Hoe verliep jou eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door harlene2014, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tnx! Gun het jou en ieder ander hier netzo goed hoor.
    Ik ben zeker super trots op mijn vriend dat hij dit allemaal gedaan heeft.
    Nu rustig afwachten en duimen voor ons allemaal.

2. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja voel me er wel fijn bij dat we toch een belafspraak hebben staan.
    Ik heb zeker niks tegen adoptie hoor, integendeel ik vind het iets heel bijzonders en moois. Alleen wij voelen er op dit moment niet zo veel voor, en het kost zo ontzettend veel geld. Dat is ook allemaal niet niks.
    Ik laat jullie zeker weten wat de arts gezegd heeft maandag.

Slaap lkkr

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    En weet je al meer?
    Ben zaterdag weer begonnen met spuiten. Bluhhh moet atijd de moed bijelkaar rapen voor deze 1.5 spuiten en echo's en hopen dat er max 3 folikkels zijn etc.

Succes iedereen

4. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa zeker. Ben net precies gebeld.
    Mag niet starten met hormonen.
    Mijn cyclus was super mooi en hormonen gaf als meerwaarde de kans op een tweeling maar meer okk niet.
    Ik zeg nou ik lees wel anders maar ze zegt nee kans op zwangerschap wordt niet vergroot.
    Wanneer ik nu aan de hormonen ga is de kans er ook dat ik meer dan 2 folikels heb en dan wordt het afgeblazen en dat wil je ook niet zei ze.
    Tja.
    Lastig.
    Ik wacht me menstruatie wel af, meestal kwam deze na de IUI ongeveer 14 dagen later. Soms iets eerder of later.
    En we mochten sws een gesprek met onze begeleidende verpleegster.
    Die speciaal dit hele traject doet.
    Dus denk dat we dat gaan doen.
    Pffff

Jij weer gestart. Doet het pijn die prikken? Ben er als de dood voor.
    Vind naalden zo eng haha

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Oooh sjees zeg. Je mag ook niet meer dan 2 folikkels hebben? Ja dan zijn hormonen niet handig...
    Ik mag er niet meer dan 3 hebben. Ik heb ze juist wel weer om meer folikkels te creeeren. Wat een gedoe he en bij iedereen anders.
    De 1e keer heb ik 5 min naar de naald staan staren en dacht ik; okee char wtf ga je doen.
    Maar nu is het "normaal". Alleen als je verkeerd prikt heb je vd blauwe plekken. En het jeukt daarna even waar ik geprikt heb. Super vervelend maar ja het moet maar. As vrijdag 1e echo meting. En dan denk ik volgende week dinsdag de 4e iui.

6. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee meer dan 2 mag niet.
    En ik snap het aan de ene kant ook wel.
    Ik heb natuurlijk te maken met een donor. Er is al een tekort aan donoren, en een donor mag max 25 kindjes hebben.
    Stel dat ik nu al zou beginnen met een 3-ling of 2-ling en iedereen zou zomaar aan de hormonen mogen dan gaat het hard met donoren.
    Dus kan het wel een beetje begrijpen.
    Ik leg me er maar bij neer en houden ons er maar aan vast dat ze er verstand van hebben.
    Oh kan me dat met die naald heel goed voorstellen.
    Hoe gaat dat verder ? Hoe vaak enz moet je dat doen?!

4e IUI, spannend ! Hoeveelste IUI was dit dan ook al weer ?
    Ik maak mezelf soms helemaal gek.
    Ene moment denk k ik ben zwanger en dan zit ik op 7 dagen na IUI gewoon al te testen.
    Dan denk k smorgens nog van nee niet doen.
    Nou dan kan ik me inhouden en ja hoor smiddags ben k al weer zo aan het malen en jawel heb k een test gedaan.
    7 dagen na IUI kan zomaar zijn dat het nog maar 6 dpo is.
    Tot nu toe kan ik me nog inhouden met testen maar heb liefste toch wel snel suptomen of snel ongesteld.
    Dit wachten is zo erg.
    Haha
    Wat zeggen jullie ervan? Gewoon wachten op menstruatie? Of testen? En zo ja testen wanneer?
    Ik zit nu op cd 30, en heb mijn IUI gehad op 9-10

