Hoe verliep jou eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door harlene2014, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aahhhh jammer lia !!
    Ik dacht miss zal t toch :)
    Miss rare vraag, bij mij begint de menstruatie soms ook met bruinverlies maar dat is bij mij wel dag nr 1.
    Is dat bij jou dan ook niet zo dat je eigenlijk vanaf de eerste dag bruinverlies moet rekenen ?

2. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet, heb het ook nog nooit zolang heb gehad die bruine afscheiding.
    Neem deze info sowieso wel even mee a.s maandag.
    Hoop dat ik misschien nog wat medicatie krijg etc, omdat ik een week na de inseminatie ook bloedverlies had.

3. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie tegen anderen in het openbaar zijn over iui.
    Zijn jullie er erg open over of juist gesloten?
    Zoals bij familie/vrienden/werk?

Gr.Lia

4. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tis lastig. Bij de een betekend bruinverlies wel wat bij de ander niet. Indd gewoon ff Zhuis vragen hoe en wat.

Qua omgeving.
    Allereerst is onze situatie wel even wat anders want wij moeten helaas gebruik maken van een donor.
    Dus in ons geval weet iedereen wel dat we al bijna 2 jaar aan proberen zijn, en dat het verdomd moeilijk gaat worden maar meer dan dat zeggen wij nu niet.
    Op naaste fam en vrienden na.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    opgegeven moment moest ik op werk wel open kaart spelen. Ik vond de iui echt vreselijk en pijnlijk.
    naar familie sowieso open. als iedereen gaat vragen; wanneer NEMEN jullie kinderen? na 3x zakt je broek er van af.

Met oud en nieuw vertelde we aan onze vrienden dat we zwanger zijn. Een meisje feliciteerde me en liep naar boven. paar min later haar vriend.
    het viel me op. De volgende ochtend zei ik t tegen mijn vriend. hem was t ook opgevallen.

paar dagen later appte ze samen over koetjes en kalfjes. mijn vriend eindigde met; als je meer wilt weten of je hart ff wilt luchten ben je altijd welkom. Wij hebben iui gedaan en zijn 27 maanden bezig geweest.
    En toen belde die jongen dat zij indd 1.5 jaar bezig zijn en t niet lukt. Zij willen t aan niemand vertellen. maar hoe fijn was t als wij op de hoogte waren? dan had zij een leuke avond en wij het begrip voor hun situatie.

ik ben er dus voor om er open over te zijn..

6. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Wat balen Lia! Het zag er zo goed uit.....

Wat betreft openheid naar anderen....wij hebben het aan een aantal mensen verteld zoals beide ouders, mijn zus en een aantal goede vrienden. Bewust niet helemaal open want dan is iedereen iets te meelevend. Ik vind het bijvoorbeeld irritant als mensen gaan zeggen 'aaah wat erg voor jullie' of 'het zit jullie niet mee he' dan ga ik me automatisch zielig voelen en dat ben ik niet want ben erg happy met mijn leven nu ik zou alleen graag kindjes willen toevoegen.

7. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Oooh wat balen Lia!!! En wel wat gek dat je zoveel dgn na je testdagen je menstruatie hebt gekregen.

Ik had gister mijn eerste hormonen weer moeten spuiten, maar ben het gewoon vergeten, lekker slim. Dus vanavond leg ik het klaar, dan vergeet ik het hopelijk niet :)

Wij (ik meer dan manlief) zijn wel open. Familie, vrienden en wat collega's weten het. In het begin werd er veel naar gevraagd en merk dat het nu minder wordt... Een aantal mensen vraagt het altijd en ik zeg het wel aks ik er geen zin in heb om erover te praten. Ik heb gelukkig nog zelden gehad dat mensen vragen 'waar blijft de tweede?'.
    Openheid vind ik fijn, want ik merk aan mezelf dat ik toch echt minder goed in mijn vel zit en ook met mijn gedachten er niet altijd bij ben.

8. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    #688 Lia86, 8 jan 2016
    Laatst bewerkt: 8 jan 2016
    @Kimmie, lijkt me wel heftig via een donor, maar ja zo mooi dat het kan:) Daar zou ik dan bij buitenstaanders ook wat voorzichtiger mee zijn om het erover te hebben.

@Harlene, het had idd zo mooi kunnen zijn om er met die vrienden erover te hebben. Jammer dat je er dan later achterkomt.
    Wel goed van je vriend dat hij later nog een berichtje stuurde, en dat hun toen eerlijk waren. Heeft ze misschien ook wel opgelucht.

