Het afgelopen jaar heb ik twee lisexcisies en een conisatie ondergaan. Ik ben nu 7.6. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die een conisatie hebben gehad. - Hoe verliep jullie zwangerschap? - Welke (extra) controles kreeg je? - Met welk termijn ben je bevallen? In eerste instantie gaven twee artsen aan dat ik extra controles zou krijgen om de baarmoederhals in de gaten te houden. Bij mijn intake in het ziekenhuis afgelopen week, bleek het beleid veranderd en zal ik alleen met de 20 weken echo een meting krijgen. Ik voel me er niet helemaal fijn onder en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik heb een conisatie gehad voor mijn eerste kindje. Ik had wel vaak harde buiken dus men had schrik voor Eén vroeggeboorte, waardoor ik progesteron medicatie moest nemen. Uiteindelijk op 40+3 bevallen. Baarmoederhals heeft het goed volgehouden. Nooit echt ‘extra’ controles gehad enkel sinds de harde buiken gestart waren (24 weken) dan werd mijn baarmoederhals gewoon bij elke echo bekeken. Nu een 2de keer zwanger, wel meteen moeten starten met progesteron medicatie en BMH wordt bij elke echo opgemeten.