Ik herinner me het niet, en volgens mijn moeder ben ik vrijwel altijd een foutloze prater geweest, we hadden alleen een cavia die ik AFRIKA noemde ... Mijn zusje zei altijd Zebraden (Zebra), Boden (boten) en Koewen (Koeien) De dochter van mijn man zei toen we in plaats van een cabrio die we in eerste instantie wilden kopen een 'gewone' auto hadden gekocht: 'Maar papa, jullie zouden toch een cavia-auto kopen?' En als het toiletpapier op is, dan zegt ze 'Het WALETpapier is op'
haha wat grappig om te lezen. Ik heb eigenlijk geen idee, zal mijn moeder eens vragen hihi.. Liefs kiss
Ik kon vroeger de R niet zeggen... En dat is moeilijk als je vader Rob (hop) heet, je moeder Marja (majha) en je broertje Ruud (huut) en om het compleet te maken de hond destijds heette Rex (hex) Toen ik in groep 2 kwam was er een jongetje in de klas die wilde niet met me praten omdat ik zijn naam niet kon uitspreken (Rob). Toen is mijn moeder met me naar de logopedie gegaan en is het allemaal goed gekomen Trouwens, toen mijn broertje geboren werd noemde ik hem eerst 'baby huut' (ik kon immers Ruud niet uitspreken) maar uit gemak voegde ik baby en huut samen tot BUUT
Hm als ik mijn oma moet geloven had ik het vroeger over menamena (banaan.. ) en haswas (washandje) of dat nou een verbastering is geweest van mijn oma die het grappig vond of dat ik het zelf gedaan heb... echt geen flauw idee maar de menamena en de haswas zijn nog altijd een begrip
ik weet dat ik vroeger ipv servertje , verzetje zei voor de rest weet ik het niet meer mijn zoon maakte van de leukste woorden zijn eigen taal vrachtauto = mamach je moet het maar verzinnen
De kindjes van mijn zus hebben alledrie moeite gehad met worden als jongens (jommes). De jongste had het over een bobbybarbie(bodywarmer) vind ik persoonlijk nog steeds een leuke! Ikzelf had als eerste woordje appelpoes.
Lantaarnpaal - Lampetaarn Waxinelichtje - Swaksienelichtje En ja de Smurfen noemde ik Moesibei's (klinkt voor mij nog steeds heel logisch).
Lantaarnpaal en stopcontact. Ik weet niet meer hoe het eruit kwam maar wel dat ik daar echt over struikelde . Mijn jongste praat behoorlijk goed maar er komen zo nu en dan wel leuke woorden uit zo is PINO van sesamstraat PIEMEL hahahahaha