Hoe verliep jou eerste IUI?

Discussion in 'MMM clubs' started by harlene2014, Jul 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meli87

Meli87 Lid

Feb 11, 2015
    12
    0
    1
    Bij mij was er de eerste keer ook iemand bij om te kijken, maar de persoon die de inseminatie gedaan heeft was ook nog zo jong dat ik denk dat het ook nog een studente moet geweest zijn (of toch maar net afgestudeerd). De inseminatie op zich viel mee, maar dat eendenbekje, bah! Zat ze ermee te koteren omdat m'n baarmoeder in een hoekje lag, echt niet prettig. Ze heeft dan uiteindelijk een ander eendenbekje genomen en daarmee ging het gelukkig beter :) Van de inseminatie verder niks gevoeld, daarna een beetje buikpijn maar dat viel mee.

De 2de IUI echt een superdokter gehad! Helemaal niks gevoeld! Zelfs niet het eendenbekje.

Maar bij mij helaas geen zwangerschap... Ik hoop bij jou wel! Maar met meer dan 200 milj :$ zaadcellen heb je wel een goede kans denk ik :D Veel succes nog!

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Ach vreselijk die eendenbek en bii mij zat er ook een knik in de baarmoeder die duwde ze even recht.
    Ja het lab was zo verbaast over de kwaliteit van t zaad dat ze belde naar de gyn. En ik dag ervoor boos op mijn vriend omdat hij in t weekend te veel bier had gedronken!

3. Meli87

Meli87 Lid

Feb 11, 2015
    12
    0
    1
    Haha nu weet je toch dat je vriend de volgende keer dat je boos bent omdat hij teveel gedronken heeft, zal zeggen dat het toch zijn zaad ten goede komt? :D (Hoewel dit eigenlijk pas na 2-3 maand effect heeft)
    Zou de mijne toch zeggen... ;)

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    3,128
    1,100
    113
    Female
    Mijn eerste IUI ging goed, alleen de avond van de behandeling zelf wat pijn en krampen gehad.
    Bij ons was inderdaad de eerste meteen succesvol. Ik hoop voor jullie ook snel een positieve test!

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Een jaar geleden was hij gestopt met roken. Toen hij hoorde, bij de eerste zaadtest, hoe goed is, is hij gelijk weer gaan roken... die van mij zou t zelfde zeggen ;)

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    De avond na de iui had ik ook erg pijn. Nu na drie dagen heb ik enorme borsten en rechts soort van menstruatie kramp.
    Wij hopen het ook ;)

7. 3414

3414 Lid

May 28, 2015
    15
    0
    1
    NULL
    NULL
    #27 3414, Jul 26, 2015
    Last edited: Jul 26, 2015
    Hoi,

wij hadden 18 juli onze eerste iui behandeling.
    Ik had al wat vervelende ervaringen erover gelezen, dus was op het ergste voorbereid..maar hier een positief verhaal. Ik heb er echt helemaal NIKS van gevoeld.
    Inmiddels 8 dagen verder en vandaag bruine afscheiding geconstateerd. (sorry voor degene die in plaatjes denken ;)
    Heeft iemand hier ook ervaringen mee? Ik heb dit al vaker gehad rond deze dag in mijn cyclus en het houdt dan een paar dagen aan of het blijft tot aan mijn menstruatie.
    Ik denk nu dus meteen dat het niet gelukt is, omdat ik dit vaker heb gehad en nog nooit een positieve zwangerschapstest in handen heb gehad.
    Heb ook cyclussen gehad waarin de bruine afscheiding niet voorbij kwam, maar ook die eindigden nooit in een zwangerschap ;)
    Ik hoor graag jullie ervaringen.

8. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    3,445
    2
    38
    Nergens last van gehad en 1e poging zwanger.
    Uitslag van man was 456 miljoen en na bewerking 88 miljoen met 100% beweeglijkheid..

Nu in augustus op naar de 1e iui voor een brusje

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi! Heb zelf geen ervaring met bruine afscheiding. Zelf heb ik dat mn borsten enorm pijn doen 8 dagen voordat mn menstrusatie begint. Zit nu zes dagen na de eerste iui. De dag erna had ik hele harde borsten en dat neemt nu af waardoor ik denk dat t niet gelukt is..
    Nou ja ik wil van alles voelen maar ik voel niks. Soms denk ik; werden we maar groen ofzo dan weten we meteen of we zwanger zijn.

