Hallo iedereen hier, ik wilde iedereen ook nog sterkte wensen en mogen we allemaal maar weer snel zwanger worden met een goed verloop. Ik heb een vraag en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen. Afgelopen dinsdag was er dus geen hartslag te zien op de echo, dus ik moest maar even afwachten op een spontane miskraam. Gisteravond kreeg ik hevige buikkrampen met in de avond beetje bruinverlies. Tijdens het slapen had ik nog steeds last van die buikkrampen. Vanochtend bij het opstaan verloor ik alweer meer bloed (dit keer rood met slijm). En heb ik nog steeds last van buikkrampen, die soms verdwijnen en dan weer terug komen. Nu is de vraag dus: is dit het begin van een spontane miskraam? En hoe weet ik wanneer alles eruit is, dus wanneer ben ik schoon van binnen? Ik had de verloskundige gebeld of het nodig was om naar het ziekenhuis te gaan, maar zij zei dat ik het toch maar moest afwachten. Dus hoelang duurt het totdat alles voorbij is? Dank jullie allemaal alvast voor jullie antwoorden.
He Loncocacola, Ik had eerst een week last van een beetje bloedverlies en geen krampen. Op de dag zelf werd het bloeden ineens een stuk heviger en had ik krampen. Op een gegeven moment verloor ik flink wat stolsels en het vruchtje. Toen werd het bloeden gelijk een stuk minder. Dit was met ongeveer 12 weken (al eerder gestopt met groeien) Heel veel succes ermee.
Hoi Ilse, Is het normaal dat je na een spontane miskraam nog een echo krijgt of helemaal niet? Volgens mijn verloskundige is het niet meer nodig een echo nadat je een spontane miskraam heb gehad. Maar ja ik wil toch eigenlijk wel zeker weten of alles van binnen schoon is, dat kunnen ze dan toch alleen maar zien door middel van een echo? Want heb wel gelezen dat als niet alles van binnen eruit is, dat je kans hebt op ontstekingen en daar zit ik echt niet op te wachten. Maar op dit moment weet ik zeker dat de vrucht nog niet naar buiten is gekomen, omdat ik nog steeds last heb van krampen en bloedverlies. Hoop maar dat het snel naar buiten komt. Het doet zo'n pijn die krampen. Ik hoop dat je nog een antwoord op mijn vraag hebt. Dank je wel.
Hoi loncocacola, Ik las je berichtje. Erg vervelend dat je nu een miskraam hebt, ik wens je heel veel sterkte toe! De krampen kunnen inderdaad erg heftig zijn. Het duurde bij mijn miskraam ongeveer een weekje. Eerst lichte bloedingen en daarna veel grotere stolsels die gepaard gingen met krampen. Ik liep alleen al bij een gynaecoloog en daar kon ik ook gelijk terecht. Die zag bij een echo dat het vruchtje al weg was uit mijn baarmoeder. Dat gevoel had ik ook al, omdat er ineens zoveel bloed uit was gekomen. Mijn verloskundige zei bij mijn eerste miskraam: "Als je tijdens het bloedverlies het gevoel hebt alsof de kraan open staat, dan moet je direct bellen". Dus ik zou dit aan jou doorgeven. Hou het goed in de gaten. Dus in mijn geval heb ik achteraf wel een controle gehad. Is ook erg handig, dat is een bevestiging dat alles weer schoon is. En als jij je ongerust maakt, moet een verloskundige je wel helpen. Nogmaals heel veel sterkte toegewenst! xxx Sas
Hallo, Allereerst veel sterkte - kl*** he, zo'n mk... ik sluit me aan bij de andere dames: bij mij verliep het gelijk met jou, eerst bruinverlies dan rood, dan hevige krampen. Ik heb (bij 8 wkn zwangerschap) ook duidelijk een vruchtzakje en een kleine placenta verloren. De krampen hielden aan totdat beide eruit waren, toen werden zowel krampen als bloedverlies minder. Houd het bloedverlies in de gaten, als het lang heel hevig is dan is dat een teken dat je baarmoeder het niet lukt om het vruchtje en/of placenta af te stoten. Sterkte! Neeke
Ik heb ook een controle-echo gehad; ik had al een echo staan en toen ik die afbelde ivm de miskraam gaven ze aan dat ik toch nog terug moest komen ter controle of alles mooi schoon was.
