hoe verliep allereerste kennismaking nieuwe baby met broertje/zusje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara78, 5 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter was 2j8mnd toen haar broertje werd geboren. Ik heb expres de baby niet vast gehouden toen ze binnen kwam omdat het toch al raar was. Mama in het ziekenhuisbed en door de keizersnee mocht ik toch al weinig doen met haar. Ik kon haar niet optillen en de baby wel, daarom de baby in het bedje en zij bij mama op bed zitten.

2. tulip

tulip Niet meer actief

o oke, ik dacht dat er misschien een pedagogische/wetenschappelijke gedachte achter zat ofzo, dat het voor je kindje beter is om de baby niet in je armen te zien. Maar dat zal wel niet dus;)

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn zoontje sliep die bewuste avond van de bevalling bij de bovenburen. De jongste is om kwart over 9 geboren. De buren hebben ons de volgende ochtend gebeld zodra de oudste wakker was, dat was om 07.15 uur. Mijn man heeft hem toen opgehaald en toen hij binnen kwam, lag de baby naast mij in bed. Hij reageerde heel verwonderd 'Oooh baby!!' en kroop direct bij ons op bed. Daar stak hij zijn armpjes uit omdat ie de baby wilde vasthouden. Eenmaal in zijn armen begon de jongste allerlei geluidjes te maken waar de oudste hartelijk om moest lachen. Het was zo vertederend :) Mijn man moest een traantje wegpinken.

Onze ouders kwamen pas tussen 10 en 11 uur. Dus we hadden heel fijn nog wat uurtjes met z'n viertjes :)

4. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Heb het nu twee keer meegemaakt. Bij de geboorte van Ruben was Mathijs 2,2 jaar. Samen met mijn man heeft hij toen met Ruben geknuffeld, dat was meteen goed.
    Bij de geboorte van Luuk was Ruben 1,8 jaar en Mathijs 3,10 jaar. Nu had ik Luuk vast, Ruben wilde meteen kusjes geven en aaien. Mathijs keek in onze kamer, kondigde aan dat hij op zolder ging spelen (daar ligt het speelgoed waar Ruben niet aan mag komen ivm kleine onderdelen) en kwam een kwartier later weer naar beneden voor een nadere kennismaking. Heeft Luuk toen meteen zelf vastgehouden. Denk dat vooral de aanwezigheid van de vk en kv hem van de wijs brachten. Dat is natuurlijk ook wel druk als je net uit je bed komt!

5. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Mijn zoon was opgehaald door oma om 15.00 uur en om 18.00 hebben we gebeld of hij naar zijn broertje wilde komen kijken. Volgens mijn moeder stond hij te springen op de bank en ze waren er zo. Finn was 15 minuten oud toen Jari binnen kwam, ik had Finn vast en Jari is lekker bij ons komen liggen. Toen Finn was aangekleed, was Jari uiteraard de eerste die hem vast mocht houden. Zelden zo'n gelukkig en blij kind gezien.

6. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Leuk topic meiden, ik lees lekker mee!!!!

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ons kleintje is 's nachts geboren terwijl mijn dochter van 4 jaar ziek op bed lag met 41 graden koorts. Verder moest ik enkele dagen in het ziekenhuis blijven en is ze 2 dagen later pas gekomen toen de koorts bij haar weg was. Ik mocht met de kleine toen mee naar huis. Ze was dus niet de eerste die de kleine zag.

8. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Bij ons ging het wel wat anders.
    Ik lag in bed en had N. naast me neer gelegd. We hadden ook een kado van de baby voor C. Toen C. (2j2mnd) binnenkwam keek ze verwonderd naar de baby en toen zag ze het kado. Dat was veel interessanter. Verder heeft ze die dag niet meer veel aandacht besteed aan N. Ze ging liever buitenspelen.

C. is toch een week of 6 behoorlijk 'jaloers' geweest. Voelde zich echt bedreigd, terwijl we alle truukjes etc hebben toegepast om het in goede banen te leiden. En op het moement dat ik het heb aangekaart bij het CB (het werd me echt te gortig), trok ze ineens weer bij. Aparte dame.

Nu is alles koek en ei en zijn ze echt zusjes. Hoewel N. nog maar 4 maanden is, zoekt ze echt contact met C. Heel bijzonder. Ze kunnen ook echt zo vertederd naar elkaar kijken.

Deel Deze Pagina