Hoe verliep bij jou de hypotheekaanvraag?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaOktober13, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Wauw dat is snel! Welke aanbieder?

2. p1982

p1982 Niet meer actief

Aegon

Konden niet bij anderen ivm laat sleutel nieuwe huis
    Veel hypotheek verstrekkers kunnen dan niks bieden

3. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Wij kregen bij het eerste gesprek bij de Rabo gelijk een akkoord. Verliep zeer snel en soepel.

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Misschien even een stomme vraag hoor, maar wat bedoel je met voorwerk? Wij zijn ook vast van alles aan het regelen dus ben benieuwd wat we eventueel al kunnen opzoeken etc :)

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#25 sunshineS1976, 20 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2017
    Wij zitten net 4 weken in ons nieuwe huis :D

We hebben 4 weken nodig gehad om alles te verzamelen en op documenten te wachten. Onze adviseur heeft ons met alles geholpen. Toen we alle benodigde documenten hadden werd het ingediend en was het na 2 dagen rond. Geen vragen verder gehad ook al had ik die echt wel verwacht eigenlijk :p
    We hebben een vrijstaand huis gekocht en vroegen een hoge hypotheek aan incl meenemen flinke restschuld van oude woning en we hadden geen spaargeld, afschriften waar t geld van af vloog dus had eerlijk gezegd nooit gedacht dat t zo makkelijk zou gaan. Maar we konden ook veel meer krijgen aan hypotheek dus zaten niet op het randje zeg maar. We hadden ook nog 6000 euro extra financiering nodig aan eigen bijdrage. Omdst we natuurlijk geen spaargeld hadden. Dit was ook zo geregeld. Is inmiddels ook alweer afbetaald na 13e maand en teruggave belastingdienst. Denk dat het ook scheelt als je een hele goede adviseur hebt. Ik dacht niet te kunnen verhuizen met nog een hoge openstaande restschuld van vorige woning. Ook al was driekwart al agelost. Onze vaste adviseur kapte het ook vrij snel af. We konden nooit het bedrag lenen dat we nodig hadden. Via een bekende een tip gekregen naar 1 vd beste adviseurs in de regio en dat was meteen pats boem "dat kunnen we voor je regelen geen enkel probleem,dit doen we al jaren" en toen was het snel beklonken eigenlijk.

Wat wij hebben aangeleverd:
    Bankafschriften van alle rekeningen van afgelopen 3 maanden
    Afschriften van creditcards van afgelopen 3 maanden
    Loonstroken van afgelopen 3 maanden
    Goed ingevulde werkgeversverklaringen
    Bewijs aflossing kleine lopende lening
    Bewijs huidige lopende lening,overeenkomst, afschrift enz
    De belastingaangiftes van afgelopen 3 jaar (ivm restschuld oude woning van 4 jaar geleden)
    Polis levensverzekering. Hypotheek is zonder nhg dus niet verplicht maar wel "goed" om aan te geven dat als ik overlijd mijn man alles kan aflossen en er gewoon kan blijven wonen.
    Polis van alle woonverzekeringen
    Koopovereenkomst
    Eigendomsakte huidige woning
    Bewijs verkoop huidige woning
    Bewijs afmelden roodstand mogelijkheid en dat het afgemeld was bij BKR

Volgens mij was dit het zo wel :p

6. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    MamaOktober13, hoe is het afgelopen? Onze documenten waren vrijdag compleet dus ingestuurd en nu afwachten...

7. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wij deden de aanvraag begin juli...begin sept kregen we te horen dat het rond was. Dit grotendeels ivm de vakantie. Daarnaast moest mijn huisarts een verklaring invullen ivm mijn adhd (overlijdensrisicoverzekering) en die was lang met vakantie.
    Wij zouden 11-9 met vakantie gaan, stond al geboekt voordat we het huis kochten. 23 sept verliepen de voorwaarden en voor die datum moest het rond zijn. Ik zat enorm in de stress dat we het niet zouden halen. Dat we vanaf ons vakantieadres op en neer moesten om formulieren nog in te vullen etc...zaten weliswaar "maar" 200km van huis, maar toch....

Ik vond het een verschrikkelijke tijd, hoop het nooit meer te hoeven doen. Ik heb wel 10x gezegd dat ik ermee zou ophouden, bleef wel huren. Al die vertragingen, onduidelijkheden...en de stigmatiserende verzekeringsinstanties...uiteindelijk alleen op de arbeidsongeschiktheidsverzekering een uitsluitingsclausule. In mijn ogen niet terecht, maar op mijn bezwaar is noout antwoord gekomen. Vanwege het etiketje adhd. Dat mijn huisarts duidelijk beschreef dat er nooit sprake is geweest van opname, verslaving, arbeidsverzuim en dat hij van mening was dat ik normaal functioneer telde niet. Vraag het zo'n huisarts dan niet, als je het toch niet gelooft...
    Maar inmiddels wonen we ruim een jaar in ons koophuis en ik ben blij dat ik toch heb doorgezet. Het was het waard.

8. ACP0309

ACP0309 Actief lid

28 jul 2016
    176
    0
    16
    Bij ons ging het heel soepel. Online een hypotheekdossier aangemaakt (dan zie je precies welke documenten je nodig hebt), vervolgens een intakegesprek op 6 dec en alles was rond op 6 jan. Mét NHG en als zelfstandig ondernemer is dat best prima :). Alles geregeld bij de Rabobank.

Deel Deze Pagina