Ik heb geen nacontrole gehad, maar ik dacht ook wel dat het schoon was. Niet elk bureau is even "scheutig" met het geven van echo's volgens mij. Bij mij moet ik in ieder geval naar een ander dorp en daar zitten ze ook maar 1 keer in de twee weken. Maar sommige verloskundige hebben gewoon zo'n apparaat in hun praktijk, dus dan is zo'n echo snel gemaakt.
ik kreeg op maandagavond het eerste bruinverlies en woensdagavond begon het 'echte' bloeden aan het begin van de avond. Ik heb echt hele hevige pijn gehad waarbij ik bijna van mijn stokje ging en steeds moest overgeven. Ik heb toen duidelijk de placenta en de vruchtzak verloren. Ik heb daarna geen controle echo gehad want ik had duidelijk alles verloren, je moet alleen na die tijd even in de gaten houden of je koorts krijgt, want dat zou betekenen dat er iets achtergebleven is. Tot slot wil je veel sterkte wensen met de mk en het verwerken ervan. het is niet niks!
Ik heb deze week een miskraam gehad, maar heel vroeg, waarshijnlijk bij iets meer dan 3 week. Gelukkig lees ik hier dat het bloeden net is als bij jullie, weet ik in ieder geval dat het "klopt". Heb inmiddels ook al gelezen dat de duur van het bloeden bij iedereen verschillend is. Heb ik nog wel een andere vraag; bleven jullie ook misselijk bij het bloeden? Ik ben nog steeds bij vlagen misselijk namelijk, is dit normaal? Oh en by the way; ik heb steeds zo'n dorst! Hoort dat erbij of is dat iets heel anders?
Hoi , Ten eerste wat ontzettend verdrietig dat het is misgegaan bij je. Mijn miskramen begonnen ook met bruim bloedverlies. Ik weet niet hoelang je al zwanger was, maar mijn ervaring is hoe verder je bent hoe heviger het is. Toch ging het bij mij vrij makkelijk en zonder al teveel kramp. De tweede keer was ik 6 weken en was het gewoon als een ongesteldheid. De derde keer was ik 9 weken en verloor ik de vruchtzak waarna ik nog twee uur flink heb gebloed en toen was het over. Als je heftig bloed moet je altijd even de HA of de VK bellen. Ik heb alle twee de keren (de eerste keer verloor ik geen vruchtzakje) het vruchtzakje opgevist (beetje vies idee) maar bij mij hielp dat enorm als bewijs dat ik echt niet meer zwanger was. Heel veel sterkte ermee meid Liefs van Treintje
Heb vandaag huisarts aan de tel gehad. Was 4 wk en 3 dgn, toen miskraam, dus nee, stelt niet echt veel voor. SInds vandaag niet zoveel buikpijn meer, maar heb wel gevoel dat er zo nu en dan "een kraan openstaat". Jemig, gezinsverpakking maandverband (Super Plus) nodig. Na anderhalve dagen vieze (sorry ) slierten (sorry ) bloed (sorry ) en slijm (sorry ) is het nu alleen nog heel veel bloed. Mag max een week duren zei arts. Dat ik nog steeds zo misselijk ben vond ze wel logsich, maar ook dat moet afzwakken. ZOu fijn zijn, want als ik weet eet, word ik misselijk en eet ik dus niets meer. Doe de hele avond op een glaasje water Is dat jullie ook bekend? Dat misselijk blijven, en ohh, ook nog steeds een opgezette buik en dorstig...
Ik dank jullie allemaal voor jullie uitleg en hoe jullie de miskraam hebben ervaren. Het is echt niet fijn om zoiets mee te maken. Gister denk ik dat bij mij de vrucht eruit is gekomen, maar zonder vruchtzakje. Ik weet niet of dit kan. Ik zag iets glibberigs (sorry als het wat vies klinkt) wat de kleur heeft van grijzig/bruin. En er zat ook een oog bij, nou ja tenminste een zwarte puntje dat op een oog lijkt. Ik weet het allemaal niet meer zeker. \(ik was dan al 11 weken zwanger, maar de vrucht was gegroeid tot 8 weken en 4 dagen, volgens de echo). Maar de miskraam begon bij mij met hevige buikkrampen en daarna veel bloedverlies. Gisteravond had ik wel erg veel last van mijn onderrug en daarnaast ook nog die buikkrampen erbij, dat was echt geen pretje. Heeft er iemand van jullie dat ook gehad die pijn in de onderrug? Vandaag heb ik ook nog steeds bloedverlies en af en toe wat krampen, maar het begint minder te worden. Dus ik denk dat alles bijna schoon is van binnen. Ik hoop echt nooit meer een miskraam mee te maken, maar mocht het helaas toch weer gebeuren, dan ga ik meteen voor de curretage. Hoef je die pijn tenminste niet vol te houden. En maar steeds af te wachten wanneer het uiteindelijk begint, dat is ook niet echt fijn. Ik kon nergens heen, want durfde niet zo goed. Was bang dat ik ergens op straat die miskraam begon te krijgen. Dus heb me dagenlang thuisgehouden. Ik wens jullie allemaal ook veel sterkte met het verwerken van jullie verlies en voor degenen die opnieuw zwanger zijn na een miskraam wil ik van harte feliciteren, en mogen jullie gezonde kindjes krijgen. Groetjes.
