Hoe verliep jou eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door harlene2014, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik lees al een tijdje stilletjes mee in deze topic voor tips :). Ik heb een vraagje. Als je beiden niets mankeert en je gaat voor iui met hormonen, de hormonen die worden gebruikt bij iui, is dat puur voor extra eitjes? Of hebben ze ook nog andere functies? En welke hormonen worden dan zoal gebruikt en hoevaak neem of spuit je ze?
    Ik was wel benieuwd. En is t vreemd om na 1 iui om hormonen te vragen bij de volgende iui?

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Bij ons is allebei niks gevonden.
    Ik moest hormonen gebruiken zodat ze de eisprong precies kunnen timen, beter kwaliteit eitje heb en in de hoop dat er 2 of 3 eitjes komen km zo de kans te vergroten.
    Ik moet iedere ochtend vanaf cd 3 tot 2 dagen voor de inseminatie 75mg menopur spuiten en dan voor de eisprong 5000eh pregnyl.

Ik denk niet dat het vreemd is om er na 1 iui al om te vragen. Ieder ziekenhuis heeft een ander beleid en je kan hef altijd proberen!

3. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Clarajilla:
    Oh wow, dat dat zo'n verschil maakt he, dat roken. Mijn vriend rookt sowieso niet dus dat is niet iets wat we kunnen proberen helaas :p. Maar wel bijzonder zeg!
    Ik mag volgende ronde mijn dosis verhogen. Hopelijk dan wel 2 eitjes :).

Oe ja en OITNB! Zo verslavend. Wat kijk je nog meer (of is dat te erg offtopic?)

Salie:
    Welkom, leuk dat je gezellig mee komt kletsen. Mijn verhaal is eigenlijk hetzelfde als bij Clarajella, alleen dat mijn vriend wel verminderd vruchtbaar is. Het kan ook zijn dat je eerst clomid krijgt in plaats van injecties. Beetje afhankelijk van het ziekenhuis en je eigen voorkeuren.

4. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @lini welkom! bezigheidstherapie, goeie naam! doe ik ook! veel leuke dingen doen zodat er weinig tijd over is om iets stoms te gaan googlen of naar je lichaam te luisteren :p

@clarajilla top aantal zaadjes EN 2 eitjes deze keer zie ik! whoop whoop, dat moet lukken!

@twinkk, duimen &&&

@Salie hoi! het is helemaal niet raar dat je hormonen wil bij je IUI, vooral als je maar 1 eitje had/je eitje wilde niet groeien of is te snel gesprongen etc.

hier trouwens 9DPIUI, ik voel me best normaal maar heb wel wat krampen. maar ik gebruik utrogestan, dus dat hoeft niks te betekenen.

en ja dames, Netflix is DA BOMB! ik heb hem ook sinds een paar dagen en ben verslaafd. en ik ben ook bezig met het nieuwe seizoen OITNB maar ben pas op afl.5. ik hoor dat afl.12 heftig is :p

5. Lampje1

Lampje1 Lid

13 jul 2015
    87
    0
    0
    Ah dames, mag ik mee schrijven? Mijn vriend en ik hebben afgelopen zondag onze eersteeds iui gehad. Beetje spannend nu, als heb ik weinig hoop. Mijn cyclus en alle waardes zijn perfect, alleen mijn vriend is verminderd vruchtbaar en er overleeft geen zaad in mijn baarmoederslijm. We hebben nu 4.5 mlj zaadjes gekregen. En dat weinig hoop komt doordat ik zaterdagavond mijn eisprong voelde en zondagmiddag pas de iui pas. Ik vrees dus te laat. We doen het trouwens zonder hormonen en dat is wel erg relaxed.

6. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Natuurlijk mag je meekletsen! Hoe ben je er achtergekomen dat er wat met je baarmoederslijm was en wat is dat precies wat er dan mee mis gaat?
    Lijkt me ook wel relaxed zonder hormonen. Mag alleen bij ons ziekenhuis niet ivm, nou ja... eigenlijk de situatie die je zelf zegt. Vinden ze veel te lastig timen :p.

Oh dames wat ben ik misselijk zeg! Zal de pregnyl zijn zeker?
    Gisteren bij de iui zag ik op de echo 2 zwarte stippen in het BMS. Niet bij na gedacht maar thuis dacht ik ineens, wat was dat? Nu allemaal als een gek aan het googlen natuurlijk.

Ik vraag me ook altijd af of zelf nog klussen na de iui kwaad kan. Misschien als je een reactie krijgt op het zaad van je partner (hebben ze bij ons niet getest), die antistoffen. Dan kan zelf klussen misschien wel juist tegenwerken?

