Oh echt balen zeg, vanesje! Maar ja, hopelijk zit er toch 1 sterke bij! Hier heeft het inmiddels helemaal doorgezet. Veel pijn weer (endometriose). Nou moet ik vrijdag een uitgangsecho om te kijken of alle eitjes weg zijn. Hebben jullie hier ervaring mee? Het lijkt me zo smerig, heb zo veel bloedverlies altijd.
Vanesje, we gaan de 5e iui nu tegemoet. De vorige keer was het weer slecht, maar toen had het wrs te maken met aantal dgn onthouding. Beweging was wel goed, itt de eerste twee keer. De 3e keer was het supergoed, toen ook 3dgn onthouding gehad. Vorige keer maar anderhalve dag en we denken nu dat dat bij mijn man ook van invloed is. De eerste twee iui's waren slecht ivm eerdere koorts. Dus het gaat hier op en af. Komende iui gaan we er ook minimaal 3 dgn tussen laten voor (hopelijk) beter resultaat... Ze hadden icsi geopperd de laatste keer, maar omdat ik er echt van overtuigd was dat we beter meer dgn onthouding nodig hebben, hebben we extra onderzoek gekregen. Dat resultaat was ook weer hartstikke goed. Vandaar dus toch verder met iui...
Verstand op 0 denk ik.... Ik had wat later een keer onderzoek, of tijdens bloedverlies van een mk...kweet niet meer precies. Dat vinden ze echt niet raar. Misschien valt het vrijdag weer mee, maar kan je gevoel helemaal voorstellen hoor!
Het moest perse op de derde dag zodat ze kunnen kijken of ik weer mag beginnen met clomid, en dat mag dan op dag 3 t/m7. Dus het moest perse vrijdag. Ik denk dat ze de vloer kunnen dweilen daarna
Wat is het hier stilletjes! Ik kom melden dat mn uitgangsecho helaas niet goed is. Er was nog een follikel te zien die te groot was nog (14 mm) waardoor ik nog niet mag starten met een nieuwe ronde IUI. Baal echt zo. En ik snapte dr uitleg niet en na vragen van verduidelijking nog steeds niet. Iemand meer ervaring hiermee?
Twinkk wat klote zeg voor je! Was deze foilikkelgroei nog van vorige maand ofzo? Ik snap het ook niet zo goed, sorry. Ik heb nooit een uitgangspunt echo... Ze zeggen bij mij starten met prikken op dag 3 van je menstruatie en dan op dat 10 een echo en dan hoor je wanneer je de pregnyl moet zetten. Zo anders als het bij de verschillende ziekenhuizen gaat.
Ik had vorige keer 3 eitjes, maar er is er maar 1 gesprongen. Die andere moest mijn lichaam zelf opruimen maar 1 is er (nog) niet opgeruimd. En dan mag het niet door gaan volgens mijn ziekenhuis. Alles moet leeg zijn en om dat te controleren doen ze die echo. Ik hoop niet dat het deze maand 'zelf klussen' wordt want daar heb ik echt geen vertrouwen meer in :S
Hallo allemaal, mijn menstruatie is afgelopen doorgebroken na mijn eerste iui. Een grote teleurstelling was het niet want ik voelde het al een week aankomen, maar ik vind het hele traject erg zwaar en zwaarder dan ik dacht en dan hakt het er toch flink in. Ook ben ik gaan nadenken over de iui en zeer ontevreden over de manier van handelen. Voor de iui sprak ik met mijn gynaecoloog en vertelde hij dat ik veel controle echos zou krijgen omdat ik 'vervelende eierstokken' had ( pcos verachijnselen en hele lange cyclussen) vervolgens krijg ik 1 echo op dag 10 ( weer een andere gynaecoloog) en beslissen ze dat ik op dag 13 laat in de avond pregnyl moet spuiten wanneer ik voor die tijd geen positieve ovulatietest krijg. Ik heb het allemaal over me heen laten komen, maar ik vraag me af hoe en of ze weten dat mijn eitje wel groot genoeg was zonder enkele controle. Ik heb dan wel gonal f gespoten maar heel minimaal en er groeide 1 eitje en mijn eitjes hebben veel meer tijd nodig dan 2 weken om groot genoeg te worden. Is het raar dat ik dit vreemd vind? Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Hoi girafje. Ik krijg ook een fm op dag 10. Soms is mijn ei dan al 20 en soms pas 18 mm. Dan zeggen ze pregnyl zetten dezelfde avond of 1 dag later en dan 2 dagen later de iui. Ze geve bij mij aan dat ze je cycles overnemen met de hormonen die je gebruikt. En je ei groeit gemiddeld 2 mm per dag en kan vanaf 19 a 20 mm volgens mij al springen.( Dit weet ik niet geheel zeker, maar dacht het wel). Als je de pregnyl zet dan dwingt deze je eitje om te springen en gaan ze er gewoon vanuit dat dit ook gebeurt. Ik heb ook weleens gedacht joh doe voor de iui nog een echo of het ei al gesprongen is of dat hij er nog zit. Maar afgelopen keer had ik op maandag de echo, was mijn ei 20 mm en moest ik die avond pregnyl zetten. En voelde ik hem duidelijk op woensdag springen, erg pijnlijk. En toen had ik de iui. Dus was prima getimed. Zelf al zou ik mijn ei later gekregen hebben dan nog is het prima want dan ligt het zaad vast te wachten. Balen dat je ongesteld bent geworden. Ik zie het nu zo dat vanaf mijn eerste iui het weer poging/ronde 1 is. En het is zeldzaam dat je de eerste ronde zwanger word. Vaker gebeurt het de tweede derde of vierde ronde. Dus zo probeer ik het te zien. Je word het vaakst zwanger in de eerste 6 maanden. Vandaar denk ik ook dat ze 6 x iui vergoeden.
Hoi vanesje, oké goed te weten dat ze dat bij jou ook niet doen en dat ze je eigen cyclus overnemen wist ik ook niet. Is het bij jou ook een streven om 2 eitjes re laten rijpen? Mijn ei was als ik me niet vergis 11 mm en moest dus nog flink doorgroeien gemiddeld zou je uitkomen die dag vd inseminatie op ongeveer 20 idd..maar wat me dan niet lekker zit is waarom ze niet een of twee dagen later gecheckt hebben of het eitje idd 2 mm per dag groeit want dat is bij elke vrouw weer anders toch als het een gemiddelde is? Fijn dat je het zo kan zien en zo moet ik het ook gaan zien dat het nu eigenlijk pas echt gaat 'beginnen' maar het is moeilijk want voor mij is het ruim 2 jaar geleden al begonnen en volgens de gynaecoloog had het eigenlijk al wel een keer raak moeten zijn met rond de 5 miljoen zaadcellen en kan ik dit ook niet zien als de oorzaak omdat het niet heel weinig is al heb ik hier ook mijn twijfels over
Hallo dames Ik ben al een tijdje aan het mee lezen en dacht ik reageer eens! Hier zijn we inmiddels ook 3 jaar bezig voor een 3e wondertje. Helaas zonder resultaat. Ik heb 1x een miskraam gehad rond 10 weken. We zijn net gestart merkt iui behandeling spannend want ik had nooit verwacht dat ik hierin terecht zou komen! 24 februari begon mijn menstruatie en op 26 februari moest ik beginnen met puregon 50eh op dag 9 heb ik een echo gehad en had toen 2 follikels van 6mm en 8mm dus ik mocht nog even door gaan met spuiten! Morgen hebben we een 2e echo om te kijken hoe groot ze nu zijn best spannend... bij de 1e echo was ik een beetje teleurgesteld omdat het nog niet zo groot was. Ik ken dit allemaal niet dus ik hoop dat jullie ervaringen willen delen hierover.. Groetjes renate
Hoi dames Dit is mijn 1e iui en had een vraagje ik heb op dag 9 een echo gehad en toen waren me eitjes 6mm en 8mm is dit normaal rond deze dag of? Groetjes renate
Hoi Renate, Dit is heel normaal hoor. Het is bij iedereen anders maar bij mij was er op dag 10 nog niet veel te zien en pas op dag 17 waren ze groot genoeg. Geen zorgen, hoewel sommigen heel vroeg al een groot ei hebben, is dat niet raar als dat niet zo is
Girafje ik heb geen idee waarom we niet vaker een echo krijgen, wellicht is het niet nodig gebleken omdat iedereen met hormoon stimulatie ongeveer hetzelfde reageert. Als blijkt dat de eitjes njet voldoende groeien kunnen ze nog een verhoging van de dosering geven. Maar ik ben geen ervaringsreis deskundige hoor. Het is helaas ook bij elk ziekenhuis weer iets verschillend hoe ze h allemaal doen. En het zou mooi zijn als er 2 eitjes rijpen maar dat is bij mij tot nu toe niet gelukt. Renate ik heb rond dag 9 a 10 op de echo vaak rond de 14 a 17 mm en dan al rond dag 12 pregnyl en 2 dagen later de inseminatie. Is echt bij iedereen verschillend.
Hallo dames, Ik heb een aantal pagina's terug gelezen, en wil het hier iets meer gaan volgen. Ik heb 11 maart prikinstructies voor menopur en pregnyl. En eind maart zou ik als ik ongesteld word moeten gaan beginnen met prikken voor iui, vind het heel spannend en zit nog vol vragen.
Clarajilla welkom. Het is ook vreselijk spannend allemaal. Je gaat hetzelfde spuiten als ik. Mag ik vragen hoe oud je bent? Tegen mij zeiden ze dat ze de menopur deden vanwege mijn leeftijd, 35. Je hebt best veel verschillen in hormonen.
Ik ben 24, en heb geen idee waarom ik menopur krijg! Waarschijnlijk omdat het ziekenhuis daarmee werkt of een contract mee heeft? Ben echt benieuwd hoe me lichaam er op gaat reageren. En hoe snel de eitje(s) zullen gaan groeien! Hopelijk niet te snel te veel want dan gaat het niet door haha
Goedemorgen dames Nou net weer een echo gehad.. de vorige keer hadden ik links 2 follikels en rechts niets nu heb ik links niets en rechts 1 van 12.5 mm woensdag opnieuw echo en als goed is vrijdag inseminatie spannend
Renate, spuit je dan nog pregnyl vantevoren? Clarajilla welke dosering heb jij van de menopur? Hoe gaat het met iedereen verder?