hoe verloopt de dag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bar, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    hoe verloopt bij jullie de dag met de kleine?
    hebben jullie er een bepaald patroon in? ik moet nu rust en regelmaat gaan toepassen.. ik moet haar voeden, dan even knuffelen en spelen, dan haar even alleen laten spelen in de box en zodra ze tekenen van moeheid toont moet ze haar bed in, strak ingestopt en dan moet ik weg..
    ik moet haar een kwartier tot een half uu laten huilen..
    ik vind het vreselijk.. heb haar net 20 min ruim laten huilen maar toen kon ik het niet meer aanhoren :cry: kreeg tranen in mijn ogen..
    maar ze huilt anders de hele dag en ze wil haar bedje echt niet in overdag..

2. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Ik heb dat met de avond.
    Overdag netjes wakker worden, schone luier, voeden, knuffelen en naar bed... Geen probleem.. Een tevreden meiske
    Maar zodra het avond word, wil ze dat niet meer en huilt ze... En vanavond echt langer dan normaal, mijn partner heeft mij echt beneden moeten houden om dr niet te gaan troosten, en uiteindelijk slaapt ze nu ook wel, maar dat huilen gaat me door merg en been...

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb er niet echt een ritme in gehad op die leeftijd.
    Wel geprobeerd via rust en regelmaat, maar Lynn deed alleen maar hazeslaapjes...en volgens het boek moest ik dan al weer opnieuw gaan voeden.

Met 8 weken kregen we voor de avond een ritme. om 18.30 in bad, 19 uur de fles en dan slapen en dan om 23 uur nog een fles en weer slapen. Dit kreeg ze aardig goed door.

Nu nog geen slaapritme overdag. Ze gaat naar bed wanneer ze moe is en dat wisselt per dag.

4. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ik vind dat dus moeilijk he, want hoe deed jij dat dan?
    Zodra ze wakker is probeer ik dmv steed het zelfde te hanteren rust en regelmaat te creeren.. Maar moet ik haar dan na iedere voeding - knuffel in dr bedje doen? Of overdag mss wat langer wakker houden?

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Angela, je meisje is net 2 weken oud dus ze heeft nog heel veel slaap nodig. Denk dat je dan idd het beste níet haar langer wakker kunt houden als ze daar zelf nog niet aan toe is.

6. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Nee dat weet ik wel, ze oogt na de middag voeding heel wakker. Dan kijkt ze heel geconcentreerd om zich heen. En mijn ingeving is dan dat ik haar gewoon lekker in dr bedje leg... Vroef me af of dat ook het beste is. Vooral omdat ze savonds niet slapen wil...

7. lisa is zo te zien 2 weken oud, dan heeft ze waarschijnlijk zeker weten haar moeder nog wel nodig hoor...

verder had ik er hier ook eentje die niet wou slapen...
    ik kreeg als tip van cb, om hem idd via het ritueel in bed te leggen bij de tekenen van moe heid,... en hij begon uiteraard te huilen dit moest ik even aanhoren, je hoort vaak na 5 a 10 min van die huiltjes eerst zacht dan naar hard en weer zacht etc, ik moest dan bij de 3e keer hard hem gaan troosten hun melden mij niet te praten gewoon stil en troosten, welliswaar praatte ik zachtjes tegen hem,
    dan weer op bed leggen en het zelfde liedje overnieuw bij 3e keer troosten etc, eerste keren moest ik dat soms wel 5-6 keer doen en na tijdje soms nog maar 1 keer, nu huilt hij nadat hij uitgeknuffeld is met zijn beestje hooguit 5 of soms 10 minuutjes,

het is dus niet meteen resultaat maar na paar daagjes is het helemaal goed, althans bij mij...

8. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    ja dat is het hem nou juist, ze huilt vanaf minuut 1 al met tussenposes.. Echt zon vermoeid huiltje.. Huilen, en dan even stil.. En dan weer zachtjes huilen.. dan iets harder.. Dan boem.. Stil.. En zoverder.. Als ze echt in paniek zou zijn zou ik niet twijfelen en dr onmiddelijk troosten...

