Mijne groeien nogal rapjes. Heb ze van ruim 4 cm gehad als ik geen pregnyl spuit. Dus 2 grote is prima.3 word geen iui denk ik. Ik hou jullie op de hoogte. Morgen ochtend een echo
Een chemische zwangerschap is wanneer je het ene moment een (licht) positieve zwangerschapstest hebt en heel kort daarna toch ongesteld wordt. En dat is dan ook vaak een (lange) bloeding met grote stolsels. Er heeft dan eventjes wat gezeten Hoe was je tweede meting vandaag? MissDonna, welkom! Je eerste IUI, spannend! Mijn tips: - Ga met een volle blaas. Vaak is het dan makkelijker voor de gynaecoloog om de baarmoedermond te vinden. - Vraag of het zaad langzaam ingespoten kan worden. De eerste twee IUI's ging het er bij mij met een rotgang in en crepeerde ik van de pijn. - Neem een maandverbandje mee. Je kan wat gaan bloeden. - 10 à 15 minuten blijven liggen na de behandeling. - Ik neem elke dag een hoge dosering vitamine D in. In Nederland zijn gynaecologen daar nog niet zo heel bekend mee, maar neem maar eens een kijkje hier op het forum... - Klaarkomen op dezelfde dag als de IUI. - Beide keren dat ik zwanger raakte, dronk ik na de IUI heel veel granaatappelsap (POM). De één vindt het een fabeltje, de ander gelooft er heilig in dat het helpt bij innesteling. Ik vind het nu iets te opvallend om alleen maar toeval te zijn. Kan in ieder geval geen kwaad en het is best lekker
Aegyo: Ik dacht dat ik alle termen inmiddels wel wist maar dit dus nog niet ......lijkt me ook wel irritant het idee dat er wel wat gezeten heeft! Mijn tweede meting ging goed eitje was gelukkig netjes gegroeid en ik mag vanavond de pregnyl zetten en maandag middag inseminatie. Eindelijk een keer op maandag zodat ik daarna een keer helemaal niets hoef te doen. Maandag is mijn vrije dag dus nu hoef ik niet holder de bolder terug naar mijn werk maar kan ik gewoon lekker op de bank gaan liggen. Dat is dan weer het voordeel van een langzaam ei
aeygo dank je wel! Hoe bedoel je klaarkomen op de zelfde dag als de iui? ik moet in de ochtend meteen de sperma brengen ( of tijdstip dat ik heen moet) extra sex hebben heeft geen zin bij ons, mijn afscheiding dood de zaadcellen. echo vandaag was niet goed, 1 was er weg en 2 waren nu naar 16 en 17 dus maandag terug, als het goed is dan pregnyl zetten en woensdag iui.
Ik kreeg dat als advies van de gynaecoloog. Iets over trilhaartjes die door de samentrekkingen van het klaarkomen het zaad van de IUI de goede richting opsturen of zo Dus dat je na de IUI, 's avonds o.i.d., klaarkomt. Hoeft natuurlijk niet per se door sex *ahem* Hier staat het ook, geloof ik: https://www.freya.nl/web_folders/folder23.php?smnr=17 Balen zeg, dat je follikelmeting zo tegenviel
Hoi dames, even een vraag... Ik heb vorige week vrijdag mijn IUI gehad. Nou is mijn cyclus "meestal" 33 dagen. Alleen de vorige keren werd ik 14 & 16 dagen na de IUI ongesteld. Waar moet ik nu rekening mee houden :S 14 dagen na de IUI zit ik nog maar op cd 28 en 16 dagen erna zit ik op dag 30. Pfff zou natuurlijk kunnen hoor. Maar nu wil ik juist een x proberen te wachten met testen maar doet dat word heel moeilijk als je cyclus niet regelmatig is. Hoe voelen de andere dames op het wachtbankje zich ? Ik voel me wel "iets" anders maar komt omdat ik er bij nadenk. Heb paar x rechts wat steekjes gehad en iets drukkend gevoel. Verder vaak plassen (maar ook dat zit tussen me oren haha) en heb nog steeds wat afscheiding maar dat zegt niks. Sommige hebben dat veel en sommige niet. De aspirine neem k nog netjes in, eet weinig tot geen zuivel producten en heb savonds een kruik om me warm te houden 😀 Vandaag lekker dagje niks doen 👍 Harlene, hoe voel jij je? Nog andere kwaaltjes erbij gekregen ? Fijne dag allemaal !
