Hoe verliep jou eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door harlene2014, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Balen twink :( hoe groot was je eitje voor je pregnyl moest spuiten? Meestal springt je ei 36-40 uur na de pregnyl..

2. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Ik test ook nooit of de pregnyl eruit is hoor, ik wacht altijd op mijn menstruatie. Balen dat je denkt dat je iui te vroeg was. Maar zaad is lang houdbaar in het lichaam, maar zou er toch wel over gaan praten even. Voor de volgende ronde.

3. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Vanmorgen toch even getest en net nog een tuurstreepje te zien, morgen of overmorgen zal het dus vast wel uit mijn lichaam zijn! Joepie, dat is al een eerste stap!

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hoe gaat het met jullie dames?

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Hier gaat het goed :p
    Na aandringen heb ik maandag een hsg! In de ochtend heb ik eerst een follikelmeting en dan om 14.00 de hsg!

Hoe is het met jou Dora?
    Geen of minder last van de pregnyl? Zal nu wel helemaal uit je lichaam zijn! Wanneer was je nod ook alweer?

6. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Spannend clarajilla!

Hier... Goh, ik weet het niet goed! Pregnyl zou normaal uit mijn lichaam moeten zijn, maar blijf wel meer afscheiding en pijnlijke borsten hebben. Regelmatig last van mijn maag... Maar daar durf ik niet op te hopen. Als ik uitga van mijn eigen luteale fase is mijn nod dinsdag, ga ik uit van de 14 dagen die het ziekenhuis, dan is mijn nod pas donderdag. Vandaag dus 8dpo!

7. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Dora, spannend zeg! Ik duim voor je.

Clarajilla fijn dat je toch sneller je hsg kon krijgen. Succes morgen. Laat even weten hoe het ging?

8. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Idd, succes morgen!

9. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Vanmorgen de follikelmeting gehad, mooi groot eitje van 18mm en bms 9mm. Woensdag doen ze geen iui's ivm koningsdag, dus hebben we donderdag ochtend de iui!
    Vanmiddag de hsg gehad. Mijn vriend was meegegaan en wat was ik daar blij mee!
    Het doorspuiten was wel echt heel pijnlijk, het zweet brak me uit van de pijn..
    Maar de uitslag was niet super.. Links is wel open liep het mooi door maar rechts liep het niet door.
    De fertiliteitarts gaat het overleggen in het team wat nu, kan zijn dat ik een kijkoperatie ga krijgen..
    Wat wel goed was, was dat me eitje deze x links zat en die is mooi open dus de iui kan gewoon doorgaan ;)
    Alleen nu een nog wat zeurderig gevoel rechts, ze zei ook dat het door de kramp kon komen dat het niet door liep maar kan ook dicht zitten..
    Als ze zeggen ze mag een kijkoperatie als ze wilt ga ik dat ook wel doen!

Ben echt blij dat ik aangedrongen heb voor deze cyclus want anders hadden we misschien weer 1 of 2i ui's verspilt

10. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @clarajilla fijn dat je hsg al voorbij is! Het komt goed meid! Nu weet je wat er aan de hand is en kan je iets ermee doen :)
    @dora26 wat spannend!

Hier cd 35 of 1 of 2... Ik weet het niet meer.
    Gisteravond laat wat helderrood bloed op wc papier, vandaag bijna niks op maandverband... Bij gyn poli zeggen ze dat het toch dag 1 is vandaag dus ik heb folikkelmeting afspraak gemaakt voor 4 mei... Maar nog steeds niet zeker of het vandaag cd1 is...

11. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Clarajilla at fijn dat je het achter de rug hebt! En "mooi" dat je nu de uitslag hebt, beter weten en er iets aan doen dan niet weten en id je iui pogingen voor de helft verspillen. En je bent meer vruchtbaar na de hsg dus mooi meteen de iui doen en dan wie weet deze maand!

12. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lieve dames,

Ik kwam dit groepje tegen en wil me graag aansluiten (als er nog plek is hihi :D)
    Wat kun je verwachten bij een eerste IUI-poging en hebben jullie tips en tricks die je kunt gebruiken? Voor of na iui bijvoorbeeld. Is het handig om je buik warm te houden na de iui? Of bepaalde tips qua voeding? Ik neem nu alleen mamavitamines van davitamon en soms drink ik gemberwater . Tarwekiemolie heb ik ooit geslikt maar daar werd mn cyclus onregelmatig van dus ben er mee gestopt.

Ben best zenuwachtig aan het worden nu het allemaal gaat beginnen...😉

13. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Anniko: Ik dacht dat je ook met de uren moest rekening houden van wanneer het bloedverlies doorbreekt. Indien het voor 20.00 uur is, is het volgens mij cd1, is het na 20.00 uur, dan is de dag nadien pas cd1... Maar geen idee of dit nu klopt, heb het hier wel vaak gelezen!

