29 weken zwanger en scherpe steken in onderbuik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mama81, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Op dit moment ben ik bijna 29 weken zwanger van ons eerste kindje, ik werk in de horeca en dit valt me erg zwaar, heb regelmatig last van pijn in mijn billen die doorstraalt naar mijn benen waardoor ik moeilijker ga lopen, een beetje waggelen.

Ook heb ik tijdens het lopen met de hond bijvoorbeeld steeds last van scherpe steken onderin mijn buik, mijn buik is keihard en die steken zijn niet uit te houden, ik loop al heel rustig en op een gegeven moment blijf ik even staan zodat de pijn iets minder wordt. Maar zodra ik verder ga lopen krijg ik weer steken. Als ik gewoon thuis op de bank zit heb ik geen last van deze steken.

Zelf vind ik trouwens ook dat mijn buik best wel laag "hangt", weet niet of dit handig is om te weten?

Mijn vraag is of jullie kunnen omschrijven wat dit kan zijn, ik vind het nl een beetje overdreven om op vrijdagavond hiervoor de vk te bellen, dus hoopte eigenlijk dat jullie een antwoord kunnen geven!

Ik wacht het af, hartelijk bedankt!

Groetjes Maria

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Maria,

je zit nu in een groeispurt van het kindje en daar kan je baarmoeder op reageren door af en toe hard te worden. Vooral als je aan het bewegen bent. De steken die je voelt komen doordat je bekken meer aan het verweken is en er vaker een zenuw of spier komt dwars te zitten. Dit kan geen kwaad voor het kindje maar is heel lastig voor jou. Bekkenpijn noemen we dit. Er is niet dé oplossing voor, maar adviezen wel: probeer rust en beweging goed af te wisselen. Luister naar je lichaam, want pijn is stop op dat moment. Zorg dat je bekken stabiel blijft door stevige onderbroeken te dragen, je knieen bij elkaar te houden als je bukt of opstaat of omdraait in bed. Loop niet te vlug de trap op en evt achteruit eraf. Maak met je werkgever afspraken over werk dat voor lichamelijk te zwaar is. Je moet nog even, dus kom op voor jezelf. Niet gaan stilzitten, maar goed opletten.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina