Inderdaad, augustus lijkt nu nog een eeuwigheid weg! Maar misschien kan het wel eens deugd doen om er niet mee bezig te moeten/kunnen zijn... Op dit moment heb ik dat gevoel nog niet, maar zal wel komen zeker.
Dora, wat balen dat de poging werd afgeblazen en natuurlijk de reden is balen! Waarom dan aan de pil eigenlijk?
Door het nemen van de pil zou de cyste verdwijnen. Na de pil zal ik mijn regels krijgen en zou het bloed van de cyste er mee afkomen...
@Dora Wat vervelend nieuws. Maar misschien is een pauze even goed om tijd voor jezelf te nemen. Weet je misschien waar de cyste zit? (Ivm belemmeringen bij je eierstok of elders) En is die cyste ontstaan door toediening van hormonen of zat hij er al?
@Dora, wat balen! We zitten trouwens in hetzelfde schuitje denk ik - vandaag heb ik een afspraak met mijn gyn gehad en we dachten dat het IVF uitleg zou zijn maar zij wilde over de laatste IUI praten. Ik zei dat het niet lukte (gister ongesteld geworden) en dat ik weer hevige bloeding heb gehad rond mijn eisprong en ze zei meteen dat het geen zin heeft als ik bloed bij IUI, dan kunnen die zaadjes toch niet oveleven... Dus ze zei dat we of nog de laatste IUI kunnen doen en dan met IVF beginnen of nu even rusten en dan IVF. Ik wil heel graag even rusten dus nu ff niks, IUI#4 gaat niet gebeuren en 27 juli hebben we een echte IVF intake en mid augustus mag ik beginnen... (als ik nog 3 kilo binnen 4 weken kan afvallen, want ik zit net boven de grens :/) We moesten meteen allebei bloed laten prikken (serologie en immunologie) en mijn man moet zijn zaad nog een keer laten checken. Spannend, zeg!
@Lini: Geen idee van waar de cyste zit. Ik ga het volgende keer bij de intake wel nog even vragen. Zou eigenlijk ook wel graag hebben dat ze het nog eens nakijken voor we officieel starten. Zodat ik zeker ben dat ze weg is tegen augustus. Als ik het goed begrepen heb is de cyste een follikel van vorige maand die is blijven zitten en die zich met bloed heeft gevuld onder invloed van de clomid die ik moest nemen voor poging 4. @Anniko: Zie je het zitten, ivf?
Ik denk het idd ook... Ik heb op voorhand altijd het gevoel gehad dat iui ons niet zou helpen, dus ik ben ergens wel blij dat we eindelijk doorkunnen. De iui voelde een beetje als een verplichting waar we door moesten. Ik hoop in augustus weer wat moed te kunnen krijgen, maar bij ivf zijn er zoveel stappen die mis zouden kunnen gaan, dus daar ben ik dan weer wel bang voor... Het gaat nog vele belastender zijn dan het nu voor mij al was; ook lichamelijk natuurlijk! Duimen maar dat ivf snel succes heeft!
Ik ben het 100% met je eens, Dora! Nu dus ff uitrusten en herstellen en in augustus weer knallen Hoe gaat het met de rest van jullie?
Pff anniko! Flinke stap zeg, spannend! Dora: Als het een oude follikel is, dan zit ie waarschijnlijk op/in je eierstok. Dat heb ik ook gehad vorig jaar. Maar daar zal ik je niet mee lastig vallen omdat dat geen succes verhaal is en een andere situatie. Maar meer informatie vragen voor je er aan begint is altijd slim natuurlijk. Hopelijk kunnen ze je meer duidelijkheid geven. Pfffff nou heb ik de griep. Niet bevorderlijk voor innesteling zeker?
Mijn endometriosecyste zat ook op mijn eierstok; maar ik ga het zeker nog eens navragen hoor... Hoe is dat bij jou verder gegaan? Ben toch benieuwd... En hoe zijn ze daarachter gekomen? Ik dacht trouwens dat een lagere weerstand juist goed is voor een innesteling... Wel wat opletten met medicatie natuurlijk! En veel beterschap gewenst!
Twinkk dat heb ik ook gehord, lage weerstand is goed voor innesteling, lichaam stoot het dan minder snel af. Er zijn studies over op internet.