@Clarajilla: Ben benieuwd naar hoe het verder gaat! Goede moed! En hopelijk gewoon raak deze ronde!

@Babywonder: Wij doen hier niets bijzonders... Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te ontspannen en zoveel mogelijk leuke dingen te doen om mijn gedachten te verzetten. Ik houd me niet bepaald warm, maar blijkbaar is het ook niet slecht bv. warme sokken aan, warme dranken nuttigen... enkel een heet bad is af te raden, dus ik neem steeds een douche na mijn eisprong ipv een bad ;)

Hier... 12dpo vandaag... Normaal morgen of overmorgen ongesteld, ik ben benieuwd of het nu langer zal duren na de iui... Heb al aan het rekenen geweest en dan zou onze volgende fm of iui mogelijk in het weekend kunnen vallen ;)

14. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat spannend dora! Hoop echt dat deze iui raak was voor jou!! Ik zal steeds even komen spieken om je update te checken hihi.
    Lief dat je ook altijd zo gauw reageert!

Ik had een vraag over het zaad brengen op de dag van iui. Het ziekenhuis is voor ons helaas 3 kwartier rijden. Hoe oud in tijd mag het staaltje op zn max zijn als het aankomt in het lab? Voor degenen die ook ver van t ziekenhuis wonen: hoe doen jullie dat met afgifte van het zaadstaaltje?
    En hoeveel dagen moet het zaad zijn opgespaard op de dag van zaadlozing voor de iui? Dus hoeveel dagen voor de iui mag je partner geen zaadlozing meer hebben gehad om optimaal zaad te hebben voor de iui?

15. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Babywonder:
    Welkom hier! Ik woon vrij dicht bij het ziekenhuis maar we hebben geen auto, dus met koud weer denk ik ook altijd van, als het maar niet te hard afkoelt ;). Mijn vriend wikkelt het potje altijd in aluminiumfolie en doet dit in zijn binnenzak van zijn jas en raced dan naar het ziekenhuis. Bij ons zeggen ze dat er max een uur tussen mag zitten en dan je het op lichaamstemperatuur moet houden, dus dicht bij het lichaam dragen.
    Ze geven bij ons ook het advies 3 dagen onthouding (dus niet meer maar ook niet minder). Maar volgens mij komt het niet precies. Soms zeggen ze "over 2 dagen gaan we iui doen". Tja dan kun je dat met die dagen er tussen ook niet meer recht trekken. Moet maar net zo uitkomen dan. De keer dat wij hierdoor maar 1 dag er tussen hadden, hadden we meer zaadjes dan toen we er vorige keer wel 3 tussen hadden.

Vandaag weer een eerste echo (cd 10). Eitjes waren nog niet zo groot dus mag donderdag terug komen en ze dacht vrijdag dan de iui, liggend aan of ze snel genoeg groeien. Ik had nog aangegeven dat ik dacht dat we vorige keer veel te laat waren omdat ik pas 18 dagen erna ongesteld werd. Ze zei eigenlijk dat dat zou kunnen maar dat dat niet te voorspellen is. De eerste keer was ie namelijk al juist gesprongen toen ik de iui had. Nou ja, snap ik wel maar voelt wel jammer.

16. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik ga er niet meer vanuit dat het nog raak is deze ronde hoor ;) Had gisteren zo goed als negatief getest, er zat nog wat pregnyl in mijn lichaam helaas...

Wij moeten ook telkens 45 minuten rijden naar het ziekenhuis. Ik stop het potje dan in mijn BH tegen mijn lichaam aan, blijft het lekker warm. Normaal moet het staaltje binnen het uur in het ziekenhuis zijn en op lichaamstemperatuur dan!
    Ons hebben ze gezegd om te proberen toch 3-5 dagen te 'sparen'. Laatste keer was het eigenlijk net geen 2 dagen (moest opeens snel gaan) en toen hadden we 9 miljoen zaadjes... Dus ik denk dat we het volgende keer ook gewoon gezellig maken en dan zien dat we 2 dagen ertussen laten voor de iui zelf.

17. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankje twinkk en dora! :D handige tips. Het zaad van mijn partner is verder ook gewoon in orde, dus we zullen dan denk ik ook gewoon 1 tot 2 dagen ertussen houden. En na de iui mag je gewoon weer zovaak als je wilt gewoon gemeenschap hebben toch?

18. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Babywonder welkom. Mijn man vraagt in het ziekenhuis om een potje en gaat dan het "kamertje" in. Zo is het zo vers mogelijk.

Verder een tip om met een volle blaas de iui in te gaan, zo voel je er niets van omdat je baarmoeder dan gunstig kanteld.

19. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Dora, ik blijf nog even duimen hoor voor je! Het kan nog

20. babywonder

babywonder Actief lid

6 dec 2014
    418