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Heb je al een speentje geprobeerd? Misschien is het zuigbehoefte oid?

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Toen Lynn 2 weken oud was, zaten we ook iedere avond met haar.
    Ik liet haar ook niet huilen. Ik ben vanaf ongeveer 6 weken hetzelfde avondritueel gaan doen, badje-fles-bed
    Dit werkte ook niet meteen, maar heb gewoon volgehouden. En gewoon lekker troosten hoor!

11. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Speentje wil ze niet, dan gaat ze kockhalzen....

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    En je pink...uiteindelijk viel Lynn daarmee in slaap (moest wel een tijd naast het bedje zitten)

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    het klinkt stom maar sommige kinderen hebben het nodig om zich in slaap te huilen.
    je hoort ook wel eens dat mensen er mee rond blijven lopen waardoor een kindje oververmoeid word, en daardoor niet in slaap kan vallen. je komt dan in een cirkel terecht.

probeer er zelf je ook niet te schuldig over te voelen dat je haar even laat huilen dat voelt ze. als je er echt moeilijk mee hebt, kan je ook advies aan arts of cb vragen

14. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Dat huilen in de avond hebben wij ook gehad, niet bij de eerste maar bij de tweede.
    Eerst was het in de nacht van 4-6 uur.
    Toen werd het in de avond van 8-12 uur.
    Toen werd het steeds vroeger tot uiteindelijk tussen 5 en 8 en opeens was het afgelopen...werden het steeds korte huiltjes van een paas minuten.

15. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik heb niet echt een routine.
    Als ze eren krijgt en wakker is mag ze bij me blijven, kijken etc, of ik ikleg der in de box.
    Als ze moe begint te worden leg ik haar in de kinderwagen, ze wil overdag niet in haar bedje.
    En ik laat der nooit huilen, vind ik zielig.

16. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ja ik vind het dus ook zielig om haar te laten huilen.. maar ze wil de hele dag bij me liggen, en ja dat kant straks ook niet als ik weer gaat werken.. een half uur laten huilen ga ik ook echt niet doen, dat is veel te lang..
    en ik vind het echt heel erg zielig.
    ik wilde haar gister wakker maken voor de laatste voeding, maar ik kreeg haar echt niet wakker.. luier verschoont, bleef doorslapen, mee rond gelopen, rechtop gehouden, weer neergelegd, maar kreeg haar gewoon niet wakker.. haha dus dan heb ik haar maar weer in bed gelegd, ze had om 8 uur voor t laatst gegeten.. en nou werd ze om kwart voor 5 wakker..
    en nu slaapt ze nog steeds, dus ik moet haar zo weer wakker gaan maken... maar vind ik altijd zo zielig..

ik ga wel proberen om regelmaat erin te brengen want overdag zit ik bijna de hele dag met haar op schoot want zodra ze haar bed in gaat gaat ze liggen huilen.. eerst zachtjes, maar na een paar minuten is het echt krijsen.. zo zielig.. dus ze lag vaak naast me op de bank ofzo of even in ons bed.. en daar zsliep ze dan wel eventjes.. maar haar bedje krijg ik haar echt niet in..
    ben benieuwd hoe het vandaag gaat.. ik moet alleen eventjes weg dus dan gaat mijn moeder oppassen..

17. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    Hoi Hoi, hier ook nog geen ritme te herkennen, de ene dag gaat het super, eten, spelen, in de box en naar bed en netjes 4 uur later weer de fles en de andere dag wil meneer echt niet naar bed overdag en komt hij om de 2,5 uur voor een voeding..

s'nachts gaat nu wat beter, hij had eerst om 23:00 een voeding en dan pas om 05:00 en om 09:00, maar nu ineens om 03:00 en om 06:00? dus hier wisseld het ook nogal eens...

maar gelukkig gaat hij sinds een week wel weer gewoon slapen na de fles nachts, want dat wilde hij ook niet....

liefs

Deel Deze Pagina