Een vraagje, iemand die dit weet. Sprak mijn buurman van de week die was aan de beurt voor zijn booster. Zijn dochter ging mee als begeleider omdat hij moeilijk ter been is. Bij de locatie aangekomen, vroeg de ggd medewerker of zijn dochter ook gelijk de booster kwam halen.. Dochter was in eerste instantie een beetje verrast, ze gaf aan dat ze begin 40 was en nog helemaal niet aan de beurt. Maar was geen probleem omdat ze er toch was, mocht ze hem ook gelijk halen. Heeft zij gewoon geluk gehad of kan je hier als begeleider gewoon om vragen? Ik wist dit nml niet.. Aankomende week ga ik met mijn vader mee, kan ik hem dan gewoon halen? Ik had hier echt nog nooit van gehoord..
Ik heb wel een paar keer van m'n cliënten gehoord dat er aan de begeleidende kinderen gevraagd werd of ze 60 of ouder waren. Zo ja dan mochten die meteen geprikt worden.
https://www.ad.nl/gezond/zestigers-die-80-plusser-brengen-mogen-ook-een-boosterprik-als-ik-dat-had-geweten~aa9cb638/
Dit stuk had ik ook gelezen, maar dat gaat over dat de begeleider 60+ moet zijn, deze dochter is begin 40..
Tot aan de persconferentie van dinsdag deed de ggd hier inderdaad erg makkelijk over. Vanaf woensdag prikken ze alleen nog maar op afspraak heb ik gehoord.
De regel is woensdagmiddag afgeschaft, en gold enkel bij een begeleidende 60+'er. Jammer, maar je kunt het altijd proberen. Jouw voorbeeld mocht eigenlijk niet. Toch succes gewenst als je het vraagt, zeker omdat je met Janssen (las ik net in nieuwstopic) er eigenlijk al recht op had moeten hebben m.i.! Ik hoop dat het alsnog lukt. Ik wil ook graag de booster om de antistoffen in mijn borstvoeding op te hogen voor mijn kleine meisje van 7 weken oud, maar ik vrees dat ik daarvoor moet wachten of naar het buitenland...
Het is toch niet vastgesteld dat het ook daadwerkelijk antistoffen geeft? Meer dat men er vanuit gaat dat las ik. Mijn baby van 11 weken (gevaccineerd tijdens zwangerschap) heeft in elk geval nu gewoon net als ik Corona
Ach jeetje wat ontzettend balen, niemand zit er op te wachten maar zeker niet bij je kleine baby. Sterkte gewenst voor jullie!♡
Dat denk ik ook sowieso hoor. Ik wil ook niet voorkruipen of iemands plek inpikken. Maar ik dacht als het gewoon kan en mag is het het overwegen waard..
juist omdat ze zo gaan opschalen heb je ook kans dat ze je gelijk meeprikken - je bent toch zo aan de beurt en dan ben je er toch.... Vragen kan altijd denk ik dan maar.
Ik ging gister met mn moeder mee naar Waalwijk en ze vroeg aan mij hoe oud ik was. Nou ehum 35 zei ik. Oh dan ben je te jong. Als je 50+ was geweest had je ook je booster mogen hebben, maar hier prikken we alleen moderna en die is voor 50+. Ik had hem sowieso nog niet mogen hebben. Zit nog geen 3 mnd tussen, maar ik was meer beledigd dat ze me 50+ schat
Ja daar heb je ook gelijk in, ik hoef dan niet nog een keer extra te gaan. Zo heel veel tijd extra zal het niet kosten.
Dankjewel! Het gaat goed hoor ze is heel moe en hangerig en wat slechter drinken en niezen en verkouden en hoesten maar ze plast goed, geen koorts (hopelijk blijft dat zo) en ze is tussendoor vrolijk. Hopelijk doet het verder niks met haar en verder veel knuffelen. Maar ja kan gebeuren onze middelste heeft het meegenomen van school. Dat konden we niet tegenhouden….
Ik weet het inderdaad niet zeker, maar ga er maar vanuit. Geef jij BV? En hoe gaat het met jou en jouw kleine meid? Veel sterkte! Ik hoop dat jullie je snel weer goed voelen!!