Hoe verliep jullie 1e menstruatie na het stoppen met de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door roeska123, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    mijn vraag is dus zoals ie hierboven staat :D.

ik ben -dacht ik tenminste- van de week voor het eerst ongesteld geworden ná het stoppen met de pil.
    maar het is zéér minimaal en een dag later was het eigenlijk alweer over. heel erg kort dus. het was amper een minitampon vol...

nu weet ik niet of dit komt doordat alles weer op gang moet komen, of dat het eigenlijk niet een echt een menstruatie is. er was veel bruin, maar toch ook wel rood bloedverlies.

nu moet ik 7 februari door een CT scan, maar ik zal voor de zekerheid toch nog maar even een testje doen voor die tijd, just 2 be sure!

oh ja, mijn temperatuur is ook nog steeds hoog...

hoe zijn jullie ervaringen? ik ben heel benieuwd!

groetjes Roeska

2. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Heb je nog niet getest dan??
    Want kan ook innestelingsbloeding zijn he!
    En omdat je ook al aan het temperaturen bent en je temp hoog is zal ik toch voor de zekerheid maar eens een testje doen!

Ik ben in aug gestopt met de pil en werd na 36 dagen ongi en daarna pas weer na 72 dagen en nu zit ik inmiddels alweer op 53 dagen maar wel op dag 50 me ei gehad dus word ongeveer deze cyclus 64 dagen denk ik...
    Ik heb wel tussendoor ook soms wat bruin verlies gehad en soms een druppel bloed maar dat is dan een paar dagen tot een week en dan is het weer helemaal weg dus is wel vaag en wat het is weet ik niet maar heb het nu al een paar weken niet gehad...

3. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    nee, ik heb nog niet getest. ik zou aanvankelijk morgen testen, maar ja, ik werd ongesteld...dus ik had echt zoiets van volgende maand weer. maar nu twijfel ik toch wel.
    had toch net ook wel weer heel minimaal ietsjes bloedverlies. zo weinig dat het oranje leek hihi!

4. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ik was bang dat ik niet ongesteld zou worden, maar na 25 dagen kwam mijn menstruatie netjes op tijd.
    Nu aanstaande dinsdag weer als het goed is. Ik voel em al aankomen!

5. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    heb net even een test gedaan en zéér negatief helaas. had ook niet echt anders verwacht...

6. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer. Is irritant he? Het moet gewoon goed doorzetten, dan weet je zeker dat je naar de volgende ronde kunt. Ik ben na het stoppen met de pil nog steeds niet ongesteld geworden. Dat kan dus ook helaas......Al 3 maanden geen ongi.......

7. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    nadat ik met de pil gestopt was werd ik netjes op tijd weer ongesteld. wel even na de eerste keer gehad dat ik dacht dat mijn menstruatie over was omdat ik geen bloed meer verloor maar na 2 dagen kwam er opeens bruin bloed en dit heeft zo'n 3 dagen geduurd maar verder netjes elke maand op tijd.

8. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Mijn menstruatie kwam na het stoppen met de pil na 26 dagen. En .... zwaar ongesteld, 6a7 dagen. Moet echt om de 3uur naar de wc voor jeweetwel vooral de eerste 3,4 dagen. Had ik eerder nooit.....Nu de tweede ronde weer na 26 dagen ongi en hetzelfde verhaal.

9. Jopri

Jopri Lid

19 jan 2011
    33
    0
    0
    Ik zelf ben op 26.12.10 gestopt met de pil. werd op 30.12/31.12 ongesteld en dit heeft een paar dagen geduurd ( niet anders dan normaal) toen op 09.01.11 weer een bloeding eerst heel weinig en heel erg donker bloed ( bruin/ zwart) en later steeds meer en af en toe ook wat helderder. heb toen op 20.01.11 heel erg veel doorzichtig rekbaar slijm gehad en op 23.01.11 heb ik s'avonds hele erge krampen/pijn gehad links onderin mijn buik. mijn tepels deden die week erg pijn en ook mijn borsten waren erg stevig. De pijn is nu weg alleen mijn borsten zijn nog steeds steviger dan normaal. Ik weet nu echt niet wat er met mij gebeurt tot welke datum ik moet wachten heel Irritant!!!!! :x

10. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Bij mij is mn ongi 10 maanden uitgebleven, via de gyn heb ik een primolutkuurtje gehad waarna bloedtesten volgden.
    Kitty17, heb jij daarom ook een afspraak staan bij de gyn?

11. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Ik denk dat jij gewoon op 23-01 je eisprong heb gehad!! en zou dan uitgaan van ongeveer dat je op 6 of 7 feb je NOD heb!
    Odat je net gestopt ben met de pil kan je lichaam raar reageren en dus tussentijdse bloedingen krijgen! dus als je rond de 23 geklust heb dan hoop k voor je dat het raak is! en anders even aankijken of je rond 6 of 7 feb ongi word want dan weet je zeker dat je de 23 je eisprong heb gehad!

12. Jopri

Jopri Lid

19 jan 2011
    33
    0
    0

Dat duurt nog 10 dagen haha!!! ik weet het moet geduld hebben......
    en ja ik heb vanaf donderdag tot zondag extra geklust met mijn klusjesman :p!!! ben heel benieuwd.... Ook voor jullie!!!!

13. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn eerste afspraak gehad en heb provera gekregen. Ook bloed getest. Hoe is het bij jou verder gegaan? Is er wat uit de bloedtest gekomen?

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    hey meis,

Ik ben laatste week sep gestopt en werd na 64 dagen ongesteld. Dit was een normale ongi,niet heftiger als met pil en ook niet minder. Voelde niets aankomen het overviel me gewoon. Was zo raar,voel het met pil al dagen aankomen.
    Nu na 33 dagen ongi geworden,ook normaal. Mijn cyclus lijkt dus nu terug te komen.
    Maar iedereen is anders dus t blijft lastig er iets over te zeggen.
    Al zou je inderdaad wel een innesteling gehad kunnen hebben of je eisprong. Je kunt niet meer dan wachten meis!
    Hopelijk snel duidelijkheid voor je,ik weet hoe irritant dit kan zijn!

Good luck!

15. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik was de 31e december gestopt met de pil.

5 jan. 4/5 dagen lang bloedverlies, zoals normaal met de pil ook...

23 januari erg heftig ongi geworden (lees: de eerste 3 dagen ontzettend veel m-verband verwisseld). Ik heb nu (29 jan) mijn laatste nalekdag... mijn eerste cyclus dus 18 dagen. Nu kijken hoe lang de volgende cyclus duurt....

16. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    bij iedereen heel erg verschillend dus. geen peil op te trekken
    gewoon maar afwachten hoe het allemaal verloopt.

zou makkelijk zijn he, als het bij iedereen gelijk is!

17. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bij mij is de eerste keer best wel goed verlopen, maar ik denk dat het de tweede keer altijd nog weer anders kan zijn..

Ik ben 30 december gestopt met de pil. Toen 2 januari ongi, duurde netjes 5 dagen. Vanaf de tweede dus nieuwe cylcus geteld. Toen kreeg ik op de 24e wat roze verlies en een veeg bruin/rood na de grote boodschap. De 25e zette het door, dus ik heb een cyclus gehad van 24 dagen. Is vrij kort, maar niet TE kort volgens mij. Nu is mijn ongi weer over, het was lichter dan met de pil maar wam meer in vlagen.....

Hoop dat je er wat aan hebt!

18. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    @Kitty, ik wil je niet bang maken natuurlijk want ik was een van die extreme gevallen..
    Mijn prolactine gehalte in mijn bloed was veeeeel te hoog, dus moest ik een MRI van mijn hoofd.
    Er is toen er een goedaardige tumor op mijn hypofyse gevonden..daardoor had ik helemaal geen cyclus meer.
    Want door overproductie aan prolactine klopt heel je hormoonhuishouding niet meer.
    Nu moet ik 3-5 jaar aan de medicijnen en wordt ik regelmatig onderzocht. De medicijnen houden dat ding in mn hoofd onder controle en zorgt ervoor dat mijn cyclus blijft doorgaan. Ik kan (hoop ik altijd nog!) en mag zwanger worden maar als ik zwanger ben moet ik acuut met de medicatie stoppen.
    Nogmaals, dit is gelijk een extreem geval.
    Maar als je vragen hebt, stel ze gerust!!
    BTW sorry voor mn late reactie, druk weekend pffffffff..

19. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wowie, dat is zeker heftig. Want stel als je hier niet achter was gekomen.....Maar ik hoop voor je dat je desondanks toch nog zwanger kunt worden.
    Mijn menstruatie is na 106 dagen nog steeds niet op gang gekomen, ondanks de Provera. Ik mag gelukkig as woensdag naar de gyn. Dat er wat gaat gebeuren, dat staat nu wel vast!

20. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    succes dan he woensdag bij de gyn, bereid je goed voor en neem je vragen mee op papier dat geeft je wat rust. Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina