Hoe verliep jullie bevalling (dysmatuur)?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door Evi88, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maliro

    maliro Niet meer actief

    Mijn oudste is met 35+1 "gehaald" dmv een spoedkeizersnede/algehele narcose. Hij was 1880 gram. Na zn geboorte is hij gelijk gereanimeerd. Aantal weken nicu/couveuse. Inmiddels is hij 7 jaar. Nog steeds klein van stuk maar het gaat prima met hem.

    Mijn dochter was alleen dysmatuur. Vanaf 28 weken om de dag naar het zkh voor controles. Uiteindelijk met 38 weken ingeleid. Helaas werkte de ruggenprik niet. Dus toen dochter de weeën niet trok en het weer een keizersnede werd (ook weer met spoed) kreeg ik wederom algehele narcose. Ze was 2250 gram. Ze heeft een week in het zkh gelegen. Geen couveuse maar wel veel kruiken en dekens. Inmiddels is ze bijna 6 jaar. Ze heeft problemen met haar gezondheid maar die hebben niks hiermee te maken.

    Beide kinderen doen niet aan inhaalgroei
     
  2. Shari90

    Shari90 Actief lid

    27 jun 2017
    123
    92
    28
    Vrouw
    Kobe is geboren op 37.6 weken en woog 2.410kg en 45 cm. Op 34 weken werd stilaan duidelijk dat hij niet meer naar behoren groeide. Of toch niet genoeg ik werd ook opgevolg en ze zouden inleiden als hij niet meer zou bijkomen. Uiteindelijk is hij spontaan geboren en de bevalling ging vlot en natuurlijk. Ze hebben enkel na 3 kwartier meegeduwd op de buik en geknipt omdat zijn hartslag daalde. Hij heeft nooit zuurstof of verwarmd bedje ofzo nodig gehad. Enkel werd zijn suiker gemeten elke 3 uur de eerste 24 uur. Ook dat was prima. Na 3 dagen waren we thuis :)
     
  3. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    2 dysmatuur kindjes. Gewoon bevallen rond de 41 weken. De eerste was een sterrenkijker dus dat duurde allemaal lang. De tweede ging volgens het boekje. Dat was echt easypeasy.
    Hier wisten we bij beide dat ze dysmatuur waren tijdens de zwangerschap. Mijn man is Hindoestaan en Hindoestaanse babies worden vaak met een laag geboortegewicht geboren. Ze hebben echt een andere groeicurve.
     
  4. Miran89

    Miran89 Nieuw lid

    20 jun 2017
    4
    1
    3
    Vrouw
    Nou niet tegen op zien! (althans, in mijn situatie niet)
    We wisten dat ze heel klein zou zijn, omdat ze met 36 + 6 gehaald is. Woog ook maar 2200 gram. en lag al met 33 week in ZKH (pre-eclampsie)
    Maar gewoon op de natuurlijke manier bevallen, heb er zelfs maar 5 uurtjes over gedaan ondanks de weeenstorm. (ben ingeleid)
    Het viel mij reuze mee!
     
  5. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hier wisten ze het ook niet van te voren.
    Ook valt hij officieel ook niet binnen de dysmatuur, omdat zij hun uitgerekende datum aanhielden. Terwijl ik door mijn ovulatietest wist wanneer ik dus zwanger ben geworden.

    Gewone vlotte bevalling van 19.00 tot 22.54.
    Wel 3x onder de lamp gemoeten, moeite met bv drinken
     

Deel Deze Pagina