Hoe verliep jou eerste IUI?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door harlene2014, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Jeetje, Vanesje, dat is een beetje sneu... ik weet dat jullie allebei de IVF moeten willen, maar hij is toch niet degene die al die vervelende dingen moet doorstaan. Het is best heftig, het hele proces, maar als het echt ECHT belangrijk voor jou is, moet je hem overtuigen. Hij heeft dan misschien een paar maanden meer stress, maar als jullie het niet doen, ga je er waarschijnlijk je hele leven spijt van hebben. En over een paar jaar kan het al te laat zijn. Dus FIGHT FOR YOUR RIGHTS als het echt is wat je wil. Dikke knuffel!

Dora, leuk dat je gestart bent! Duimen!

Ik wacht op mijn volgende IVF afspraak op 30 augustus maar ik ben bang daar ze me nog niet door laten gaan. Ik ben niet afgevallen :( Ik schaam me echt dood...

2. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Even weer een berichtje van mij.. 3 dagen geleden ongesteld geworden na onze 6de iui.. Moeten nu helaar door voor IVF..

3. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Sterkte Clarajilla! Maar nu gaat het echt lukken! :)

4. Lini

Lini Lid

3 jun 2016
    20
    1
    3
    Vrouw
    Lieve dames,

Helaas de iui is weer niet gelukt. Door stress chaos en het overlijden van een naaste van mij was de situatie te slecht om überhaupt de iui door te zetten en dus is het niet gek dat het niet gelukt is. Inmiddels heb ik een gesprek gehad met de gyn en ze adviseerde mij om voor ivf door te gaan, maar dat er nog ruimte is voor een laatste iui . En het besluit is om voor de laatste iui te gaan. Dus fingers crossed! En intake voor ivf starten.

Vanesje34 doe wat je gevoel zegt. Ik weet niet waarom je mannetje zo denkt en wat hij voelt maar misschien is het een idee om een alle kaarten op tafel te gooien over de gevoelens die jullie allebei hebben en rustig even te bespreken, tijd geven om het te laten bezinken. Samen een standpunt te nemen. Een soort van stappenplan, want ook bij ivf kan je downs hebben en als je samen ervoor gaat dan kan je de downs ook beter aan.

Clarajilla en Dora26 wens jullie heel veel succes! Hoop snel op goed nieuws. Op welk forum zijn jullie voor de ivf updates?

5. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
  6. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Dora, inderdaad heb ik vandaag de intake gehad en het ging goed. Ik mag door! 15 september begin ik al met prikken en als alles goed gaat gebeurt alles (punctie, terugplaatsing) ergens mid oktober. Ik ben zo opgelucht :p

wow, zoveel van ons zijn inmiddels door naar IVF gegaan!

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Inderdaad, ik schrok er ook van, jammer...
    Maar hopelijk heeft de ivf snel effect bij ons ;)
    Veel succes gewenst!

8. Lini

Lini Lid

3 jun 2016
    20
    1
    3
    Vrouw

Anniko, wat fijn dat alles gestart kan worden. Ik duim voor je dat de eerste poging al een succes mag zijn !

9. Lampje1

Lampje1 Lid

13 jul 2015
    87
    0
    0
    Het is al een tijdje geleden dat ik hier heb mee geschreven. Inmiddels zijn wij 3x iui verder en was de opbrengst de laatste 2 keer zo slecht, dat de intake voor ivf icsi in oktober gepland stond. Het mooie is alleen dat ik van die laatste keer met 0,8 miljoen zwanger ben geraakt. Dat is nu dus 5 weken en enorm spannend. We zijn wel ontzettend blij met dit kleine wonder.

10. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Dank jullie wel meiden :)

Lampje1, wat leuk dat het gelukt is. Spannend! Altijd goed om te zien dat IUI's toch kunnen werken :)

Dora, ik heb op een andere forum gezien dat je je terugplaatsing hebt gehad en ook nog 5 cryo's hebt! Wat ontzettend goed! Duimen!

11. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Bij IUI 1, 2 en 3 werd ik op respectievelijk op cyclusdag 17, 16 en 15 ongesteld. Dit begon altijd eerst met bruinverlies.

Gister zat ik op dag 12 en kreeg ik zalm/rozige afscheiding. Bij het vegen had ik ook twee keer een druppel rood op het toiletpapier. Daarna hele avond niks.
    Vanochtend helaas koper/roodachtige bloedverlies. Ik denk dat mijn menstruatie is begonnen. Vroeger dan normaal tijdens IUI en zonder eerst bruinverlies. Ik hoopte eerst nog op een (late) innestelingsbloeding, maar ik weet het niet... Ik baal zo enorm, gister ook echt liggen janken.

Waarschijnlijk moeten we dus door met IVF...

12. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Maryjames, wat zonde :/ Maar heb je altijd zo'n korte cyclus van 15-17 dagen? Of bedoel je dat je ongesteld wordt op 15-17 dpo?

13. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Ohh ik bedoel dpo!
    Ja ik baal zo... net een afspraak gemaakt voor vrijdag voor evaluatie gesprek en bezoeken wat de volgende stap is

14. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Ah, goed, ik dacht dat je cyclus zo kort was!
    Nou, succes vrijdag en laat ons weten wat je dokter zegt. Als het IVF wordt dan ja, welcome to the club! ;) Alles komt goed meid!

15. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    Dank je, en zal ik zeker doen!

16. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    @Maryjames: Begrijp dat het even een schok is; maar de kansen zijn misschien wel iets gunstiger met ivf, toch? Ik duim voor je!

@Anniko: Veel succes met spuiten binnenkort!

Hier heb ik idd een mooi embryo terug gehad en nog eskimootjes in de vriezer, ook allemaal van goede kwaliteit! Heb afgelopen week wel een infectie gehad en dus aan de antibiotica geweest… Maandag opnieuw controle van mijn bloed en echo in het ziekenhuis. Heb me serieus beroerd gevoeld, maar gelukkig gaat het weer de goede kant uit! Nu alleen maar hopen dat het niet negatief geweest is voor die kleine emmy in mijn buik. Daar ben ik wel bang voor! :) Aanstaande vrijdag heb ik bloedname! Spannend dus!

17. Twinkk

Twinkk Actief lid

27 jan 2016
    296
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Hoi dames. Velen hier aan ivf zeg. Denk dat wij daar ook snel aan mee gaan doen. Iui 7 is mislukt met 3 eitjes wat uiteindelijk resulteerde in cysten en een vergrote eierstok enzo. Nu op vakantie en daarna bespreken met de fertiliteits arts hoe nu verder maar moet haast wel ivf worden denk ik.

18. Lini

Lini Lid

3 jun 2016
    20
    1
    3
    Vrouw
    Hi dames,

Inmiddels een intake gehad voor ivf. Eerlijk gezegd vond ik het echt heel eng. M'n vent was echt optimistisch. Hij heeft alle hoop hierop ingezet.
    Na onze intake gesprek ben ik in tranen uitgebarsten.
    Ik wil heel graag een kindje, maar ik weet niet of ik dit aandurf.

Als ik lees dat jullie ook aan de ivf gaan dan geeft dat ergens steun om niet op te geven.

Liefs

19. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    #1279 anniko, 15 sep 2016
    Laatst bewerkt: 15 sep 2016

Deel Deze Pagina