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Wauw wat een goede kwaliteit! Hoop dat de tweede ook gelijk raak is!

11. Ilse88

Ilse88 Actief lid

May 14, 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb 2 x IUI gehad.
    Vorig jaar in januari hadden we 8,5 milj zaadjes. Het was een pijnlijke inseminatie omdat mijn baarmoeder niet mooi lag.
    Uiteindelijk bleek ik na 1ste IUI zwanger! Onze zoon is geboren in oktober 2014.

Nu zijn we in juni dit jaar opnieuw gestart voor een broertje of een zusje. De 1ste IUI: 7,6 milj zaadjes. De inseminatie was niet pijnlijk zoals vorige keer. Vorige week een positieve test in handen :) .

Ik ben dus 2de keer na 1xIUI zwanger.

Ik wens je véél succes toe.

O ja, ik had ook telkens menstruatiepijn, krampen.

12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Wauw super zeg!!!!

13. Wanda1982

Wanda1982 Lid

May 15, 2014
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Allereerst heel veel succes alvast.

Ik ben vier iui en 5 terugplaatsingen verder.

Elke keer een ander gevoel tijdens en erna.

De een is er handiger in als de ander en vaak ben je zelf in het begin wat meer gespannen waardoor het vaak wat moeizamer gaat.

De allerbeste tip die ik kan geven is een uurtje van tevoren een halve liter water opdrinken......half uurtje van tevoren nog even plassen en dan ophouden......denk er wel aan dat je verder normaal drinkt.
    Doordat je blaas gevuld is, en je ligt, wordt je baarmoeder mooi plat gedrukt en gaat het inbrengen vaak makkelijker!

Groetjes Wanda

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Thnx voor de tip. Ik waw ervoor naar de wc gegaan. Van de zenuwen en de hormonen ;) en toen was mn baarmoeder indd niet plat.

15. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    De IUI zelf ging vlot.
    De week erna veel krampen wel (ik dacht innesteling), maar ik was niet zwanger en de krampen bleken door een cyste te komen. Inmiddels ruim twee maanden verder en ik moet nog een maand wachten voor tweede IUI zodat cyste helemaal weg is...

16. Ilse88

Ilse88 Actief lid

May 14, 2013
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Harlene, hoe is je IUI verlopen? Je mag bijna testen zeker?

17. nonniez

nonniez Actief lid

Mar 15, 2015
    128
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn eerste iui verliep goed! Ik had geen volle blaas, dit hadden ze ook niet meegegeven vanuit de kliniek maar dit gaf geen problemen! Heb er niks van gevoeld! 10 min blijven liggen! Tot nu toe (maandag iui gehad) geen klachten gehad! Nu nog die lange wachtweken aangebroken...

18. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi all
    Mijn 1e iui is helaas mislukt. Menstruatie na 12 dagen.
    Meteen weer begonnen met gonal f. Zag er heel erg tegen op omdat ik de eerste keer overal last van had. 3 weken kramp, enorme opgezette borsten. Van de ovitrelle werd het niet beter.
    Deze ronde nergens last van. 13e 2e iui gehad. Ging 10x beter. Klein beetje kramp. 1e keer veel "afscheiding" deze keer niet.

Nu maar hopen!!!

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Spannend he dat wachten! Heb je verder nog klachten?
    Heb me deze x voorgenomen om elk pijntje of dingetje te negeren. Wordt gek anders ;)

20. nonniez

nonniez Actief lid

Mar 15, 2015
    128
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb sinds woensdag (9dpo al menstruatie krampen en sinds 10dpo ook gevoelige borsten! Sinds vandaag 12 dpo geen krampen meer, wel gevoelige borsten nog! Heel erg spannend! Kan alle kanten nog op!

Ja gek wordt je ervan hé? Denk wel dat het moeilijk is om er niet mee bezig te zijn of pijntjes te negeren.. Je wil zo graag dat het lukt! Hoe is het bij jou? Net 2 dgn geleden iui zie ik.. Voor jou duurt het nog even voordat je kunt testen! Spannend! Zal voor je duimen. Ook al lang aan het wachten en genoeg meegemaakt zie ik!

Share This Page