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Okee ik wist dat niet van die donor dat het max 25 is. Dan is t logisch ja! Als ik 4 folikeps zou hebben zou ik t nog durven. Om 1 te bevruchten duurt al 100 jaar.
    Ja de 1e ronde werd ik helemaal loco van mezelf haha. Herkenbaar. Tuurlijk geeoon getest maar ik had ovitrelle gebruikt en tot aan mn menstruatie vals positief getest!!!!
    Ik zou echt wachten. Tis echt moeilijk maar straks test je negatief terwijl je wel zwanger bent en dan wordt je verdrietig en stress want t is niet gelukt... en dat is ook niet goed...
    Ik heb alle symptonen inmiddels gehad haha ben benieuwd als t echt zo is hoe t voelt.... hooooo 4 x is scheepsrecht dan maar?
    Denk dat je einde vd kan testen? 9 oktober... vrijdag testen denk ik???

En ik spuit elke dag 62.5 eh gonal f. Eerst deed ik t in de ochtend maar ik moest er heel erg van plassen. Nu 1830 ongeveer en dan heb ik daar geen last van. En als mn eisprong niet vanzelf komt dan zet ik ovitrelle en dat haaaaaaat ik want dan denkt je lichaam dat je zwanger bent maar in je hoofd niet. Dan wordt ik vaak echt een heks....

8. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoiiiiii,
    Ja max is 25 dus dan is het wel logischer.
    2 had k ook zeker gedaan hoor. Een 2-ling lijkt me super leuk!
    Ik ga je advies (hoe moeilijk ook) opvolgen en wachten met testen tot vrijdag of zaterdag.
    Oh wat kan ik erg zijn hahaha.
    Ik weet als ik nu test en tis negatief ben k verdrietig en boos, maar een stemmetje in mij zegt ach je bent te vroeg. Vlg keer weer proberen haha
    En dan praat ik mezelf weer hoop aan, jawel zo gek ben k dan ook nog haha. En als dan weer negatief test of ongesteld ben dan zelfs denk k nog of kan het toch nog raak zijn.
    Ohhh zo erg he! Hahaha
    Maarrr goed des te meer reden om jou advies nu op te volgen.
    Haha maar goed ik heb deze maand voor het eerst allerlei dingen dat ik denk ohhhhh zal het dan toch raak zijn. Maar goed zoals jij al zegt. Je voelt elke x zoveel.
    Ik ben ook verdomd nieuwsgierig wat je dan wel echt voeld als je zwanger bent hihi.

Ik heb iets leuks gekocht.
    Een boekje van Pauline, zwanger / niet zwanger.
    daarin staan allemaal vragen die je moet beantwoorden en dan kun je er ook in zetten wanneer test gedaan, klachten etc.
    Heel leuk! Vind ik tenminste.
    Nu is mijn boekje al bijna vol haha maarrrr ik dacht zeg het ff hier. Zeker als je er zoveel moeite voor doet is het extra leuk om dit later allemaal terug te lezen.

4x scheepsrecht vind k een goeie en daar doe ik het voor 👍
    3e is nog beter maar laten we een afspraak maken. December zijn we allemaal zwanger ! Haha

9. debv

debv Lid

7 okt 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mn 1ste iui op 5 okt gehad.
    bij ons in het ziekenhuis zeggen ze testen na 18 dagen.maar bij andere zeggen ze weer 14 dagen na de iui kun je testen..
    zit ook te twijfelen of ik toch niet al moet gaan testen.
    wachten is zo niet mijn ding...

10. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    @debv, welk zhuis zit jij dan?
    Bij mij zeiden ze de vorige keer ook pas dag 18 testen.
    Ik twijfelde ook heel erg maar ga het volhouden tot vrijdag.
    Moet je ook proberen, negatief nieuws zit je niet op te wachten en positief nieuws is vrijdag ook nog positief :)
    Haha hoor mij dan whahahaha

11. debv

debv Lid

7 okt 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL

wij zitten in het maasstad ziekenhuis.
    vindt dat testen na 18 dagen zo raar als ze zeggen dat je 12 tot 14 dagen na iui je menstruatie krijgt als het mislukt is.
    het is vandaag 2 weken geleden en nog niks...
    spannend he...

