Hier vandaag ook eerste iui gehad (zonder clomid, maar met pregnyl) en dat is allemaal super verlopen! Hadden een mooi aantal zaadjes (9 miljoen) en met een volle blaas zaten ze meteen in mijn baarmoeder, niks last gehad! Nu aftellen op het wachtbankje!
Vanesje, goed dat je straks ook weer begint! Twinkk, op welke dag zit je? Dora, leuk dat het zo goed is gegaan! Nu ff wachten en wie weet
Mijn vriend oppert net dat we deze maand en volgende maand overslaan. Volgende maand omdat we dan net met vakantie zijn, en deze maand omdat we misschien net op Koningsdag vallen. Hij zegt dan kunnen we als we terug komen gewoon 4 maal achter elkaar door. Wat zouden jullie doen? Dora. Fijne dat het zo goed ging! Nu id weer afwachten, spannend
AH nee balen vanesje Ik zou denk ik aankomende maand wel gewoon doen al valt het op koningsdag En de maand erop overslaan. Maar je moet natuurlijk zelf doen waar je je goed bij voelt! Als ik een volgende iui moet hebben zal dat ook op of rond koningsdag vallen en wil dat gewoon doorlaten gaan! Voor mij duurt het niet zo lang meer tot mijn nod! Wil zondag gaan testen, en mag maandag van het ziekenhuis. Vandaag al de hele dag last van een soort druk in me onderbuik en vanmorgen zeurende pijn onder in de buik..
Vanesje, het is geen slecht idee. Wij heben precies hetzelfde gedaan: na IUI#1 in december wilde ik zelf een maand overslaan ivm een begrafenis, en eind januari hebben we spontaan tickets naar Amerika gekocht voor maart en ik wilde geen IUI voordat ik ging. En dan kwamen we terug net 3 dagen te laat om te beginnen met Gonal F Dus, zolang je iets anders te doen heb zoals vakantie is het wel een goed idee! Je wil het toch altijd met je heart & soul doen En wie weet, kom je terug lekker uitgerust & dan BAM gaat het lukken
Ons ziekenhuis doet geen iui op zondag en feestdagen. We hebben besloten het risico niet te nemen. Dan spuit ik 2 weken hormonen en gaat het niet door. En de tress of mijn ei please please niet op Koningsdag wil vallen wil ik niet. Beginnen we in juni met iui 3. Ben ik ook klaar met mijn opleiding, en daar geen druk en stress meer van.
lijkt me een goede beslissing Vanesje, geniet van die 2 maanden niks doen bij ons ook geen IUIs op feestdagen, zondag en misschien zaterdag ook? ik moet het nog ff navragen. jammer als het precies op een van die dagen valt, spuiten voor niks :/
Wat jammer dat ze in sommige ziekenhuizen niet 365 dagen bereikbaar zijn voor inseminatie.. Dan lijkt het me een goede beslissing vanesje! Eerst nog even genieten van de vakantie en dan met frisse moed er weer tegen aan! Clarajilla, heb je zelf al een voorgevoel of het misschien raak is? Spannend hoor, nog 2 dagen wachten dus! Heb je lekker afleiding het weekend? Twinkk, ben benieuwd hoe het met je gaat en hoever je bent? Ik heb maandag de eerste echo, ben best wel bang! Hoop zo dat het goed zit! Maar gaat natuurlijk van alles door me heen, lijkt me zo moeilijk als het mis is. Dat je dan weer met niks staat en die mmm in gaat, brrr.. Duimen jullie mee? Ik ga ook weer hard voor jullie duimen!
Balen dat jullie ziekenhuis op bepaalde dagen dicht is! Die van ons is echt 365 dagen open. Mijn voorgevoel is dat ik ongesteld ga worden. Pregnyl was vorige week al uit me lichaam, en gister wat zeurderige pijn en druk in me buik. Vanmorgen heb ik weer een x getemt om te kijken wat die nu zou zijn ( heb toch geen pregnyl in me lichaam meer) en die was richting me (normaal) basale temperatuur aan het gaan.. Dus zal tussen morgen en maandag ongesteld worden
Hè wat jammer!! Erg teleurgesteld? Ik had zelf bij het begin van de IUI zoiets van nou de eerste is toch niet raak, m'n lichaam moet eerst wennen aan al die hormonen Enzo. Was ook niet heel teleurgesteld toen het idd de eerste keer niet raak was.. Duim voor de tweede wel!!
Ja ik vind het wel jammer en klein beetje teleurgesteld. Je hoopt er toch wel op dat je het geluk hebt dat je maar 1 x nodig zal hebben. Maar had er ook wel rekening mee gehouden dat de 1ste x njet gelijk raak was. Als ik ongesteld wordt ga ik ook gelijk vragen of ik alsnog een hsg mag. Deze heb ik nog niet gehad en wil niet meer kansen mogelijk verspillen!
