Jeetje, Vanesje, dat is een beetje sneu... ik weet dat jullie allebei de IVF moeten willen, maar hij is toch niet degene die al die vervelende dingen moet doorstaan. Het is best heftig, het hele proces, maar als het echt ECHT belangrijk voor jou is, moet je hem overtuigen. Hij heeft dan misschien een paar maanden meer stress, maar als jullie het niet doen, ga je er waarschijnlijk je hele leven spijt van hebben. En over een paar jaar kan het al te laat zijn. Dus FIGHT FOR YOUR RIGHTS als het echt is wat je wil. Dikke knuffel! Dora, leuk dat je gestart bent! Duimen! Ik wacht op mijn volgende IVF afspraak op 30 augustus maar ik ben bang daar ze me nog niet door laten gaan. Ik ben niet afgevallen Ik schaam me echt dood...
Even weer een berichtje van mij.. 3 dagen geleden ongesteld geworden na onze 6de iui.. Moeten nu helaar door voor IVF..
Lieve dames, Helaas de iui is weer niet gelukt. Door stress chaos en het overlijden van een naaste van mij was de situatie te slecht om überhaupt de iui door te zetten en dus is het niet gek dat het niet gelukt is. Inmiddels heb ik een gesprek gehad met de gyn en ze adviseerde mij om voor ivf door te gaan, maar dat er nog ruimte is voor een laatste iui . En het besluit is om voor de laatste iui te gaan. Dus fingers crossed! En intake voor ivf starten. Vanesje34 doe wat je gevoel zegt. Ik weet niet waarom je mannetje zo denkt en wat hij voelt maar misschien is het een idee om een alle kaarten op tafel te gooien over de gevoelens die jullie allebei hebben en rustig even te bespreken, tijd geven om het te laten bezinken. Samen een standpunt te nemen. Een soort van stappenplan, want ook bij ivf kan je downs hebben en als je samen ervoor gaat dan kan je de downs ook beter aan. Clarajilla en Dora26 wens jullie heel veel succes! Hoop snel op goed nieuws. Op welk forum zijn jullie voor de ivf updates?
@Vanesje: Pfff meid, dat is wel even moeilijk. Hopelijk geraken jullie eruit! @Anniko: Ik zie dat je vandaag je intake hebt. Hopelijk kan je starten! Veel succes gewenst! Laat je nog iets weten? @Lini: Hopelijk lukt de laatste poging toch en is ivf helemaal niet meer nodig! Ik lees hier mee: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/626847-wie-bezig-ivf-icsi-juli-augustus.html En op het topic 'vruchtbaarheidsbehandelingen' in het algemeen volg ik vaak de discussies.
Dora, inderdaad heb ik vandaag de intake gehad en het ging goed. Ik mag door! 15 september begin ik al met prikken en als alles goed gaat gebeurt alles (punctie, terugplaatsing) ergens mid oktober. Ik ben zo opgelucht wow, zoveel van ons zijn inmiddels door naar IVF gegaan!
Inderdaad, ik schrok er ook van, jammer... Maar hopelijk heeft de ivf snel effect bij ons Veel succes gewenst!
Anniko, wat fijn dat alles gestart kan worden. Ik duim voor je dat de eerste poging al een succes mag zijn !
Het is al een tijdje geleden dat ik hier heb mee geschreven. Inmiddels zijn wij 3x iui verder en was de opbrengst de laatste 2 keer zo slecht, dat de intake voor ivf icsi in oktober gepland stond. Het mooie is alleen dat ik van die laatste keer met 0,8 miljoen zwanger ben geraakt. Dat is nu dus 5 weken en enorm spannend. We zijn wel ontzettend blij met dit kleine wonder.
Dank jullie wel meiden Lampje1, wat leuk dat het gelukt is. Spannend! Altijd goed om te zien dat IUI's toch kunnen werken Dora, ik heb op een andere forum gezien dat je je terugplaatsing hebt gehad en ook nog 5 cryo's hebt! Wat ontzettend goed! Duimen!
Hoi allemaal, Bij IUI 1, 2 en 3 werd ik op respectievelijk op cyclusdag 17, 16 en 15 ongesteld. Dit begon altijd eerst met bruinverlies. Gister zat ik op dag 12 en kreeg ik zalm/rozige afscheiding. Bij het vegen had ik ook twee keer een druppel rood op het toiletpapier. Daarna hele avond niks. Vanochtend helaas koper/roodachtige bloedverlies. Ik denk dat mijn menstruatie is begonnen. Vroeger dan normaal tijdens IUI en zonder eerst bruinverlies. Ik hoopte eerst nog op een (late) innestelingsbloeding, maar ik weet het niet... Ik baal zo enorm, gister ook echt liggen janken. Waarschijnlijk moeten we dus door met IVF...
Maryjames, wat zonde :/ Maar heb je altijd zo'n korte cyclus van 15-17 dagen? Of bedoel je dat je ongesteld wordt op 15-17 dpo?
Ohh ik bedoel dpo! Ja ik baal zo... net een afspraak gemaakt voor vrijdag voor evaluatie gesprek en bezoeken wat de volgende stap is
Ah, goed, ik dacht dat je cyclus zo kort was! Nou, succes vrijdag en laat ons weten wat je dokter zegt. Als het IVF wordt dan ja, welcome to the club! Alles komt goed meid!
@Maryjames: Begrijp dat het even een schok is; maar de kansen zijn misschien wel iets gunstiger met ivf, toch? Ik duim voor je! @Anniko: Veel succes met spuiten binnenkort! Hier heb ik idd een mooi embryo terug gehad en nog eskimootjes in de vriezer, ook allemaal van goede kwaliteit! Heb afgelopen week wel een infectie gehad en dus aan de antibiotica geweest Maandag opnieuw controle van mijn bloed en echo in het ziekenhuis. Heb me serieus beroerd gevoeld, maar gelukkig gaat het weer de goede kant uit! Nu alleen maar hopen dat het niet negatief geweest is voor die kleine emmy in mijn buik. Daar ben ik wel bang voor! Aanstaande vrijdag heb ik bloedname! Spannend dus!
Hoi dames. Velen hier aan ivf zeg. Denk dat wij daar ook snel aan mee gaan doen. Iui 7 is mislukt met 3 eitjes wat uiteindelijk resulteerde in cysten en een vergrote eierstok enzo. Nu op vakantie en daarna bespreken met de fertiliteits arts hoe nu verder maar moet haast wel ivf worden denk ik.
Hi dames, Inmiddels een intake gehad voor ivf. Eerlijk gezegd vond ik het echt heel eng. M'n vent was echt optimistisch. Hij heeft alle hoop hierop ingezet. Na onze intake gesprek ben ik in tranen uitgebarsten. Ik wil heel graag een kindje, maar ik weet niet of ik dit aandurf. Als ik lees dat jullie ook aan de ivf gaan dan geeft dat ergens steun om niet op te geven. Liefs
Lini, dikke knuffel meid! Het is wel eng maar kan wel een kindje aan jou geven! Zou het niet leuk zijn? Als je een IVF forum zoekt dan zit ik zelf hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/629337-starten-ivf-na-mislukte-iui-pogingen-wie-meer-37.html