Wasmachine kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanmimi, 23 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Onze wasmachine is kapot, tenminste dat denk ik. Hij gaat in elk geval niet meer aan. Stekker zit erin. Ander stopcontact geprobeerd, maakt ook niet uit. Meterkast geeft geen problemen, het is alleen de wasmachine. Filters zijn allemaal schoon, geen probleem zou je denken.
    Maar toch, hij gaat niet aan. Inmiddels is hij 16 jaar oud, dus heeft het lang volgehouden.
    Maar nu, ik ga straks naar schoonouders voor de was die echt gedaan moet worden, maar welkewasmachine kopen wij.
    Dit is/was een Miele, prima apparaat maar ik wil er eigenlijk niet zoveel geld aan uitgeven. Maar welke dan? Zelf ben ik niet zo kritisch, graag een iets grotere trommel dan de 6kg die we nu hebben. 8 of 9 zou fijn zijn. De verschillende programma's die ik veel gebruik zitten eigenlijk overal wel op. Man zegt WiFi, hij wil hem graag kunnen bedienen via een app. Waarom is me een raadsel, hij raakt het ding nooit aan:roflmao:. Hij is het hele huis op De WiFi aan het zetten, we zullen het een hobby noemen......
    Maar welke? Nu een Samsung op het oog, een grapje van 800€......
    Wie heeft er hier een wasmachine die bediend kan worden via een app, gebruik je het ook echt, of is het vooral voor de leuk en doe je er niks mee?

    Ben vooral heel benieuwd eigenlijk:cool:
     
  2. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Ik. Een bosch met wifi. Gebruik het nooit. Het is er een met automatische dosering van wasmiddel en wasverzachter. Dat vind ik dan weer wel handig. En dat je het programma kunt pauzeren wanneer je iets vergeten bent erbij te doen.
     
  3. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik heb geen wasmachine met wifi. En zou ook niet weten wat het voordeel is. Je kan toch ook uitgestelde starttijd kiezen?
    Ik heb een Miele met doseersysteem. Dat zou heel veel wasmiddel schelen. Geen idee of het echt zo is (ik hou niet bij of ik nu langer doe met een fles wasmiddel) maar het klonk in de winkel heel aannemelijk.
    Ik zou kiezen voor de meest zuinige machine die uitgestelde starttijd heeft. Maar dat hebben ze tegenwoordig toch allemaal wel?
     
  4. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Wij hebben sinds een paar maanden een haier. Tot nu toe erg tevrede over. Is lekker stil alleen met opstarten hoor ik hem eventjes. Hij is niet op Wi-Fi maar dat vind ik een beetje onzin, de Wi-Fi regelt niet dat er een was gewisseld word, daarvoor moet ik toch echt naar zolder en dan kan ik net zo goed even op het start knopje drukken :roflmao::roflmao:

    https://www.coolblue.nl/product/781953/haier-hw80-bp14636.html
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  5. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Hahaha, dat zou dan wel weer handig zijn!
     
  6. Miekje86

    Miekje86 Fanatiek lid

    24 mei 2019
    4.588
    10.779
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Ja als die er komt schaf ik hem direct aan :roflmao::roflmao:
     
  7. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.483
    113
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik heb spijt van mijn samsung eco bubbel. Niet dat hij kuren heeft maar ik vind hem net wat minder goed bij vlekken dan mijn vorige mashine van Siemens. Als deze stuk gaat wil ik er graag 1 met zo een deurtje voor als je iets vergeten bent dat dat er nog bij kan als de was draait en een zelf doseringssysteem voor wasmiddel lijkt me ook voor mij erg handig (en uiteindelijk voordelig) omdat ik de neiging heb te veel wasmiddel en wasverzachter te gebruiken.
    Wat ik wel een handige optie vind die ik niet meer wil missen is dat de machine de was weegt en daar de duur van het programma op aanpast en de uitgestelde start en eindtijd (dat gebruik ik dagelijks).
     
    Ysabella, citroenrasp en tasje vinden dit leuk.
  9. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Wij hebben een paar maanden een Samsung Ecobubble Add Wash gekocht. Erg tevreden over. Vond de Addwash eerst niet nodig, maar ben er nu wel blij mee, gingen van 5 kg naar 8 kg, dus wassen iets minder vaak en dan is het toch wel fijn als je die 'verdwaalde sok', die je uiteraard tegenkomt als je net de wasmachine hebt aangezet, nog even kunt toevoegen.