@Vanesje: Lijkt me een goede keuze, ALS jullie er beiden achter staan natuurlijk! @Chubbie: Veel succes maandag! Kan me je angst wel inbeelden... Ik denk dat (als ik zwanger zou zijn) ik het in de eerste plaats niet zou kunnen geloven na al die tijd en daarbij ook constant de angst blijven voelen dat het toch nog mis zou gaan... Maar hopelijk alles in orde! @Clarajilla: Hopelijk heb je ongelijk! Maar die HSG (indien je ongesteld wordt) lijkt me helemaal geen slecht idee... Je weet immers nooit wat er vanbinnen aan de gang is, maar daarna ben je toch zeker!
Clarajilla, waarom is de hsg nog niet gedaan bij je? Want als je eilijders minder doorgankelijk zijn moet je eerst misschien iets anders alvorens iui te kunnen? Dan kan je alles uitsluiten. Ik duim voor je dat je niet ongesteld word meid! Chubbie, succes. Ik zou ook angstig en onzeker zijn. Gelukkig is het maandag al, lekker druk bezig gaan dit weekend.
Ze zeiden in het ziekenhuis dat ze dit normaal niet doen, behalve als je al 2 jaar bezig bent. Ik mocht toen kiezen wat ik wilde, en wilde dat op dat moment niet. Ze verwacht ook niet dat er bij mij daar wat mee zal zijn. Maar nu zit ik wel iedere x met die vraag van ja misschien is er wel wat en dan Verspil je een aantal behandelingen! Alleen door de hormonen voor iui is me ei sprong heel snel op dag 11 al dus moet aardig snel dan een hsg krijgen en of ze dan plek hebben weet ik ook niet!
@Chubbie ik duim voor je hoor! Laat ons weten hoe het is gegaan @Clarajilla, there's still hope! De hsg is wel een goed idee, vooral voordat je meer IUIs doet... maar doen ze hem niet alleen als ze denken dat er iets mis is? Bij mij hebben ze bv. een kijkoperatie gedaan (inclusief hsg dus) omdat het bleek dat ik ooit chlamydia heb gehad. Nu ben ik natuurlijk blij dat ze dat hebben gedaan, ik weet tenminste dat er alles in orde is! Ik kan echt niet wachten om weer te beginnen, maar eerst die echo op maandag om te kijken of er alles ok is... heb geen bloeding meer, maar wel wat krampen :/ Oh, en nog een vraagje: moeten jullie altijd pregnyl/ovitrelle zetten? Bij mijn eerste keer hoefte het niet en ik weet niet waaroom... misschien omdat ik maar 1 eiblaasje had? En... vertellen ze jullie altijd hoe dik jullie baarmoederslijmvlies is? En hoeveel (miljoen) zaadjes je man heeft? Sorry dat ik zoveel vragen heb, maar ik weet niet of het aan mijn nurse practitioner (die ik best onaardig vind btw) ligt of is het misschien niet gebruikelik om dit soort info te geven?
Anniko, ik moet er wel altijd om vragen, anders zeggen ze "goeie productie" en "mooi dik baarmoederslijmvlies" ipv 8 miljoen bijvoorbeeld. En ik moest wel iedere keer pregnyl zetten, maar dat was omdat ik geen knallende ovu testen had en ze met de pregnyl redelijk exact weten dat je ei dan gewoon springt
jaaa precies Vanesje, goeie productie en alles goed, die dingen hoor ik altijd ik zou ook liever ovitrelle zetten, dan heb je meer controle over wat er gebeurt... even kijken wat ze volgende keer doen. Zoals eerder gezegd vind ik mijn nurse practitioner die de controles en IUI doet niet zo aardig, ze is een beetje ongeduldig en ze vindt het niet leuk als ik iets wil weten
Anniko, kan ke geen ander vragen? Of haar even uitleggen dat zij dit elke dag doet maar dat het voor jou rete spannend is en dat ze wat meer geduld moet opbrengen! Anders zou ik een klacht indienen, dit kan niet. Ze verpest dit een beetje, is al zo een moeilijk proces!
@anniko, ik mocht de vorige keer kiezen of ik het wilde of niet. Ze gaat er niet vanuit dat er wat gevonden word. Maar ik wil ook niet te veel kansen verspillen, als er uiteindelijk wel wat blijkt te zijn. Dus denk omdat ik de vorige keer mocht kiezen ik nu ook wel mag kiezen of ik het wil Gister avond ben ik ongesteld geworden, dus nu op naar iui 2..
Wat de HSG betreft; bij mij was er geen enkel vermoeden dat er iets mis was, dus dachten ze ook dat het niet nodig was. Toen bij mijn vriend alles in orde bleek, zei ze toch om een HSG te doen, zodat we zeker zouden zijn... Ik (en ook de gyn) waren toen heel erg geschrokken dat het toch niet goed was en nadien dan nog een laparascopie moeten doen. Ik hoop van harte dat je snel terecht kan Clarajilla, dan ben je écht zeker dat alles oké is! Mij hebben ze de eerste poging gewoon gezegd hoe dik het bms was en hoeveel zaadjes ze zouden insemineren. Maar misschien was dat omdat het de eerste keer was? Pregnyl heb ik de afgelopen keer ook moeten zetten (ookal was het een iui in eigen cyclus) gewoon om de eisprong (en dus ook inseminatie) zeker goed te kunnen timen!