Hoe verliep jouw ingeleide bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Samba25, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vond het zwaar en het leek of ik in een achtbaan zat die niet ophield (later zeiden de verpleegkundigen dat ze dat niet aan mij konden merken was heel erg in mijzelf gekeerd en heel rustig al voelde ik mij niet zo hoor)

Ik ben ingeleid met 38+1 (nina zou erg zwaar zijn en bewoog weinig en dat vond de gyn een reden om direct in te leiden) Om 08.00 is het infuus ingebracht en elke 20 min werden de weeënopwekkers opgehoogd. Ik begon met 2 cm ontsluiting (vliezen hebben ze ook direct gebroken) Tot 16.00 was het goed te doen maar toen begon het pas echt... De weeen kwamen heel kort achter elkaar en volgens mij had ik toen nog maar 5 cm (op een duur wilde ik het niet meer weten want vond het zo langzaam gaan) Om 17.00 heb ik een pijnstillende spuit in mijn been gehad wat naar mijn idee echt niet tegen de pijn hielp werd er alleen heel suf van. Mijn man heeft ook uren mee moeten puffen omdat ik anders verkeerd ging ademen en in paniek raakte door de pijn. Als hij mee deed was er niets aan de hand.
    Dit is door gegaan tot 22.00 "s avonds toen hoorde ik eindelijk 10 cm ontsluiting ik was zo blij dat ik eindelijk wat mocht doen. Na een uur was Nina er nog steeds niet uit.... Toen hebben ze mij verdoofd en flink ingeknipt (was wel bij besef om te luisteren naar dat geluid haha vriendin vertelde dat dat zo een apart geluid is) en om 23.22 was Nina er eindelijk met de vacuümpomp. Vind de pomp echt heel heftig voor zo een klein babytje (manlief zei ook ze stond echt met alle kracht aan dat ding te trekken en af te zetten tegen de tafel :$)
    Zelf was ik zo blij dat ik niets meer hoefde te doen kon niet meer... Placenta wilde er ook niet uit die trokken ze nog bijna kapot (zat echt in mij zelf kom er nu uit ik wil niet geopereerd worden haha) Uiteindelijk is hij er uit gekomen (wat een mega ding was dat stonden ze allemaal van te kijken)
    Ik zeg altijd maar het was maar goed dat ik niet wist wat mij te wachten stond want dan was ik die morgen niet om 08.00 in het ziekenhuis geweest (maar heel hard weggerend) Wij gingen daar ook gewoon naar binnen van dat doen we even haha.

Ik wilde heel lang niet nog een bevalling mee maken maar nu durf ik het echt wel weer al hoop ik niet nog een keer zo een bevalling mee te maken...

2. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    @samba; jij ook veel succes. Zo te lezen kunnen we ons toch niet voorbereiden. Morgenvroeg om 8 uur worden mijn vliezen gebroken en de rest laat ik maar op me afkomen. We krijgen er iets prachtigs voor terug!

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland

Je zegt het goed, zit net naar mn prachtige dochter te kijken en dat is het zo dubbel en dwars waard!!

4. zustertje

zustertje Niet meer actief

Groot gelijk elke bevalling is anders... Heel veel suc6! En hopelijk heb je morgen je kindje in je armen na een vlotte bevalling

5. pipi2

pipi2 Lid

10 dec 2007
    36
    0
    0
    Succes allebei!Op een goede bevalling en prachtige kinderen:)

6. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    bij beide ingeleid

1e om 07:45 hebben ze de vliezen gebroken om 09:00 lag ik aan het infuus en om 14:24 is ons zoon gebooren na een half uurtje persen en 1 knip

2e 10:00 de vliezen gebroken 10:30 aan het infuus en om 16:59 is ons 2 zoon geboren na 9 min persen

de eerste heb is echt als posietiev ervaren en vond het allemaal goed te doen

de 2 heb ik als wat zwaarde ervaren maar dat kwam denk ik omdat de weeen niet regelmatig waren maar wel heftig en tegen de tijd dat ze wel regelmatig kwamen volgde ze snel achter elkaar en toen ging het erg hard heb er geen nare ervaging aan over gehouden bij beide niet

heel veel succes straks hoop voor je dat je de kleine snel in je armen kan sluiten

7. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Fijn om nog een positieve ervaring te lezen haha. Mijn nicht is vandaag ingeleid en na 4 uur was hun dochter er. Het is wel de tweede voor hun dus gaat vaak wat sneller. Ik vind het wel erg spannend!

@samba; heb je al inwendig onderzoek gehad? Ik afgelopen zaterdag en weet daarom al dat ze bij de vliezen kunnen, dus ik hoef geen tabletten of gel maar ze beginnen morgen gewoon met vliezen breken. Beginnen ze vanavond al bij je? Zenuwen? Voor jou dus de tweede, dan weet je al een beetje wat je kan verwachten. Hoe is je eerste bevalling verlopen?

8. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Ik ben vandaag 5 weken ook ingeleid met 37 weken ivm hoge bloeddruk. Ik heb eerst gel gekregen, mijn man en ik moesten toen door het ziekenhuis wandelen. Dit hebben we tot 12 uur gedaan, toen hebben we geluncht en zijn de vliezen gebroken, hierna begonnen de weeen langzaam op gang te komen. Twee uur later bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. Ze hebben toen een infuus met weenopwekkers gestart. De weeen werden toen wat heftiger en voor ik het wist begon mijn buik uit zichzelf mee te persen. De gyn werd opgepiept en binnen 3 persweeen is onze zoon geboren. Alles bij elkaar vond ik het heel goed te doen, heb ook niet veel pijn gehad.

Succes!

9. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    ik ben ingeleid bij onze 2e.

om 7.15 melden in het ziekenhuis. we wisten van 4 dgn eerder al dat ik ruim 2 cm ontsluiting had. in het zkh is gelijk ctg aangesloten en toen konden we beginnen......

8.00 breken van vliezen en gelijk goede weeen die in lengte en snelheid toenamen tot om de 2 minuten alleen waren ze niet sterk genoeg.

12.00 weeenopwekkers op de laagste stand zodat het geleidelijk aan zou gaan. maar dat werd anders. om 12.25 persweeen en om 12.46 werd onze dochter blauw en met een hartslag van onder de 60 geboren. gelijk aan de zuurstof en toen ging het gelukkig na een paar minuten goed.

door de snelle bevalling en de stress voor haar reageert ze heel heftig op aanraking (schrikt) en soms ook ineens geluiden. ze was de eerste dagen heel misselijk en moest veel overgeven. spugen doet ze nu nog na zowat elke voeding. gelukkig bij aanraking al iets minder schrikkerig.

Deel Deze Pagina