    Wij zijn bij een outlet geweest, wilden geen refurbished. Hebben er uiteindelijk 1 met 'schade' gekocht; aan de zijkanten zitten twee krasjes, verder als nieuw. Maar daardoor betaalden we €449 ipv bijna €700.
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Goede tip zeg, is dat een outlet met meerdere merken? En is de garantie hetzelfde? Denk dat niemand zich druk maakt over een paar krasjes voor zoveel prijsverschil.
     
  11. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Samsung add wash (eco bubble)
    Ik heb 'm gekocht voor het deurtje (had daar wel 20 euro extra voor over :thumup:), 9 kg, weegt de was en bepaald aan de hand daarvan hoelang het wasprogramma duurt.

    Er zit een smart control op, maar nog nooit gebruikt.
     
  12. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Ik heb afgelopen zomer ook afscheid moeten nemen van mijn wasmachine (mag hij rusten in vrede) en heb bewust wel een wat duurder model gekozen. Dit is de miele TwinDos geworden en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik heb er wel de losse navulbakken bij gekocht en doe hier mijn eigen wasmiddel in dus geen losse flessen of dopjes overal. Mijn man wilde ook een met WiFi, heeft dezelfde tik als die van jou want hier moet ook alles erop maar dat heb ik niet gedaan. Moet toch naar de zolder en zie dus niet het verschil met op het start knopje drukken op het machine zelf of die op de app...

    Waar ik echt enorm blij mee ben is mijn trommel van 9 kilo, geweldig gewoon. Ipv elke dag een machine draaien, draai ik er nu een drie in de week!
     
  13. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dat zag ik ergens als minpunt bij een review staan.... jammer dat de machine de was er niet zelf in stopt, dan was het helemaal top geweest :roflmao:
     
    Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.790
    772
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik vroeg ook al waarom moet er WiFi op. Nou zegt ie dat is handig want dan krijg je een melding als hij klaar is. Maar dat hoor ik zo ook wel als het centrifugeren voorbij is. Maar goed hij is er niet vanaf te brengen.
     
  15. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.021
    113
    Garantie is hetzelfde. Outlet had heel veel merken (sowieso alle grote, bekende merken). "Onze" outlet had van iedere soort wasmachine meerdere staan, konden kiezen uit een witte of zwarte deur. Ik vond de zwarte deur er wel mooi uit zien, ze hadden 3 ecobubbles addwash met zwarte deur, die hebben we bekeken; eentje had schade aan de voorkant, en de andere 2 aan de zijkanten. Dus we konden ook nog kiezen wat we de minst erge schade vonden.
    Nieuwe wasmachines zitten in een doos, maar dat is bij de outlet niet, maar was wel heel stevig ingepakt voor het transport. Werd gratis thuisbezorgd, en zelfs op zolder neergezet en aangesloten.

    Vond het vooraf wel spannend dat het geen splinternieuwe was, maar ben aangenaam verrast door de outlet.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb toch gekozen voor die dure Miele.... met grote trommel.
    Met een power wash programma (kan best zijn dat het nu anders heet hoor) zodat ik in geval van nood ook een snelle was kan draaien.
    Overigens kan ik de wasmachine ook pauzeren om er nog een vergeten shirt of sok eraan toe te voegen. Dan gaat het programma weer verder waar het gebleven was.

    Wat je ook kiest, let op het aantal decibel met centrifugeren. Zeker als je wel eens 's nachts wast.
     
    HappyRabbits en Ysabella vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ga ik zeker onthouden voor als hier iets het begeeft! Wel heel anders maar zo heb ik dochter haar speelhuisje in de tuin gekocht. Was bij een outlet speelgoedhal en deze was showmodel geweest met kras op de deur. Normale prijs 599 en nu voor 120. Dan neem ik die kras echt wel voor lief want na een paar maanden spelen had die kras er toch wel opgekomen.
     
  18. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    989
    1.712
    93
    Vrouw
    Hier ook een Samsung addwash. Hadden hiervpor ook zelfde,maar dan minder kg en de nieuwe is was-droogcombinatie, ben er heel blij mee.
     
  19. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    We hadden een Samsung wasmachine, wat een pokkeding was dat. Vanaf het begin niet tevreden over geweest. Toen die na een paar jaar kuren kreeg, meteen gaan kijken voor een andere. We zijn bij een Haier uitgekomen. Ik had nog nooit van dit merk gehoord, maar deze had de beste recensies. Wat een heerlijk apparaat is dat.
    Voor de Samsung 14 jaar ofzo een Bauknecht gehad. Dat was ook een fijne wasmachine.
     
    Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina