoordelijkheden bij en ik neem ze met liefde.
     
  2. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Wij hebben een hond, Amerikaanse Bulldog, uit het asiel, het nest waar hij in zat was in beslag genomen. Super lief beest is het.

    Op dit moment zeg ik vaak: hier na nooit meer een hond. Of een huisdier.

    Je moet over het ras nadenken, ieder zo zn behoeftes. O nee hond verliest onwijs veel haren en dat vind ik echt heel vervelend, dus stofzuig 2x per dag.

    Daarnaast de kosten van bijv een dierenarts of teimmer. Onze hond heeft heel veel allergieën. Hij krijgt elke 3 weken injecties (moet daar echt tijd voor maken), 5 injecties kosten €184. Daarnaast de anti jeuk pillen a €50 per 10 dagen. Zeg je eerlijk: loop er op leeg.
    En dat is iets wat je niet van te voren weet. Past al het onverwachte in jullie leven, dan is een hond super leuk.

    Zal contacten leggen met mensen die honden hebben van een specifiek ras die jullie op het oog hebben. Kijken bij fokkers e.d. Evt asiels afgaan. En wel een goede kiezen.

    Misschien stom maar is er een hondje waar je bijv een week op kan passen? Om het idee te voelen binnen jullie gezin.
     
  3. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik wil wel even een succesverhaal van een hond met katten delen. Want dat gaat natuurlijk meestal wel gewoon goed als je ze rustig aan elkaar laat wennen.

    Wij hadden 3 katten op het moment dat wij ons hond kochten (als pup). Gewoon rustig aan laten wennen en zorgen dat de hond de katten niet verveeld en dat de katten een plekje hebben (hoog) waar ze veilig uit het bereik van de hond kunnen zitten en liggen.

    Nu nog maar 1 kat maar dat gaat echt prima hoor. Ze zijn geen bff's en zullen echt niet tegen elkaar in slaap vallen maar ze kunnen prima samen zijn. Nooit ruzie of stress voor beide partijen.

    Ook in mijn omgeving meerdere kat en hond gezinnen waarbij dat echt gewoon gewoon goed gaat.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. ZsaZsa

    ZsaZsa Fanatiek lid

    10 mei 2019
    1.735
    1.621
    113
    Vrouw
    Hier ook hond en kat samen. Ze tolereren elkaar en zo af en toe likt de hond de kat of de kat de hond.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Een heel belangrijke tip bij t kopen van een pup. Kijk uit voor broodfokkers. Google maar eens.

    Verder wij hebben een labrador. Heerlijk beest, super super vriendelijk, allemansvriend en toch waaks, kan goed alleen zijn, kan met onze konijnen los in de tuin, kan met kindjes, niet graag met katten maar ook dat valt hem nog te leren. Vooral nu hij oud wordt vind ik t soms pittig. Hij verhaart veel meer, ruikt meer, moet er vaker uit, kan niet zo goed meer alleen zijn maar ook niet goed meer mee. Maar nog steeds zo vriendelijk..
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Els25

    Els25 Niet meer actief

    Ben je al verder in je zoektocht @Ukkie1 ?
     
  7. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Hmm ik ben rassen aan het bekijken, ik ga in mei starten met een opleiding van 10 maanden ongeveer. Besloten om iig tot daarna te wachten, want ik wil vol m'n energie en tijd in 't beestje kunnen stoppen. Ik vind een cocker spaniel of een beagle tnt erg leuke rassen. Ik wil tzt denk een aantal asiels eerst af, kijken of er een match is. En anders kijken voor een pup!
     
  8. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Toen ik je verhaal las dacht ik ook meteen aan een beagle (heb zelf een zwak voor beagles), hele lieve (familie)hondjes, maar niet het makkelijkste ras. Lees je dus wel goed in. Bij de meeste beagles geldt dat wanneer de neus aan gaat, de oren uit gaan . Nadat we afscheid hebben moeten nemen van ons beagletje hebben we gekozen voor een Zwitserse herder. Ook een schat van een hond, met wat beter werkende oren . Maar wel wat groter, al hebben wij ook een kleine woonkamer (wel grote tuin). Sinds twee jaar hebben we er een Jack Russel bij. Ook een schat van een beest, de onze is niet superdrive, wel een echte knuffelkont, goede neus, maar haar oren doen het ook . Misschien dat je met de keuze van een nest rekening houdt met of de pup al gewend is aan katten, dat maakt het misschien al iets makkelijker.
     

Deel Deze Pagina