Hi Nuage, je hebt echt een berg ervaring zeg.. je kunt merken dat ik maar een groentje ben (die tegen de muren oploopt). ga morgen ochtend een test doen van CB en wat fijn is, is dat ik ook bij de VK terecht kan vrijdag om idd vast te stellen of het groot genoeg is voor 6 weken of dat het idd al is gestopt bij 5 weken. Als dat het geval is en de bloeding zet niet door, dan gaan we verder kijken (evt gyn). Ze zei dus al ga niet met een wc papier zitten wroeten daar binnen, want het verstoort het milieu daar. En idd ze wil me niet op kosten jagen, maar een CB test zou evt ook wat kunnen zeggen. Ik zou 3+ moeten zijn. Als het minder aangeeft is het ook duidelijk. Kun je zo een test ook in de avond doen? of beter alleen ochtend. Bah voel me half mens, voel me een zeurpiet en wat een drama joh dit. Ik accepteer het als het niet zo is, maar het is echt een gekwakkel.
Je urine moet geconcentreerd zijn. Op zich zou je het op ieder moment van de dag kunnen doen nu als je echt al bijna 6 weken bent. Maar waar je op moet letten is dat je urine niet zo licht als water is, want dan is het erg verdund. Dus bijvoorbeeld even 3 uurtjes niet plassen en daarvoor even ietsje minder drinken (maar wel drinken!) en dan plassen in een glas. Dan kun je zien of het geel is of niet. Is het dat wel, dan kun je de test doen. Ik deed de test ook toen ik 5 weken was aan het einde van de middag en ik kreeg 1-2 te zien. Dat was niet goed.
En je bent zeker geen zeurpiet! Dit is niet niks. Een eerste zwangerschap is hartstikke spannend en eng, zeker als je te maken krijgt met bloedverlies. Gewoon veel blijven praten en alles vragen wat je wilt! En wees blij dat je heel veel dingen niet weet, lekker houden zo Dat betekent alleen maar dat je er niet mee te maken hebt gehad toch en dat is alleen maar fijn
Nou mn test ligt thuis en ik ben op werk (nul concentratie) het is echt wel fijn dat de VK zo begripvol is nu maar... ja het is zo onwerkelijk. VOe me niet zwanger en misschien is t ook wel zo. Ik zal kijken of ik het volhoudt even niet plassen en dan idd in een glas plassen. De VK (assistente) zei wel... voor ons is dit nog geen alarm bel maar snap wel dat dit slopend is.. verder zei ze,.. niet met een papiertje erin gaan wroeten, want dan kun je het ook kapot maken.....
Weet je als t alleen bloed was maar ook die krampen en dan je nier zwanger voelen. Niets leuks aan zo
Test gedaan definitief miskraam . Beter weet ik t nu wist t diep van binnen toch wel. Heb er vrede mee. Ik ga vanaf nu tellen tot dag 11 ovu testje doen en m'n cervix slijm in de gaten houden. Weet je doet me pijn maar ken m'n lichaam te goed. T voelde niet zwanger. Hoop dat t ons tweede ronde wel Gegund is. Dank
Zelfse als bij jou 1-2 weken dus kan niet nu hopelijk gauw doorzetten heb al bloed met mini stolsels nu. Dan weer proberen saampjes
Ik hoop dat het snel komt nu, denk dat de test wel helpt hiermee. Toch psychisch. En dan snel weer zwanger
Ja maar hoe moet ne nu rekenen! Is dit m'n eerstr ongesteld heid dag en tel ik 28 dagen op of is dit niet m'n eerste ongesteldheid dag? Zou ik een ovulatie krijgen na 14 dagen? In t boekje zeg maar
Dat is wat moeilijk inderdaad. Als het goed is ga je nog wel echt bloeden en komt er een soort van ongesteldheid van een aantal dagen. Kan zelfs langer zijn dan normaal. Je kunt de eerste dag die echt lijkt op menstruatie (of meer) rekenen als cyclusdag 1. Maar na een mk is het helaas soms een beetje gokken. Je kunt eventueel ovulatietesten gebruiken maar ik raad het je af eigenlijk. Dan ben je er veel teveel mee bezig en ik denk dat jij gewoon lekker je hoofd leeg moet maken en dan komt het vanzelf goed! Zodra je nog een keertje ongesteld bent geworden zal je cyclus weer normaal moeten zijn.
Haha nou ik bloed nu echt hevig al. En ovu testen gebruik ik als redmiddel omdat manlief een wat minder konijn is zeg maar. Hoofd leegmaken doe ik door flink te sporten. Sta er wel Positief tegenover heb wel angst maar we gaan er samen voor klussen. En als t direct lukt omdat ik nu nog meer hormonen heb lukt t niet dan volg ronde. Njet mee bezig zijn is lastig als je maar weinig gemeenschap hebt de gok wordt dan erg groot
Dan kun je dit als dag 1 zien inderdaad in dat geval. Niet mee bezig zijn lukt vrijwel nooit en ik vind het ook zo'n dooddoener. Maar ovulatietesten maken het soms heftiger. Alleen als je dat toch al deed zou ik er lekker mee doorgaan want je bent er wel zwanger mee geworden
Nou weet je ik gebruikte ze niet. Was zo regelmatig dat ik exact wist wanneer m'n ovulatie was (slijm) dus tja. Ga nu vanaf morgen ook temperaturen. En vriend lief is geen konijn dus ja moet wel anders komt er niets. En weet je zwanger zal je eerlijk zeggen heb me geen enkel Moment zwanger gevoeld. Vanaf week 4 dag 5 zat t al niet goed ws. Dus ja nu maar kijken of t weer lukt zo snel...
Dames ook hier nog een vraagje. Ik heb dinsdag mijn miskraam gekregen althans het zette door en eigenlijk al met 5 weken dus gewoon een hele vroege. Nu heb dinsdag echt erg gebloed met krampen en woensdag ook gevloeid.. nu is het donderdag en het lijkt (zo lijkt het te voelen)alsof het nu al is gestopt. Is dat normaal? ik moet het natuurlijk vandaag nog aankijken, maar .. het zal in elk geval echt minimaal zijn. Paar vragen... wanneer mag je dan weer vrijen? Wanneer mag je weer naar de sauna? Is dit normaal zo kort? Ik ga op dag 11 (tellende vanaf dinsdag dan maar) een ovu test doen.. niet vanaf de echt allereerste dag (vorige week donderdag) want toen was het maar een beetje (de voorbode). Verder wil ik nog even zeggen dat ik me echt goed voel. Ik besef dat ik nog niet mag klagen als ik vele anderen zie. Ik ga mijn best doen om geen medelijden te hebben met mezelf en vol positiviteit weer verder te gaan samen met voor mij de liefste man die er is. Alvast bedankt voor jullie reacties.