Ik drink niet zo veel koffie hoor, een of max 2 kleine Senseo kopjes per dag en het is eigenlijk een sort melk met koffie En als ik "geen cafeine" zeg, bedoel ik gewoon decaf koffie, niet dat ik dan niks drink Hoi Harlene2014! Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Trouwens, elke keer dat ik over IUI of MCH Westeinde twijfel, denk ik aan jou en dat het bij jou wel gelukt is!
@harlene Hoe is het met jouw zwangerschap? @anniko : haha de gyn zei dat ik gewoon alles kon eten en drinken, maar het is meer gevoelsmatig.
@Anniko: Ja het is de 2de keer dat mijn eisprong al spontaan in gang is gezet, dus dan moet de pregnyl meteen gezet worden en is de iui de dag nadien. Vorige cyclus had ik dat ook voor @Maryjames: Welkom! Wel jammer dat die eerste keer zo pijnlijk was zeg... Brr moet toch wel even schrikken geweest zijn! Hopelijk is een 2de keer niet meer nodig haha @Harlene: Hoe gaat het met jou? Hopelijk alles in orde met jou en de kleine meid! Mag ik even vragen met de hoeveelste poging jij succes had?
Wow veel meiden bijna weer IUI toch? Succes allemaal ! Maryjames, wat een verhaal zeg! Ook echt dat ze het bijna laat vallen ook, komt niet echt profi over zo. Ik heb zaterdag ook mijn testdag trouwens! Afgelopen dagen veel gewerkt en ook heel veel leuke dingen gedaan. Ook nog iets gewonnen en helemaal platgeknuffeld door het dochtertje van een vriendin. Life is good! (en als ik deze week ongesteld wordt slaat dat weer om in "alles is k*t!")
Spannend twinkk! Voel je al wat? Ik op mijn gevoelige borsten na niet echt veel... @Dora26 ja het was een nare ervaring helaas. Maar hopelijk leidt het tot iets moois...
Het is weeral achter de rug hier, poging 2 vandaag en nu de wachtweken voor de boeg... Helaas vandaag maar de helft zoveel zaadjes als de vorige keer (net geen 5 miljoen en dat zien ze het liefste voor een iui bij ons), dus begonnen ze ook meteen te polsen of er een oorzaak kon zijn, want met de vorige keer is het toch een groot verschil. Ook weinig zaadjes in het totaal, maar gelukkig wel 93% die ideaal zijn! Mijn eigen gyn is met verlof, dus die zie ik pas terug als er een nieuwe fm is. Maar ondertussen hebben we al een afspraak staan half juni, voor moesten we intussen geen succes hebben. Dan wordt alles van de voorbije pogingen overlopen en gaan we kijken of ivf een volgende stap kan zijn. Helaas zal het labo in Leuven gedurende juli enkele weken gesloten zijn, dus dat zou puzzelen worden dan. Zover zijn we natuurlijk niet, maar toen ik vandaag op de bank lag voor de inseminatie zelf, overvielen me weer tranen, geen idee vanwaar dat ineens kwam, want gisteren was ik nog enorm hoopvol, maar nu vandaag lijkt het weer allemaal een ver-van-mijn-bed-show.
@Dora26, nieuwe ronde nieuwe kansen! 93% is erg goed inderdaad. Ik hoop voor je dat het raak zal zijn! Had je 2 eitjes? Het is gewoon een stressvolle en emotionele achtbaan waar we in zitten. Ik vind het niet gek dat je af en toe moet huilen. Ik heb zelfs gehuild tijdens de 3 pogingen bij mijn iui. Het werd me allemaal een beetje te veel. Maar ach, we moeten door he. En eens zal het ook voor ons lukken!
Dora, goed dat het achter de rug is! Nu rustig aandoen en duimen Hoeveel IUIs max doen ze bij jou ziekenhuis als je al in juni over IVF gaat praten? Ik heb vandaag bloed laten prikken en heb net gehoord dat mijn IUI morgen is. Heel vaag want vanochtend was mijn ovutest nowhere near positief, maar ze zegt dat mijn LH waarde zegt dat hij gaat springen, wat ze ook raar vindt omdat het een kleine folikkel is (gister 14,5mm) en ze zei meteen dat het het misschien gewoon niet lukt deze keer. Iig vandavond niet meer spuiten en morgen ochtend IUI en meteen nog even in mijn baarmoeder rondkijken want ik heb weer (4de maand al) wat bloeding nog voor mijn eisprong... kweekjes, uitstrijkje en echo ok, dus ze vindt het ook raar. Nou, we zien het wel. Duimen aub!
