Hoe verliep jou eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door harlene2014, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Salie: Ik volgde ook alles op met ovulatietesten!

@Vanesje: Wij gaan gewoon een weekje naar de kust, maar daar kom ik telkens echt helemaal tot rust! Wordt vast en zeker genieten!

3. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Oow oke, ik heb helaas geen ovutesten gebruikt, dus ik ben bang dat ik het gewoon even twee weken moet afwachten en als t niet raak is ga ik de volgende cyclus proberen op te volgen met testjes

4. Lini

Lini Lid

3 jun 2016
    20
    1
    3
    Vrouw
    Goedemorgen!
    @Vanesje34 ja ik heb eigenlijk al meteen symptomen door de ovitrelle. Mijn borsten worden dan bijna een maat groter en supergevoelig. En na de iui wordt de gevoeligheid vaak nog erger en dan kan ik nogal kribbig reageren als iets of iemand tegen mijn borsten aan botst. Verder moet ik vaak naar de wc.

Ik moet officieel morgen testen en heb helaas nu bruinig slijmverlies.
    Vrees er een beetje voor. ☹️

Ik heb wel een vraagje misschien weten jullie hoe dat werkt.. Wanneer je meerdere eitjes hebt.... En Als eentje wordt bevrucht.. Wat gebeurd er met de rest? Word je dan alsnog ongesteld?

5. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Lini ik duim voor je dat het niet door zet. Als er 1 eitje bevrucht wordt dan wordt het andere eitje afgevoerd, dit gaat meestal zonder bloedverlies gepaard. Zoals ik het begrepen heb in een normaal cycles gaat je baarmoeder krampen om zodoende het baarmoeder slijmvlies af te stoten en dit gaat gepaard met bloedinggen vanuit het slijmvlies, dit is doorbloed. Als je nog een ei hebt zitten die genesteld is, dan moet het baarmoeder slijmvlies blijven zitten en volgt er normaal geen bloeding.

Salie. Ik hoop dat er geen volgende keer komt, maar als die er wel komt zou ik ovu testen halen. Die van zwanger en kids vind ik erg fijn werken en ze zijn goedkoop.

Dora heerlijk. Wij gaan elk jaar als we kunnen naar Texel met de hond , is ook zo heerlijk! Even uitwaaien. Geniet ervan.

6. Salie

Salie Actief lid

16 jun 2016
    268
    40
    28
    Vrouw
    Oww lini, ik hoop voor je dat het niet doorzet...

Geniet ervan dora! Even lekker op vakantie en gedachtes legen ;)

Dankjewel vanesje! Ik hoop voor ons allen geen volgende keer meer!

7. Lini

Lini Lid

3 jun 2016
    20
    1
    3
    Vrouw
    #1227 Lini, 2 aug 2016
    Laatst bewerkt: 2 aug 2016
    Helaas ladies ☹️ Geen geluk deze maand. Gisteren mocht ik officieel testen, maar helaas kreeg ik eergisteren mijn antwoord al. Baal best. Had even een flinke huilbui. Ik was naar een feestje en daar waren een aantal kleintjes ( de jongste was een maand en de oudste 5 jaar). Was pijnlijk en even slikken voor mij.

Ik zei nog tegen m'n vent.. Het is zo oneerlijk. Een aantal dames die daar waren rookten tijdens hun zwangerschap gewoon door en dan leef je zo gezond en doe je alles eraan om uberhaupt zwanger te worden en is het je zo niet gegund. En zij hebben zoveel geluk dat ze steeds vlak achter elkaar zwanger worden. Grr..

Moet ik weer naar de gyn voor een echo en hoop voor de volgende rond door te kunnen gaan.

Hoe is het bij jullie dames? Hoop dat het geluksvogeltje bij jullie wel arriveert. Duim hard voor jullie!

Liefs🌸

8. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Lini wat balen meid. Ik had het zo gehoopt voor je. Bah. En id hoe o eerlijk soms. Diegene die roken en drink net bij de vleet zwanger worden. Soms zelfs ongewenst. Bah. Maar het leven is heel raar. Ik kan zaterdag testen. Ik voel me niet anders dus afwachten maar weer.

9. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    hallo meiden, zou ik hier ook mee mogen schrijven? wij hebben gister onze eerste uitgangsecho gehad en zijn daarmee begonnen aan onze 1ste IUI ik spuit gonal f 75eh en ovitrelle... a.s. dinsdag heb k weer een echo...

in januari ben ik geopereerd aan een cyste en endometriose en dit lijkt op dit moment weer actief te worden... vorige maand dachten ze weer een cyste te zien maar dit bleek afgelopen donderdag gelukkig niet het geval.. wellicht was het een geel lichaampje oid... maar toen gelijk door de gyn besloten dat we direct met IUI zouden starten... best apart om voor een cyste controle heen te gaan en weer een operatie in je achterhoofd te hebben en vervolgens een half uur later met een behandel traject naar huis te gaan... en dan ook nog eens zo snel hihi... heb vandaag dus pas de 2e spuit gezet dus nog niet echt bijwerkingen... ben erg benieuwd volgende week .. het streven zijn toch 2a3 eitjes..

10. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Oh Lini, zo herkenbaar! Ik zag laatst ook iemand die rookte tijdens dr zwangerschap en heb toen (niet dat ze het hoorde) een erg hatelijke opmerking gemaakt waarvan mn ouders zeiden van, nou moet dat zo? Ik zal em dan ook maar niet herhalen. Maar oneerlijk voelt het iig wel.

Hier weer veel gebeurd. Ongesteld geweest en weer purergon gespoten. Vandaag weer voor de eerste echo geweest en zit er ineens al een ei die zo groot is dat we morgen al iui moeten. Echt vet balen. Mn menstruatie is nog niet eens helemaal gestopt! En maar 1 ei..... Voelt nu al mislukt, om eerlijk te zijn. Dit is de 6e poging en hierna moesten we verder kijken naar andere wegen. Dus ik daar vandaag naar vragen, zeggen ze heel leuk dat de arts die daar over gaat bijna vakantie heeft dus wordt het pas eind september (wij hebben daarna zelf vakantie). Komen ze lekker op tijd mee! Echt een k*t ziekenhuis is dit. Moeten we ff 2 maanden gaan zitten wachten. Ze hadden zelf ook dit in de gaten kunnen houden, ik weet niet dat zij op vakantie gaat. En dan voor deze maand een afspraak kunnen plannen. Zij bespreken iedere patient wekelijks zegt ze dus dan hadden ze kunnen zien dat we nu in de knel komen.

Weten jullie hoe het werkt als je ivf moet na iui? Dan heb je toch ook iets van een pauze die je moet nemen ofzo. Zou dat er nog na komen? En ik wil zo onderhand wel eens weten waarom ze sinds de laparoscopie mn linker eierstok steeds niet kunnen vinden. Wordt ook maar steeds frustrerender.

11. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Ohhhhhh dames, ik ben net terug van iui en heb toch een verhaal. Sorry voor de dubbel post maar moet het echt kwijt.

Nou wij dus bij het lab het kostbare potje afgeven en na een uur ophalen. Wij melden ons netjes om op te halen, zoals altijd. Maar duurde wel lang. Komt er een vrouw naar buiten en op haar pad naar ons toe kruist zij een man met een telefoon waar herrie uit komt van een hard roepend kind. Zij kijkt hem vragend aan waarop hij een heel verhaal begint. Ja kijk dat is onze Dex. Bla bla... heel verhaal over dat kind. Ik denk van..... nou niet echt subtiel dat hier te doen. En wat bleek nou... die vrouw had het buisje met onze kostbare zaadjes vast! Doe dat socializen met je collega in je eigen tijd! Deed ze ook nog eens of we ons niet gemeld hadden. Pfffff. Ik helemaal geïrriteerd inmiddels en me aan het voornemen om een klacht te gaan schrijven. Maar ik wist niet dat het nog aparter zou verlopen.

Nou wij dus naar de iui... 13 miljoen was de score. En ze vertelde ons dat we tot aan het gesprek over het vervolg, gewoon door mogen met nog meer iui's. Dat het meer een soort evaluatie is. Maar dat we zelf mogen bepalen welke behandelingen en hoe lang enzo. Iui zelf ging ook vlot... helemaal fijn dus.
    Bij het aankleden vertelt ze mij dat ik wel een dosis hoger mag... naar 75. Mijn vriend reageert daarop met... dat hebben we toch al gedaan? Daar zitten we al op. Allemaal raar want het stond niet zo in dr systeem. Na een tijdje zegt ze.... 'nou ja ik ga dit goed bijwerken hoor. Is mijn probleem niet van jullie' en voegt daarbij toe 'ik wil je geen hogere dosis geven dan 75, vooral niet omdat jullie al een dochtertje hebben he'. Mijn vriend zei nog ja, bleek dat ie het niet gehoord had die toevoeging. Maar ik dus wel! For the record, we zijn zo kindloos als maar zijn kan! Dus ik raakte helemaal in paniek. Ik ben inmiddels wel gewent dat ze dingen vaak niet goed weten qua geschiedenis enzo. Maar dat ze nu ineens gaan denken dat ik een dochtertje heb?! Ik had het niet meer. Ik allemaal roepen van huh wat zei je nu? We hebben geen dochter! Super onbeschoft misschien maar was echt in paniek. En ze zei maar niks terug. Na een tijdje zegt ze. Oh ik zie wat er mis gaat. Ik zat bij DE VERKEERDE PATIËNT! Au! Mijn vriend vind dat dat kan gebeuren. Ik niet. Heb d'r zelfs gevraagd of ze wel zeker het goede zaad had XD. Ik weet even niet of ik voor de 7e iui wil gaan als ze zo slim zijn..... pfffff. Heftig ochtendje hoor.

12. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    jeetje dat is inderdaad een rare samenloop van omstandigheden en k kan me ook best indenken dat je vanuit paniek gereageerd hebt hoor! jij gaat dus weer op het wachtbankje? spannend!

13. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Jeetje wat een verhaal Twinkk! Ik zou daar nooit meer terugkeren.. bij welke zh zit je? Je kan altijd voor een ander zh kiezen...
    En wat denk je van nog meer IUI's? (Zover ik het weet doen ze bij meeste ziekenhuizen max 6 IUIs omdat het daarna niet meer zinvol is.)
    En als je naar IVF overstap is het gewoon beter voor je lichaam (en je hoofd!) om 1 rustmaand te nemen en dan, tenminste als je een lange protocol hebt, begin je op dag 21 van je cyclus met medicijnen en daarna vanaf dag 1 van de volgende cyclus nog andere medicijnen erbij.

Vanesje, nog duimen!

Lini, wat jammer :/ Volgende keer wel!

Missiej, welkom! Ik hoop dat je eerste IUI makkelijk gaat!

14. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Mmc in Veldhoven. Hebben even geen andere mogelijkheid omdat we geen auto hebben.

Het probleem is eigenlijk dat het hele gesprek over hoe verder pas eind september kan plaats vinden omdat de enige fertiliteitsarts op vakantie is zo. Misschien wordt het toch geen ivf, of doen zij het weer net iets anders. Dus ik weet niet of dat pauze houden de goede soort pauze is zeg maar. Zoals zij het willen. Heb gelezen van dames die tijdelijk aan de anti conceptie pil moesten in die pauze ofzo? Te veel onduidelijk voor mijn gevoel.

15. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoo allemaal, Hier even iets minder nieuws. Ik ben weer ongesteld geworden. En we hebben na lange gesprekken besloten om helemaal te stoppen. (Deze gesprekken hebben we al een langere tijd, is niet over 1 na het ijs gegaan) We zijn de hormonen, het prikken, de echo's, ziekenhuizen, spanning etc zo zat. Alles draait erom en we willen ons leven terug. We zijn samen met de honden ook heel gelukkig, de kers op de taart is er dan niet, maar we vinden ons leven erg fijn ook zo. Wellicht komt het er nog van spontaan, er is niets mis met ons blijkt na alle onderzoeken dus dat is ook niet uitgesloten, al heb ik daar geen hoop meer op eigenlijk. Ik vind het best lastig om dit te delen want er zijn mensen die wel 8 jaar door gaan voor hun ultieme wens, die baby. Maar ik ben daar denk ik niet voor gemaakt. Ik kan het niet meer. De onzekerheid, de mood swings. Ik wil iedereen hier heel veel succes wensen. Ik hoop dat voor ieder van jullie de wens wel uitkomt!
    Ik trek me terug van het forum. Knuffel voor iedereen!

16. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Vanesje, dikke knuffel! Veel succes meid <3

Twinkk, jammer dat je zo lang moet wachten maar ja, het is ook goed om even wat rust te nemen. Ik vind het heerlijk, vooral vlak voor mijn eerste ivf.
    En je zegt het alsof de arts moet bapalen wat voor jullie de volgende stap wordt, maar jullie kunnen het toch zelf bepalen?

17. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Twinkk: wat onprofessioneel! Mijn vertrouwen zouden ze niet meer hebben. En ik begrijp dat je op die manier reageerde en twijfelde of ze wel het juiste potje met zaad hadden ingespoten. Bah wat een verhaal!

Vanesje : veel sterkte , vind het een stoere beslissing. Je kiest om jullie leven weer "terug" te krijgen. Succes!

18. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik ben ook weer terug na lang niet te hebben geschreven!

Zijn ondertussen verhuist naar een ander dorp :)
    En nu pas eindelijk tijd om weer mee te schrijven.

Zoals je kan zien in me handtekening zijn wij ook al met de laatste iui bezig. Wil eigenlijk als het nodig is zo snel mogelijk door voor ivf en liever ook helemaal geen maand pauze xD
    Maar dat moet denk ik wel. Zoiezo vraag ik as maandag ( als ik follikelmeting heb) dat als deze x niet lukt ik graag wel de laprascopie wil hebben, om zeker weten alles uit te sluiten. Zie wel wat op tegen IVF. Meer hormonen, vaker ziekenhuis enz enz.. Maarja heb het er voor over als ik er maar zwanger mee word!

@twink, dat is wel heel vreemd van het ziekenhuis. Ze zeggen dan wel dat als het wat uit loopt het niet kwaad kan met het zaad, naar voor jezelf is zo snel mogelijk in handen hebben beter!
    En ook zo raar dat ze in een verkeerd dossier kijkt!

@vanesje, sterkte, knap dat jullie deze beslissing hebben kunnen nemen.

19. Lini

Lini Lid

3 jun 2016
    20
    1
    3
    Vrouw
    @Twinkk wat een heftig verhaal zeg. Je zit daar toch helemaal niet op te wachten. Ik zou me daar echt niet op mn gemak voelen en nemen ze hun werk wel serieus? Heb je beetje research gedaan of andere mensen ook zo een ervaring hebben met jouw ziekenhuis? En is er geen manier om daar aan te geven dat jij je laatste bezoek als niet prettig hebt ervaren, zodat ze er wat mee kunnen doen.
    Maar naast alles.. hoe gaat het met je verder? Nog leuke dingen gedaan tijden je wachtweekjes.

@Missiej gaat het verder allemaal goed? Je went wel aan het prikken.

@Vanesje34, dappere meid! Het gaat erom hoe jij en je partner voelen en als dit het beste is voor jullie gevoel dan ga ervoor. Lekker weer allemaal oppakken als vanouds.

@anniko, ik hoop het :) Heb je beetje een rustige tijd?

@clarajilla, gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. En dat meteen ook een goede afleiding :) Ik heb me niet verdiept in ivf, maar komt er veel meer bij kijken dan bij iui?

20. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Vandaag follikelmeting gehad. 2 eitjes, 1 van 19mm en de ander 17mm.
    Deze x zitten ze rechts. Heb nog nooitje eitjes rechts gehad dus hopelijk heeft dat meer resultaat als links!

Gelijk gevraagd over IVF maar daar antwoorden ze nog niet op. Ze zei als deze x niet lukt gaan we praten over hoe nu verder..
    Zelf wel info van het ziekenhuis op internet gevonden. Maar volgens mij moet ik dan vaker naar het ziekenhuis voor follikelmetingen, meer medicatie spuiten. Vervolgens kan ik wel in ons ziekenhuis de punctie doen en daarna moet mijn vriend met de eicellen in de auto een uur!! Rijden naar een ander ziekenhuis waar hij ook het zaad moet produceren. En daar vind de bevruchting plaats. 2 dagen later moeten we weer terug naar dat ziekenhuis voor de terug plaatsing..

Maar voor dat zover is krijg je 8 weken van te voren een info brief. Dus als ik dat zo tel duurt het zeker wel 3 maanden voor we weer verder kunnen. Ohja en ik zal dan weer aan de pil moeten :(

Deel Deze Pagina