Dinsdag heb ik bruin bloedverlies gekregen. Woensdag werd dat rozerood. Donderdag was het zo goed als weg, alleen nog een beetje bruin. (dat was vervelend, want dan groeit er toch weer hoop) Zaterdag begon er echt veel rood bloedverlies te komen met zwarte slierten, samen met krampen. Vandaag eender, krampen en inderdaad ook pijn in de onderrug. (dat kan erbij horen) vannacht is het onverwachts rustig gebleven en heb ik zelfs redelijk geslapen. Dit is de tweede keer dat het bij mij misgaat. Maar ik ben er blij mee dat het deze keer vanzelf gebeurd. Het is natuurlijker en de pijn zorgt er ook voor dat je meer afscheid kan nemen van de zwangerschap, je beleefd het bewuster. De eerste keer had ik een MA bij 12 weken, toen waren de vruchtjes al een paar weken daarvoor gestopt met groeien. Anderhalve week daarna was het nog niet echt doorgebroken en kreeg ik een curettage. Dan wordt je wakker met een heel leeg gevoel en dezelfde buikpijn als ik nu heb. Het rondlopen met het onzekere gevoel van wanneer komt het nou, had ik toen juist ook. Omdat de afspraak voor de curettage niet meteen gemaakt kon worden. Dit voor mensen die dit lezen en twijfelen over hun keuze. Want ik hoop Loncocacola dat je dit nooit meer mee hoeft te maken. Sterkte ook met het verwerken. Dat is minstens zo belangrijk.
Hoi Ik had afgelopen vrijdag een termijn echo en zou 10 weken en 2 dagen zijn weken zwanger zijn en kreeg te horen dat het vruchtje in plaats van ruim 4 cm maar 3 mm was.Er werd gevraagd of ik niet korter zwanger kon zijn maar aangezien ik meteen positief getest had toen ik 1 dag overtijd was was dat onmogelijk.Ik zou aankomnde donderdag voor de zekerheid nog een echo krijgen en anders zou ik vrijdag gecurreteerd worden. Gisteren ochtend heb ik een spontane miskraam gekregen.Eerst wat donker bruin/rood bloed en nu word het steeds roder van kleur.Ik heb met vlagen last van buikpijn (steken) en deze trekken ook bij mij naar mijn rug.Ik kreeg te horen dat je dit moet zien als naweeën.Je baar moeder moet weer krimpen.Mijn baarmoeder stond wel gelijk aan een zwangerschap van bijna 11 weken.
Gaat het een beetje met je Monique? Ik las je berichtje en herken je verhaal. Ik was alleen ruim 7 weken zwanger en had een vruchtje van maar een halve centimeter . Bij mij is het ook begonnen met bruin bloedverlies op donderdagavond en toen is alles heel snel gegaan. Op zaterdagochtend heb ik het vruchtje verloren. Het voelt zo naar. Ik moest vandaag beginnen bij mijn nieuwe baan (ze wisten hier niet dat ik zwanger was) en het was zo ontzettend dubbel. Verdriet en vreugde van de nieuwe baan tegelijk. Verder voel ik me nog zo gammel van het vele bloedverlies en slechte slapen en verdriet.
Hoi .Ja het is hier echt een jank weekend geweest voor mij.Heb nu ook regelmatig last van mijn rug en buik.Ik heb ook vandaag de verloskundige gesproken en het bloed verlies kan wel een paar weken aan houden.Je mag wel weer meteen zwanger worden, maar vind dit wel eng nu.Ben zo bang dat het weer fout gaat. Jij ook veel sterkte met het verwerken. gr.monique
Ja hier ook echt pijn en bloedverlies. Dat laatste vind ik ook zo erg. Bij ieder plasje word je direct weer herinnert aan deze kl*te dagen. Het lijkt me ook zo raar en doooodeng om snel weer zwanger te worden maar toch wil ik het wel heel graag al zou ik niet weten hoe ik dat geestelijk moet doen . Houd je taai meis!