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Salie: Bij ons hadden ze liever geen iui zonder hormonen, omdat de kansen met een lichte hormonale ondersteuning toch net iets beter zijn. Zelfs in mijn eerste cyclus zonder hormonen, heb ik wel nog pregnyl moeten zetten voor de ondersteuning van de eisprong en mogelijke innesteling. Voor de rest gebruik ik ook clomid en pregnyl. Ik zou erachter vragen en eventueel polsen waarop de mening van je arts gebaseerd is om het zonder hormonen te doen?

@Marianne: De timing is misschien wat laat (als je je eisprong voelde, want veel mensen voelen die pijn als het eitje zijn laatste groeispurt doet), maar zeker niet te laat denk ik. Je eitje blijft toch ongeveer 24 uur leven, dus je hebt nog wel een kans!

@Twinkk: Ons vragen ze altijd om de avond na de iui het nog eens extra gezellig te maken voor de zekerheid.

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik reageer even snel, zal vanavond wat uitgebreider reageren.

@netflix,
    Ja ik heb gister de laatste afleveringen gezien van oitnb en ja afl 12 ik was helemaal in schock! Vond het zo erg en zo zielig :'(
    Verder kijk ik heel veel. En wacht ik ook op heel veel nieuwe seizoenen.
    Ik kijk: oitnb, once upon a time, sense8, vampier diaries, the originals, reign, Shadow hunters, drop dead diva, Bates motel. En dat was het volgens mij tot nu toe haha

9. Lini

Lini Lid

3 jun 2016
    20
    1
    3
    Vrouw
    @Marianne84 Ik herken jouw situatie. Bij mij was de samenlevingstest negatief. Heb jij deze test ook gehad?

@Twinkk Mijn vent is meerdere malen getest. Eerste test was dramatisch. Weinig zaad en mobiliteit onder de 30%. Hij heeft heel veel last gehad van overgewicht en met verschillende diëten.
    Hij is meteen gaan zoeken naar artikelen wat hij eraan kon doen. Hetgeen wat hij vond was Zink tekort en ik ben zelf verder gaan zoeken en vond dat Zink icm vit D B en foliumzuur een positief resultaat zou kunnen geven. Ik heb toen een multi gehaald en die is hij gaan slikken. Gezond eten deed hij al, maar nu met meer variatie.
    Na ongeveer 2 mnden is hij weer getest en dat was goed voor de start van IUI.
    Bij de IUI hadden we na opwerking 149 miljoen zaadjes en met een mobiliteit van 73%! Daar waren we wel blij mee, maar we moeten nuchter blijven aangezien de kansen met IUI nog steeds niet hoog zijn.

@Clarajilla jij hebt gelukkig genoeg afleiding :) Is jullie kat al inmiddels terecht?

Sinds de IUI probeer ik me niet te focussen op mijn lijf. Lekker de dagelijkse bezigheden en ik let wel veel op mijn voeding. Naast lekker koken, vind ik uiteten gaan ook heerlijk, maar de sommige dingen moet ik nu echt wel laten staan :p

10. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Salie welkom, ook hier bij beide niets gevonden. Wij krijgen hormonen om de eisprong beter te kunnen timen en ook in de hoop op meerdere eitjes, alleen bij mij nog niet voorgekomen.

Clarajilla mooi aantal zaadcellen zeg! Is dat na bewerking of ervoor? En top 2 eitjes! Duimen maar weer.

Marianne welkom, spannend je eerste iui. En zonder hormonen is id relaxter. Al hb ik geen last van bijwerkingen, dat spuiten rond 18.00 uur is lastig ivm visite, uit eten, werken etc. Maar ja. Bij mijn ziekenhuis geven ze wel aan dat het per engagement zwangerschappen hoger ligt als je wel hormonen gebruikt. En wellicht was je iui niet ge laat. De ei pijn is vaak het laatste groeispurtje voordat hij springt. En bij iui spuiten ze het direct waar het wezen moet en hoeft het zaad zelf niet die weg af te leggen. De kan echt.

Ik heb dinsdag de fm gehad en morgen weer een echo. Dan vrijdag of zaterdag iui. Mijn vriend heeft de afgelopen tijd zink en vit d geslikt. Hopelijk heeft dit resultaat.

11. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Dank jullie wel voor de reacties! Voel me meteen welkom :D

Ik ga er dan eens achtervragen of ik met hormonen mag starten, want ik vraag me af of zonder hormonen gaat lukken....want mijn eitjes springen ook heel snel. Op dag 11 of 12 als mn eitje 17.5 mm is. Soms denk ik: hoort mn eitje niet nog wat verder door te groeien? Ben er wat onzeker over.

12. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Oh goed zeg, die verhalen over vitamines slikken bij de man dat dat helpt! Toch eens kijken of ik mijn vriend toch zo ver krijg :p. Hij gelooft er nooit zo in.

Vanesje, dat herken ik, dat het niet zo praktisch is. Deze maand heb ik voor het eerst injecties gezet, en merk wel echt veeeeel minder bijwerkingen dan bij de clomid! Het zetten is ook goed te doen. Alleen dus wel soms moeilijk moeten doen met visite en we wilden een keer naar een foodtruckfestival maar dat ging dan niet qua tijd. Best onhandig, maar ja, vind het dat toch wel waard. Clomid was echt niet tof meer.