Anniko & maryjames: ik voel nog niet echt iets. Behalve vannacht, werd ineens super misselijk wakker. Maar kan ook door de warmte komen. Werd zwetend wakker :s. Ik had een moederdag taartje gewonnen haha. Was een like en win actie op Facebook. En ik dacht, f*ck it, waarom verdienen alleen moeders een taartje. Oeps, haha. Anniko: bij ons doen ze 6 keer iui. Jammer dat het zo raar loopt deze cyclus bij jou. Maar hoeft niks te zeggen. Veel succes vandaag! Dora: succes met de wachtweken. Bij ons zijn ze helemaal niet zo streng over de hoeveelheid zaadjes. Zolang het maar boven 1 miljoen is. Mijn vriend had de 2e poging 11 miljoen minder dan de eerste, maar wij leken de enige die dat gek vonden.
@maryjames: Ik heb gisteren geen echo meer gehad, enkel de iui, maar maandag zag ze nog maar 1 dominante follikel, dus ik veronderstel slechts één eitje... Vond het wel raar dat die ene zomaar verdwenen was, maar dat kan ook gewoon blijkbaar! @Anniko: Ze beginnen bij mij al over IVF te denken omdat ik endometriose heb. Daar ben ik in januari aan geopereerd (was de oorzaak dat het voordien niet gelukt was), maar dat is ook chronisch en groeit dus weer aan bij iedere menstruatie... We mochten het een half jaar zelf verder proberen van de artsen (maximum!) want na een half jaar wordt de kans op aangroei van endometriose ook weer groter... Eigenlijk is de enige remedie om dat tegen te gaan ofwel zwanger zijn, ofwel aan de pil zijn ofwel je baarmoeder etc laten wegnemen (niet menstrueren dus). De hormoonbehandelingen (zowel van iui als ivf) hebben hoogst waarschijnlijk (niet helemaal bewezen) ook een invloed op de groei van die endometriose, dus eigenlijk zou ik gewoon zo snel mogelijk zwanger moeten worden om goed te zijn... Ze willen dus ook niet te lang talmen met iui's die niet lukken, maar al eens gaan denken over wat we daarna gaan doen en dat is mogelijk ivf. Maar zover zijn we natuurlijk nog niet Normaal doen ze sowieso 6 iui's, maar bij mij bekijken ze het per 3, omdat het wat sneller moet gaan (ik heb niet alle tijd, omdat ik anders misschien weer dreig geopereerd te moeten worden) Legt er natuurlijk ook nog wel een beetje druk op bij ons, omdat het eigenlijk voor mijn gezondheid best zo snel mogelijk is...
Hoi meen, tijdje niet geweest. Sorry, had het erg druk. School, werken verjaardag etc. En ik ben er nu minder mee bezig nu ik stop maanden heb. Volgende week zaterdag lekker met vakantie en dan in juni weer beginnen. Veel hebben alweer een iui achter de rug. Spannend weer hoor.
Sooo, ik heb vanochtend IUI gehad, alles goed gegaan, 10 miljoen zaadjes en 80% progressief, dus prima denk ik. Ik mag testen op 26 mei (moederdag in Polen waar ik vandaan kom ). Maryjames, je temp ziet er goed uit! Is ie altijd zo hoog in de wachtweken? En die dip... ik weet het niet, ik heb die ook al een paar keer gehad, maar hij moet denk ik wel onder de coverline zijn om iets te betekenen. Maar sommige vrouwen hebben geen dip, dus ja... wie weet! Dora, nu begrijp ik het. Wat fijn dat ze voor jou een uitzondering kunnen maken. Hopelijk gaat het snel en goed Vanesje, goede vakantie! Waar ga je naartoe? Twinkk, taart gewonnen! Omnomnom! Dat was zeker een mother-to-be-day taart En bij ons doen ze 4 IUI's, wat it best ok vind. Ik zou het liefst nu al willen beginnen met IVF, maar dat mag niet
Spannend anniko! Hoop voor je dat het aanslaat! Mijn temp is normaal nooit hoger dan 37.1. Dus 37.2 is nieuw voor mij. Heb wel al sinds gister een ongestelgeidsgevoel....wat duurt het wachten weer langggg
@maryjames: Het zou kunnen, maar ook niet... Afwachten denk ik... Hoelang is je LF normaal? @Anniko: Ik hoop dat het nog lukt voor we met ivf moeten starten, want het is toch een niet te onderschatten proces hoor... Veel belastender als iui, maar natuurlijk ook meer kans op slagen.
@dora26 mijn lf is 13/14 dagen. Maar nu met iui moet ik volgens mij uitgaan van 14 dagen. Dus nog een paar dagen.wachten... Ik hoop dat de iui bij je lukt! Ik duim voor je (en de rest hier natuurlijk)
Mijn LF was altijd 12 dagen en dat is bij de vorige iui zo gebleven, 14 dagen is het gemiddelde dat ze rekenen hé... Een dip in de temperatuur heeft niet altijd een zwangerschap tot gevolg, maar het zou wel kunnen. 10dpo is al redelijk laat, maar het gebeurt dus wel... Duimen dat je temp hoog blijft!