Dora, bij mij was het ook een endo cyste op de eierstok. Dat was dan waarschijnlijk door een bloeding van een follikel ontstaan, of door de oude follikel die niet opgelost was. ofzo, haha vind het altijd wel een ingewikkeld verhaal, die cystes . Ze kwamen daar achter omdat ik toen onderzoeken kreeg. Inwendige echos om mijn cyclus te volgen. Steeds zat die cyste er en ze zagen ook dat ie groeide. Dus toen moest ie er uit (dmv laparoscopie) omdat ik ook wel endo klachten had en ze dachten dat het misschien in de weg zat voor de vruchtbaarheid. Maar ik begrijp dat jij dat ook al gehad hebt, een endo cyste? En nu is het een ander soort cyste dan? Haha nou ik hoop dat jullie gelijk hebben over de lage weerstand. ik heb het gevoel dat mn lichaam momenteel juist alles afstoot wat ie af kan stoten XD
In december zijn ze er via een foam (en gewone echo) achter gekomen dat ik een grote endo-cyste op mijn eierstok had (chocoladecyste noemen ze dat), die is in januari dan weggenomen samen met nog andere plekken endo. Toen ze me dinsdag vertelden dat er een cyste zat, vroeg ik meteen of het endometriose was, maar volgens de ivf-verpleegkundige was dit een restfollikel die zich opnieuw met bloed heeft gevuld. Ofwel heb ik geen eisprong gehad en is de follikel blijven doorgroeien door de clomid van poging 4; ofwel is er naast mijn eisprong nog een andere follikel gaan doorgroeien onder de clomid. (dat is toch wat ik dinsdag van haar begreep). Het is dus inderdaad een andere cyste dan van endometriose. Met mijn intake heb ik normaal dezelfde vpk en ga ik het toch nog eens navragen voor de duidelijkheid. Want vind het wel bizar dat er restfollikels zitten als ik toch pregnyl zet voor een eisprong... Heb zelf geen idee hoe dat allemaal kan Moesten ze nu bij ons ook uitgangsecho's doen bij de iui, dan had ik de clomid natuurlijk niet moeten nemen en hadden ze het mogelijk vroeger kunnen zien, maar goed... daar is het te laat voor natuurlijk. En nog even over de weerstand... Soms kan je op de natuurlijke manier ook wel eens verkouden/ziek worden tijdens de periode van een innesteling. Ik duim dat het goed zit!
Ik heb ook een cyste op eierstok aan de linkerzijde. Gelukkig zijn beide eierstokken wel doorgankelijk dat hebben ze gezien met de hsg. Maar de kans op een bbz is aan mijn linkerzijde wel veel groter. Voor mijn eerste iui groeiden mijn follikels juist aan mijn linkerzijde. Nog 3 dgn wachten en dan mag ik testen. Helaas heb ik er wel een slecht gevoel over.
Dora: Ingewikkeld verhaal zeg. Ik snap nooit zo hoe ze zeker weten dat het dan geen nieuwe endo is. Deze cyclus dacht ze bij mij ook een cyste te zien (bleek gewoon een groeiend ei). Toen vroeg ik ook meteen van, oh nee niet weer endo of wel. Toen zei ze heel overtuigd, nee neeee. Maar ja ik dacht wel van..... ja hoe weet je dat nou, bij mijn vorige cyste wisten ze pas bij de operatie zeker dat het endo was maar ja . Nou ja ik probeer het maar niet meer te snappen en uit te gaan van wat ze zeggen. Gelukkig in ieder geval dat het bij jou geen endo is! Momenteel voel ik me echt niet oke. Ik had zitten googlen maar niets gevonden over dat lage weerstand goed kon zijn voor de innesteling. Maar wel dat je door zwangerschap een lagere weerstand hebt en daardoor vatbaarder bent door griepjes enzo. Ik ben normaal echt bijna nooit ziek dus ik dacht al yes!! Ohhh en nu weer zo'n hekel aan mezelf. Net bloedverlies op het toilet en enorme krampen. Menstruatie dus. En het doet echt zo'n pijn! We hebben bezoek maar ben echt even boven gaan zitten omdat ik het niet uit hield meer. Hebben hier meer dames ervaring met puregon (of andere hormoon injecties) en dan ook veel meer pijn bij de menstruatie? Mn cyclus is ook wel erg kort gewest. 22 dagen ongeveer. Op dag 12 de iui en op dag 10 heb ik nu de menstruatie :S. Niet echt goed volgens mij. Lini, balen dat je een slecht gevoel hebt erover. Hopelijk mag je toch gewoon testen .
Even niks van me laten horen, was op vakantie! Maar helaas gister op de laatste vakantie dag ingesteld geworden .. 2 eitjes en 32 miljoen zaadjes was dus niet voldoende.. Nu al weer ronde 22 en iui 5
Twinkk ik heb niet meer pijn dan normaal sinds ik hormonen spuit. Wel een kortere cycles, mijn eitjes rijpen sneller dan normaal, en ik had al een keurig 29 dgn cycles dus gaat snel. Vervelend dat je je zo voelt meid. Ik herken dit heel goed. Elke maand lijkt zwaarder dan de vorige en de dipjes duren steeds iets langer. Meestal ben ik 1 dag doen maar duurde nu ook dik 2 dagen. Is gewoon een heel moeilijk proces waar we inzitten.
Clarajilla, ik doe met je mee met IUI 5. Voor jou ook weer balen zeg! Vanavond mn eerste spuit zetten. Vanes, bedankt voor je woorden. Ik had ook altijd 29 soms 28 of 30. Nu was ie maar 22. Ook op dag 11 al iui gehad. Maar volgens de assistente van het ziekenhuis was het niet te kort. Maar voelt wel sonde he.
@Twinkk ah jammer.. Voor mijn was het de eerste poging. Net een dag voordat ik mocht testen kreeg ik last en was het helaas slecht nieuws. Op naar de volgende poging!