Ik heb gisteren avond echt een mega pijnlijke eisprong gehad. Kon bijna niet zitten van de kramp. Heel fijn als je visite hebt :p. Iui was dan iets aan de vroege kant (anderhalve dag ervoor) Maar die ochtend ervoor nog zelf geklust en de ochtend erna ook.

Clarajilla:
    Ho, zo ver ben ik nog niet. Haha. Probeer het een beetje rustig aan te kijken zodat het wachten niet zo lang is :p.
    Sommige dingen van wat je kijkt kijk ik ook. Wat ik ook gaaf vind is the 100, the returned en broadchurch

13. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb mijn vriend helaas al veel vitaminen laten slikken (vit a-z van kruidvat, foliumzuur, flixar) maar helaas heeft geen van allen zijn effect gehad... De aantallen en de kwaliteit blijft hier serieus wisselen. Ben wel erg benieuwd naar poging 4, want de eerst 3 pogingen is het enkel in dalende lijn geweest.

14. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Vandaag de tweede echo gehad en fm. Eitje was 20mm en was aan het springen. Morgen ochtend de iui. Benieuwd hoeveel zaadcellen mijn man nu heeft. Na de stop van 3 maanden. Laatste keer was door griep echt rampzalig.

15. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    @Vanesje, ik schreef net "succes morgen" en zag daarna dat je IUI vandaag was en dat je net je handtekening hebt aangepast! goede zaadjes! ging het soepel?

@Salie blijkbaar is het gewoon zo bij je dat je eitjes snel springen. Mijn eitjes zijn ook rond de 17-18mm al klaar (althans, klaar om te springen, maar wie weet of ze echt rijp zijn... dat kan je pas bij IVF checken)

@Twinkk, wij hebben een keer gevraagd of we nog na de IUI zelf moeten/kunnen klussen en ja, dat mag, maar helpt helemaal niks zeiden ze... depends who you ask.

Fijne dag allemaal!

16. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Vanesje: Ziet er goed uit de aantallen! Ik duim!

17. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Ooh spannend Vanesje! Nu officieel op het wachtbankje; ik hoop op een mooie uitslag voor jullie!

Dank jullie wel voor de reacties dames. Ik zit nu even in een rustronde en ga midden juli weer verder met de volgende iui. Aan manlief ligt het niet, hij had meer als 30 miljoen de vorige poging, dus ik vraag me steeds meer af wat er zou kunnen zijn. Bij de volgende ronde ga ik kijken wat de opties zijn van hormoonstimulatie, al is het maar alleen pregnyl.

18. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Nou 10 miljoen zaadjes, na opwerking 4,2 miljoen over. Nu maar weer afwachten. Ze gaf aan dat als deze keer ook niet lukt ze een gesprek inplannen. Om te praten over de voortgang en ik de k dat ze dan gaan vragen of we nog verder willen met iui of dat we door willen met ivf. Klopt dat wat ik denk? Weet iemand dit? En nu zit ik zo te twijfelen, gaan we nog 3 keer door met iui of gaan we gewoon meteen voor ivf... Moeilijk. En maar even bespreken zo met mijn vriend.

Alles ging verder soepel. Geen pijn gehad ofzo gelukkig.

19. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hier wordt poging 4 afgeblazen helaas. Op de fm deze morgen zag ze enkel een cyste van bijna 3cm, dus heb ik deze maand geen eisprong. Ik moet nu een maand de pil nemen om de cyste te doen verdwijnen. Nadien zou ik nog een 4de poging mogen doen, maar ik denk dat we liever meteen doorgaan met ivf. Dan zou ik de pil moeten doornemen tot augustus (zomersluiting) en in augustus zou ik dan eventueel kunnen starten. Hopelijk mag het op die manier, nu op naar 12 juli voor de intake!

Had het wel niet verwacht, zoveel verloren tijd ertussen nu (2 verloren kansen)

@Vanesje: Hier hebben we ook na 3 iui's een evaluatie gedaan om te kijken. Omwille van de endometriose mag het niet te lang duren en omdat we zagen dat de staaltjes van mijn vriend niet helemaal oké waren, was de arts ook eerder geneigd om over te gaan op ivf.

20. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Anniko: Huh, hoezo zou dat niet helpen? Je bent niet ineens hermetisch afgesloten ofzo :p. Ieder extra zaadje is meegenomen leek me. Maar ja, ik weet het ook niet zo.

Vanesje: Pff lastige keuze zeg! Ik zou het ook niet weten eigenlijk, wat ik zou kiezen. Maar goed over praten met zn tweetjes denk ik.

Dora: Balen zeg zo'n pauze. Het lijkt dan allemaal zo langzaam te gaan he.

Deel Deze Pagina