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ligt eraan of je hormonen spuit of niet. Bijv ovitrelle is een zwangerschapshormoon dus dan kun je posi testen terwijl t negatief is.

13. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ja probeer echt even te wachten! Is echt super moeilijk he! Ik wordt met iui elke keer eerder ongesteld. Dat hoor je vaker. Dus ik test niet eens meer. Maar de eerste keer haha suf getest haha. Maar elke x vals door die ovitrelle.
    Oooh ja een 2 of 3 ling haha zijn we gelijk klaar. Lijkt me zo fijn voor 2016 zwanger zijn. Wij rammen nog 3x iui, als t nodig is, er door heen. Laatste is dan half december. Woensdaf bel afspraak met arts. Omdat iui zo pijnlijk is. Durf echt niet meer.

Ooh dat boekje ken ik niet. Zal eens kijken! Is wel "leuk" voor als t eindelijk lukt. Hopen dat t binnen 6 boekjes gelukt is haha.
    Ooooh succes spannend!

14. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Ik ben gisteren voor de eerste fm geweest voor IUI nummer 3 en ik mocht gelijk gisteren avond de pregnyl zetten. Ik dacht het al het was ook al cyclus dag 10. Verder was alles weer goed baarmoederslijmvlies dik genoeg alleen helaas weer maar 1 groot eitje...... daar baal ik van ik heb nog nooit twee eitjes gehad! Elke keer 1 en een zooi met hele kleintjes. Maar goed we gaan ervoor!

Verder wel een fijne gyn gehad nu en een fijne assistent. De inseminatie gebeurd door mijn eigen gyn dat vind ik iets minder....die is iets minder aardig haha zeurkous ben ik!

Verder mag ik over twee weken dan testen en ook ik word eerder ongesteld dus hoef ook niet te testen tenzij ik een dag te laat ben dan hou ik het niet meer maar dat is nog niet gebeurd.
    Er gebeurd gewoon helemaal niets altijd netjes 27/28 dagen nooit langer en nooit korter alleen nu met de IUI korter maar dat hoor ik vaker.

We gaan er voor! Kom maar op klein hummeltje ik vang je en laat je niet meer gaan deze keer! :)

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi blossom spannend zeg. Ga je dan vandaag of morgen voor de inseminatie?
    Heb vrijdag een afspraak voor de meting op dag 9. Durfde niet tot maandag te wachten dan ben ik te laat denk ik.
    Ben benieuwd hoeveel eitjes er zijn. Hoop op drie. Liever niet meer dan gaat t niet door.
    Fijn dat de gyn aardig was. Dat is wel fijn! Ik weet nooit wie ik met de inseminatie heb. Tot nu toe 3x dezelfde maar met een andere arts erbij.
    Zie er tegen op want de laatste keer was het zo n bloederig zooitje geworden.

Heel veel succes!!!!! Je hebt maar 1 eitje en 1 zaadje nodig!

Slikken jullie trouwens nog extra vitaminen etc?
    Heb de hoop qua pillen etc opgegeven :)

16. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    #256 Blossom82, 20 okt 2015
    Laatst bewerkt: 20 okt 2015
    Morgen om 16.00uur inseminatie hoefde ook de pregnyl pas om 23.00uur gisteren te zetten. De ochtend was vol helaas dus vandaar pas laat smiddags....

Laatste keer had ik de fm ook op dag 9 en was het ook al op het randje.

Ik hoor welke gyn ik heb bij het maken van een afspraak en ze vragen ook altijd of dat goed is. Tot nu toe heb ik nog geen voorkeur ik heb ze nog niet eens allemaal gezien er zitten er 7 op die afdeling en heb er nu 4 gezien. Ik had die van gisteren voor de eerste keer en deze vond ik wel het fijnste.

