Februari/ maart 2016 start IUI

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Beeb1987, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hi ladies! Wie start er nog meer met IUI (met Clomid?) in de komende weken? Zou graag ervaringen uitwisselen!

2. nozzo02

nozzo02 Lid

21 jan 2016
    80
    0
    6
    Ik heb volgende week mijn 5e IUI, dus geen starter meer. Maar veel succes!

3. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hoi hoi ik ben net gestart voor eerste iui alleen dan wel met menopure. Woensdag na het ziekenhuis voor eerste echo. Ben je al begonnen?

4. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Hoi! Nee, verwacht morgen m'n menstruatie dus wordt morgenmiddag gebeld door ze. Ik denk dat ik de 25e moet starten met Clomid. Morgen maken we ook meteen een afspraak voor een echo.

nienie26 vindt dit leuk.
  5. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Wat is menopur? Spuit je dat? Is dat ook voor eicelrijping?

6. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Wij gaan ook starten.. Ik hoop direct de cyclus van maart al, en anders wordt het april.

9 maart hebben we weer een afspraak en dan wordt besloten of we het in eigen cyclus gaan proberen of toch gestimuleerd.. Als het goed is ben ik dan net 1 dag ongesteld dus zouden we die ronde wel meteen kunnen benutten. Hoop het :)

7. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Ik vroeg in eerste instantie ook om IUI in eigen cyclus. Gyn gaf aan dat je dat maar een half % extra kans oplevert dus krijg nu gestimuleerd. Hoop voor je dat je meteen kunt beginnen!

8. koekjesbakker

koekjesbakker Actief lid

13 aug 2015
    277
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hallo ik heb net mijn eerste IUI gehad met Gonal F en Ovitrelle.
    Ik vond het ontzettend meevallen, de behandelijk zelf stelt echt heel weinig voor. Er was veel en goed beweeglijk zaad (67milj) dus daar ligt het niet aan :D Hopelijk hebben ze mn eitje gevonden. Nu twee weken wachten...*zucht*

Succes met jouw eerste IUI!

9. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ja dat spuit je😁 Moetje ook nog bij elkaar in doen even een werk maar begin het al te leren. Spannend he? Zie je er tegen op? Groetjes

10. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    @koekjesbakker thnx voor je reactie. Spannende tijd voor jullie! Ik hoop voor je dat je straks een mooie positieve test in handen hebt!

@nienie Ohh, jeetje wat een gedoe haha. Vind het best spannend ja, maar zie er niet tegenop hoor. We zijn inmiddels al zover dat ik werkelijkwaar alles wil aangrijpen om maar weer zwanger te kunnen worden. Hebben jullie al een lange weg achter de rug?

11. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ja herkenbaar. 😉 Alleen moest ik toch wel even slikken toen ik met die naald in mijn handen zat. Wij zijn nu iets meer dan 2 en half jaar bezig. Bij mijn man is 98% misvormt maar wel veel aantallen daarom zijn we 2 jaar terug toch weer na huis gestuurd voor een half jaar. En jullie?

12. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Wij zijn in oktober 2014 gestopt met de pil. Van mijn partner was bekend dat hij verminderd vruchtbaar zou zijn. Laatste waardes (van vorige relatie) waren zo slecht dat op basis daarvan enkel IVF/ICSI optie was. Bij nieuwe onderzoeken bleek het heel erg mee te vallen. Nog steeds niet fantastisch maar goed genoeg voor een natuurlijke zwangerschap. Dus toen weer naar huis gestuurd tot oktober 2015. In november een HSG gehad en in december had ik positieve test in mijn handen, kindje zat helaas in mijn eileider en doordat ik meerdere keren niet serieus ben genomen door artsen op 1 januari met spoed geopereerd waarbij ze mijn rechter eileider samen met het kindje hebben verwijderd. Maar in januari hadden we mogen starten met IUI en dus na goede gesprekken met mn lief toch besloten nu te starten met IUI. Vrij snel na alle drama, maar doorgaan voelt een beetje als enige houvast en zekerheid.

13. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Heftig Beeb1987! Hopelijk geeft iui gauw weer een positieve test.

Hoe goed of 'slecht' was het zaad van je vriend? of deel je dat liever niet?

14. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Het was minder dan 1 mln levende cellen, dus echt heel erg slecht. Daarna 15 mln geloof ik, maar dat weet ik niet meer zeker. In de tussentijd (tussen eerste uitslag en tweede) zit een flinke periode. In deze tijd is hij afgevallen, gestopt met roken, gezonder gaan leven en door mij aan de Zink/ Selenium/etc gezet haha.

15. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Wauw dan heeft het aanpassen van leefstijl toch wel erg goed zn vruchten afgeworpen!

16. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Ja, maar de relatie verliep toen al niet helemaal meer zoals het moest. Ik begreep ook van mn lief dat het ook niet zoveel was als normaal, dus dat kan er ook nog toe hebben bijgedragen. Anyway, het is goed genoeg nu gelukkig. En zelfs een natuurlijke zwangerschap is gelukt... Dus we hopen dat de IUI net dat zetje is dat we nodig hebben en snel weer zwanger zijn!

17. Beeb1987

Beeb1987 Actief lid

23 nov 2014
    373
    1
    16
    Vrouw
    leerkracht b.o.
    Noord Holland
    Wat is jouw verhaal Izie? Ik zie dat je in maart/ april mag starten. Zijn jullie verklaarbaar verminderd vruchtbaar? Ga je gestimuleerde IUI krijgen?

18. nienie26

nienie26 Bekend lid

24 nov 2013
    844
    208
    43
    Jeejtje wat heftig zeg. Hoop dat alleen dit zetje nodig is en dat jullie snel weer een positieve test hebben. Spannend allemaal. Hoop dat je snel kan beginnen.

19. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Wij zijn nu een jaar bezig en hebben in oktober via de huisarts zaadonderzoek laten doen.
    Dit was toen niet heel geweldig ( 7 miljoen goeie zaadjes), maar wel braaf t jaar zelf proberen afgemaakt en toen direct door gegaan naar de kliniek.

Daar vonden ze dat we op basis hiervan wel in aanmerking kwamen voor IUI dus het gaat ineens heel snel.

Ik ben er wel blij mee, heb t idee dat de zaadjes gewoon niet op hun plek aankomen en er met mij (hopelijk) niet echt wat mis is.

9 maart krijgen we t definitieve plan en dan wordt er ook besloten of we het gestimuleerd gaan doen of niet. Tot nu toe wekt de gyn sterk de indruk dat ze wel voorkeur geeft aan gestimuleerde cyclus om op meer eitjes te kunnen richten per maand.

20. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Deze maand ook mijn/onze eerste iui gehad. Echt zo super spannend maar is me alles meegevallen (behalve de pregnyll zetten)! Nu op het wachtbankje en wat gaat dat langzaam zeg!

Bij ons wilden ze ook perse een gestimuleerde cyclus, terwijl er met mijn eigen cyclus niets mis is, altijd heel netjes precies enzo. Maar dat zou toch qua kansen vergroting anders te weinig uitmaken volgens hen.

Deel Deze Pagina