Hebben ze niet verteld wanneer je mag testen? Ik mag de 27ste testen,moet erbij zeggen dat er verteld is dat ze verwachten dat ik zwanger raak via ivf dus weinig hoop. Maar nu zit ik op het wachtbankje en voel van alles,behoorlijk last van me borsten en verschikkelijk moe en gedroomd dat ik zwanger was van een meisje zal dat komen door de ganal f? Ik denk dat je 16 dagen moet aanhouden. Succes!(ga ook proberen te wachten tot de 27 ste)
Nee alleen de eerste x hebben ze gezegd wanneer te testen maar daarna niet meer. Komt denk k ook doordat k pco heb. Overigens is het nu stabiel. Ik wacht (als het lukt) tot vlg week maandag. Spannend ! Bij jou ook spannend. Heb geen ervaring met hormonen maar weet wel dat je na een IUI altijd vanalles voeld omdat je er mee bezig bent. Hoop dat je droom uitkomt. 👍
Hi Kimmie meestal mag je 16 dagen na de iui testen...? weet niet hoe t is met een langere cyclus? misschien kan ja de 17 dag testen? spannend zeg. Hier alles okee. mn borsten zijn enorm. als of er beton aan hangt. af en toen soort van kramp in mn buik maar t is niet onderin mn baarmoeder maar wat hoger of wat naar achter... Succes meis!!
De tweede follikelmeting zaterdag liet drie follikels zien. Eentje van 18mm, eentje van 16,5mm en eentje van 14mm Dus ik moest zaterdagavond de Pregnyl zetten en dan maandagochtend de IUI. Dus we zullen zien. Ik heb zelf het idee dat, dat misschien te laat is. Ik voelde vanmiddag veel krampjes en ik ben inmiddels nogal droog *down there* Één ding weet ik wel... Ik ga na deze ronde niet meer naar een vervangend gynaecoloog. Die van zaterdag was best vriendelijk hoor, maar had verder geen flauw idee van mijn dossier. Toen ik vertelde dat ik zaterdagochtend al een positieve ovulatietest had, zei hij "die zijn niet betrouwbaar bij PCOS"...uh ok. Ik heb geen PCOS Ook zei hij dat follikels niet doorgroeien na Pregnyl Dat klopt ook niet. Ik mis onze eigen gynaecoloog En de IUI is bij wéér een andere vervanger *zucht* Blossom82: Ik moet ook morgen!! Om 09:30uur Dus...gezellig samen op het wachtbankje Kimmie1990: Ik moet altijd 14 dagen na de IUI een zwangerschapstest doen Maar tijdens m'n luteale fase houd ik altijd wel het Pregnyl verloop in de gaten met goedkope testen. Harlene2014: Hehe, dat gevoel ken ik nog. Zo zwaar dat ze in de weg zitten En de krampjes kan ik me ook nog herinneren. Er is ook een heel avontuur in je buik gaande
Hi aeygo! ik dacht ook altijd dat ze te laat waren. Had zo vaak een positieve ovulatie test en dan klopte t niet met de echo's. Dus de arts zei van doe ze maar niet meer. Ze had gekeken of ik vanuit mezelf al een hoog hormonen aantal had en dat was dus niet zo. sinds dien gebruik ik ze niet meer. En ik vindt t echt irritant dat je elke keer een ander heb. bij ons is er een verpleegkundige en 2 artsen. Dus altijd 1 van hun gehad. En dat is fijner want dan ken je ze een soort van. slecht hoor. zou er echt van zeggen. Ja gisteren had ik zo een kramp en moest ik uit eten. Had zo geen trek. maar nu alles weer rustig. alleen mn borsten ontploffen. ziet er uit en als ik lig doet t zo een pijn. Nou ja zou vast nog meer kwaaltjes bij komen
Ik moet om 18.15 pregnyl spuiten en woensdag om 10.15 ong krijg ik de iui. Dit is bijna 40 uur als ik dat zo tel. Voor mn gevoel is dit te lang er tussen en spring mn ei eerder.. ik weet niet hoelang sperma er over doet om dan de weg af te leggen door iui weet iemand van jullie dat?
Hi miss donna, die hormonen zorgen er juist voor dat je een eisprong hebt tussen de 32 en 40 uur dus dat is heel normaal. je ei overleeft 24 uur en t zaak max 72 uur. in de 15 minuten dat je blijft liggen na je iui is t mogelijk al gebeurt. sperma doet er volgens mij 15 min tot 30 min om t eitje te vinden. dan nog door dringen. en als t goed is is alles goed getimed. ik heb zelf 2 x iui met ovitrelle gehad omdat de eisprong niet van zelf kwam en 2x zonder. Dus ga er maar van.uit dat ze weten wat ze doen. Hoe moeilijk dat ook is! succes!
Ik heb de laatste paar dagen onmundige kattige dagen. Kan er niks aan doen maar kan niks hebben. Nu ook weer, de een begint met Ooh drink je cola? Wtf Jaaa ! Ik drink cola so what! Ik rook niet, drink al 2 jaar geen alcohol en hou me aan alle etensvoorschriften voor een zwangere en dan zou k geen cola mogen. Dan begint me schoonmoeder met jaaaa je moet rustig aan doen. Hallo! Ik wordt er gek van dat iedereen maar weet hoe en wat ik wel en niet moet en mag doen. Hebben jullie dat soms ook? Sorry maar ik kom net van t werk thuis en ben nu ma snel gaan douche want fok me alweer helemaal op dat ze zeggen dat ik teveel doe. Moet k dan niks meer doen tot k ooit zwanger zal zijn. Zucht. Gelukkig kan ik hier me zegje doen.
Hey meiden, Ik zie dat jullie hier lekker kletsen over jullie IUI behandelingen. Nu heb ik een vraag en hoop dat iemand van jullie dit herkend. Deze maand heb ik 100eh puregon moeten spuiten, voorheen 75eh. Vorige week zaterdag 7-11 bij de gyn. geweest en hij zij dat er teveel eitjes waren (zeker 4-5 eitjes van ong. 16mm) dus was deze 6e IUI ronde gecanceld. Mijn man en ik hadden het die avond ervoor nog gezellig gehad. Daarna niet meer ook niet op een veilige manier. Nu heb ik sinds gisteren bruine afscheiding??? Heb dit nog nooit gehad..Kan het van de vele eitjes of van de eisprong zijn? Thanks alvast 💋 Liefs Sanza
Ja is ook zo.. maar dit is dan weer even nieuw haha we gaan niet meer vrijen tot de iui. Want ben bang dat misschien anders de voorraar niet goed is. En zelf komt het er niet door bij mij. Dus op dat gebied heeft het geen zin om een voorraad aan te leggen alvast
Hey meiden! De IUI zit er weer op...uh...in Haha! Ik snap alleen niet wat er met dat zaad gebeurt tijdens het wassen Manlief had echt een geweldige hoeveelheid voor het opwerken, maar uiteindelijk "maar" 14,3 miljoen na. Vorige keer was dat ook al. Alsof ze het eerst in een sapcentrifuge gooien of zo Ik maak er nu een grapje over, maar ik wil dit nog wel ter sprake brengen bij onze eigen gynaecoloog. Gelukkig was het wel genoeg voor IUI. De vervangend gynaecoloog was echt een schat van een arts, wat een verschil met de andere twee vervangers van afgelopen week! Ik bloedde wel en had ook kramp, maar toch was het een hele rustige IUI. Hebben jullie last van bloedverlies tijdens en na de IUI? MissDonna: Hier is de Pregnyl altijd zo'n 36 uur van tevoren Ik moet 'm altijd tussen 20:00u en 21:00u zetten. Blossom82: Hoe was jouw IUI? Sanza: Dat is niet meer van je eisprong, vermoed ik. Zou kunnen dat je ongesteld wordt, maar zou ook innesteling kunnen zijn. Of een poging tot innesteling. Voel je ook een soort van trekkerige kramp? Anders dan menstruatiekramp? Kimmie1990: Hehe, ik voel de stress door je berichtje heen schemeren! Iedereen bedoelt het vast goed, maar irritant is het zeker Harlene2014: In ons ziekenhuis zitten er vijf gynaecologen en tig assistentes Ik vraag altijd specifiek naar dezelfde gynaecoloog, maar ja, ook dokters moeten soms op vakantie hé
@Aegyo Ook mijn IUI zit erop en was niet zo simpel als de voorgaande drie keer..... Ik had al best wat buikpijn sinds zondag eigenlijk. En schijnbaar lag mijn baarmoeder niet goed ofzo want ze drukte ineens stevig op mijn buik en dat was echt niet fijn! En ook de eendenbek ging er niet zo makkelijk in. Echt vreemd want heb er nooit problemen mee gehad nooit geen pijn of kramp nadien. Ik heb gisteravond echt buikpijn gehad en ook nu nog. Ik snap er niets van! We wachten het maar weer af gelukkig zit ik niet alleen op het wachtbankje En dat er minder zaad overblijft heeft te maken met dat ze het dode en slechte zaad er tussen uit halen. Daarom blijft er minder over maar wat er dan over blijft is wel heel goed van kwaliteit. Mijn Mannetje heeft het iets minder gedaan maar weet niet hoe het is in miljoenen ik weet alleen dat het minder is als de vorige keer dat kan ik dan vergelijken maar verder weet ik niet hoe ik de miljoenen eruit haal :-?