Hoe verhuist de kat mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Onze kat was ook geen binnen kat en die hebben we 14 dagen echt binnen gehouden. Omdat ze toen 14 jaar was en nooit in haar hele leven op de bak ging, hebben we een tuigje gekocht zodat we haar wel naar buiten konden doen, zodat ze haar behoeftes in de tuin wel kon doen en niet weg liep.En dat deed ze dan wel. Na 14 dagen gewoon geprobeerd en begin was ze steeds bij het huis en op den duur ging ze haar grenzen verleggen.

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Hier zelfde meegemaakt, vorig weekend verhuisd en de kat meegenomen.
    Maar groot probleem: hij is semi-wild, hij heeft nooit in huis gezeten, laat zich niet oppakken.
    Ik heb hem een dag in zijn kattenbench laten zitten (wij hebben geen buitenberging, tuinhuis oid). Maar nu is hij foetsie.
    Ik weet ook dat je ze een week of 2 in huis moet laten met uitkijk op buiten (zodat ze de omgeving zien). Maar dat gaat gewoon niet met deze kat.
    Nu, ik denk ook niet dat hij teruggeraakt want er ligt een rivier tussen mijn oud huis en mijn nieuw.
    Ik hoop dat ik hem nog ga zien de komende dagen

3. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Toen wij gingen verhuizen hebben wij onze kat twee weken binnen gehouden, met gewoon een kattenbak binnen. Hij kon gewoon voor het raam zitten en dan kijken. Na deze twee weken samen de tuin in geweest, zodat hij kon ontdekken. Nu hebben wij dan ook echt een held op sokken die, zelfs nu we hier al jaren wonen, nooit ver uit de buurt gaat! Overigens op de eerste dag dat wij in het nieuwe huis woonden, heeft hij de gehele dag gemiauwd in huis...niet omdat hij naar buiten wou direct, maar om te wennen aan zijn nieuwe omgeving

4. Papaver

Papaver Niet meer actief

Haha, ik heb die suggestie ook een paar keer geopperd, en meteen als dierenbeul bestempeld. (Ik ben een grote kattenliefhebber trouwens). Een andere tip die ik heb gehoord ~(en een suk diervriendelijker) is de pootjes insmeren met boter vóór de reis. Maar aangezien de betreffende kat al een paar keer terug is gelopen is het wellicht al te laat hiervoor...

5. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Het ligt aan de aard van je kat... Mijn oma liet haar katten een paar dagen binnen en daarna smeerde zij boter onder de pootjes... Ze zijn altijd terug gekomen... Mijn zus heeft de katten vanaf dag 1 naar buiten gelaten, altijd terug gekomen...

Ik hou mijn katten maar een paar dagen binnen (max3), ook altijd terug gekomen...

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    xfifix, haha :D!!
    Of een bak water er overheen :D

Boter op de pootjes? hoezo?

Wij hadden dat ook in ons vorige huis. We hadden t kattenluikje open voor de konijnen destijds. Een paar keer was mijn vriend zich 's ochtends kapotgeschrokken, zat opeens een kat bovenop de koelkast!
    Gelukkig was de eigenaar m steeds kwijt en heeft m toen wel een tijd binnengehouden (denk ik).

Met onze eigen katten bij de laatste verhuizing gewoon 4 of 6 weken binnen gehouden. Vonden ze absoluut niet leuk, steeds dat zielige gemaaaaaaaaaaaaaaauw voor de deur maar ja.
    Zijn de kattenbak ook (al lang) niet (meer) gewend, maar toen deden ze t er wel op hoor.
    Bij onze volgende verhuizing (hopelijk binnenkort) gaan we t ook gewoon weer zo doen.

Deel Deze Pagina