Verder slik ik de compleet mama davitamon en extra magnesium om de innesteling te bevorderen(ergens gelezen). Ik probeer s'ochtends van de koffie af te blijven maar dat lukt me niet zo goed. Verder geen alcohol en zo min mogelijk suiker...... En verder probeer ik mijn leven nog steeds te leven :$ hahahaha altijd gezegd dat ik niet zon muts zou worden wat betreft eten en dergelijke maar ben het nu toch.....OOPS
    Ik wil gewoon alles doen wat in mijn vermogen ligt om een eventuele zwangerschapskans te verhogen aangezien het niet zo makkelijk gaat. Ik ben pas op mijn eten gaan letten sinds ik in het ziekenhuis bezig ben daarvoor was ik nog niet zon muts;) Manlief krijgt overigens ook netjes vitamine c bij het avondeten aangezien hij over het algemeen geen fruit aan raakt leek me dat wel handig.

Ik snap wel dat je tegen de inseminatie op ziet hij was de vorige keer zo naar. Maar misschien valt het daarom nu wel reuze mee ik hoop het in elk geval voor je. Ik heb wat betreft inseminatie geen nare ervaringen gelukkig alleen dat ik de laatste keer belachelijk lang moest wachten met het opgewerkte zaad in mijn BH..... Ik heb dat nog even nagevraagd gisteren en dat zou geen kwaad kunnen..... dus daar ga ik dan nu maar van uit.

17. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL

Het is lastig indd. Elke keer denk k. Ach toch een testje wagen maar dan later denk k weer nee toch niet.
    Pfff
    Morgen afspraak met arts, ben benieuwd wat ze je zeggen. Spannend.
    Is toch erg dat je niet meer durft te gaan vanwege de pijn terwijl het pijnloos moet zijn.
    Het is 1 boekje trouwens hoor hihi.
    Meer veel blz enz.
    Laat je ons morgen wel ff weten hoe en wat?

18. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blommom, succes morgen met de IUI.
    Spannend!

@all, ik slik de Davitamon foliumzuur tabletten, met pepermunt smaak. Tis net een smintje hihi.
    Verder drink k ook geen alcohol meer en verder eet k waar k zin in heb:)
    Wel gezond hoor ma tis niet dat ik helemaal op dieet ben ofzo.
    we zijn nu dik 1,5 jaar bezig dus zal wat zijn als ik al die tijd op dieet ben hihi.

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Okee, wij hebben 1 ferteliteitsarts en een verpleegkundige die 9 van de 10 keer de folikkelecho maakt. Dan is er nog een mevrouw die 1 x samen met de ferteliteitsarts de inseminatie heeft gedaan. 2e keer met de verpleegkundige en laatste x alleen. Onwijs aardig mens echt waar. Zal wel aan mijn lichaam liggen dat de inseminatie zo k*t gaat.
    Ja ik slikte foliumzuur maar daar ben ik, zo eigenwijs als ik ben, mee gestopt. Dacht ja wordt ik dan opeens wel zwanger? Ga er maar weer aanbeginnen...!
    Koffie ik hou van koffie. Moeilijk is dat. Drink denk 2 a 3 bakjes per dag en over t eten hou op schei uit. We laten nu ons huis stucen dus koken is t nog niet geworden. Slecht zeg.... misschien is dat suiker schappen van t menu een goed idee. Ik ken namelijk iemand die niet zwanger werd door iui en ivf. Toen is zij met haar man naar soort van dietiste geweest speciaal voor dit soort dingen. En ja hoor die maand daarop was t raak.
    Heb zelf 3 maanden acupunctuur gedaan wat niet hielp. Maar mn schoonzus heeft er 5 jaar over gedaan. Laatste ivf acupunctuur en zwanger. Wel bij iemand anders dan dat ik ging. Dus de 26e ga ik naar de zelfde als zij. Kom maar op. Ook al moet ik een olifantendrol eten doe ik het!

Hmmm ja raar dat je zo lang moest wachten. Je had t vertelt ja. Mijn vriend doet t altijd daar met zn potje haha tis maar 15 min rijden voor ons maar met files in DH soms wel 40 minuten tot 3 kwartier. Dan wachten we een uurtje na t inleveren en dan mogen we. Maar fijn dat t geen kwaad kon ik dacht van wel eigenlijk.

Heel veel succes!!!!! Duim voor jullie!

20. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik ga ook maar weer aan de foliumzuur. Werd een beetje opstandig. Dacht werkt toch niet ;)

Ja t schijnt goed te zijn suiker laten staan etc. Maar zooo moeilijk. Vooral chocola..........

Deel Deze Pagina