@Blossom, ik vind het ook vervelend dat mensen medelijden met je krijgen als bijv. een ander wel zwanger is geraakt, weet dan ook niet vaak hoe ik daar op moet reageren. Zeg dan vaak, onze tijd komt nog wel.

@nvbr, wat goed dat je dan zegt als je er even geen zin in hebt om erover te praten. Is het niet erg dat je een dag bent vergeten te spuiten?

9. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    #689 Lia86, 8 jan 2016
    Laatst bewerkt: 8 jan 2016
    Wij hebben zelf familie(uit beide gezinnen) het verteld. En de meeste vrienden weten het.
    Soms durfen ze ook niet te vragen hoe het ervoor staat, omdat ze denken dat het voor ons dan te moeilijk is, en dat ze denken dat er genoeg mensen er naar vragen. Voelt dan wat als zeuren en niet tot last willen zijn.
    Op mijn werk weet mijn leidinggevende het, en die moet ik ook weleens om vrij te krijgen als ik naar het ziekenhuis moet.
    Sommige collega's weten onze situatie en zijn ook wel begripvol.
    Ze vragen weleens hoe het nu gaat, maar dan ben ik vaak wel met ze alleen op de werkvloer.
    Toch vertel ik het niet iedereen op mijn werk. Er wordt onderling altijd veel geroddeld, en wil niet dat ik ook onderwerp van geroddel wordt over situatie van kinderen krijgen. Het kan zomaar zijn dat er in één keer heel wat anders van wordt gemaakt en daar heb ik geen zin in.
    Dan soms maar even slikken op het werk als het over kinderen gaat.
    (ik werk in een verzorgingshuis in de zorg).

Ik ben wel blij dat ik hier nu op dit forum zit, geeft een goed gevoel om met jullie erover te praten en ervaringen uit te wisselen.
    Zo doe je het toch niet helemaal alleen als vrouw:)

10. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het stil....:(

11. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoe is het met iedereen?
    Al dames die bijna aan hun nod zitten?

12. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Nee maakt gelukkig niet uit. Moest eigenlijk op dag 10 al een echo, maar heb nooit zo vroeg of snel erna eisprong, dus heb m nu op dag 14 laten zetten. Ben weer benieuwd!

Hoe ist met de rest?

13. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de 1e iui gehad en helaas ongesteld geworden.
    Inmiddels alweer naar het zh geweest en ben voor de eerste keer begonnen met homonen spuiten (gonal f 75eh). Vanwege te lange cyclus
    Dit moet 7dg doen elke avond. As maandag weer naar zh.

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    ik denk dat t juist goed is om t er over te hebben en hier begrijpt iedereen elkaar.
    inderdaad niet iedereen hoeft t te weten maar soms is t wel fijn dat mensen weten waar je mee bezig bent. er hangt soms zo een taboe op. Het is makkelijker om niet zwanger te worden dan wel. Als ik nu om me heen kijk heeft meer dan 50% Hulp gehad om zwanger te worden.

15. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Hee dames ik ben gisteren ongesteld geworden na een rust maand. Nu voor de tweede keer IUI nummer 5 dus morgen weer prikken cd 3. En volgende week do eerste fm. En dan zitten we weer in het hele ziekenhuis gebeuren...........Die rustmaand was eigenlijk best heel fijn! Ik vond dat een maand geleden niet maar nu kan ik oprecht zeggen dat ik het heerlijk vond. En zie er best wel tegen op om weer te gaan prikken.

16. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Herkenbaar Blossom. Ik vond die maand niks ook heerlijk... Zag ook op tegen het prikken, maar het valt me weer mee. Het gaat zelfs pijnlozer dan eerst. Ik word blijkbaar wat handiger erin :)

Succes weer en hopelijk heb je nu een goed aantal eitjes en boeken we succes!!

17. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Ik ben net voor kerst ook ongesteld geworden dus IUI#1 is niet gelukt. Nu heb ik ook een rust maand en ik ben blij want december was heftig (moest onverwachts naar m'n vaderland vliegen voor een begrafenis). Eind januari begin ik weer met Gonal F spuiten, maar deze keer 87,5 om 2 eitjes te krijgen :)

18. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het gelukt ! Zit nog voor me nod maar jawel een positieve test :)
    🙏🙏🙏🙏
    Kan t nog niet echt geloven.

19. Lia86

Lia86 Actief lid

3 jan 2016
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat mooi Kimmie1990, had je een voorgevoel? Lichamelijke klachten? Of kon je niet wachten op je nod?
    Wanneer is officeel je nod?

20. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    wat leuk Kimmie!

Deel Deze Pagina