welke sprongetjes maakt een baby?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door melisjuh30, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    Hallo

Ik was net even op de site van Oei ik groei!
    En zocht naar welke sprongetjes een baby maakt, en rond welke weken die sprongetjes zijn.
    ik weet dat het in het boek staat, maar het boek heb ik niet en was gewoon even nieuwsgierig.

Is er iemand die een tip voor een site oid heeft?

Alvast bedankt!

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Sprongetjes zijn met

5 weken
    8 weken
    12 weken
    19 weken
    26 weken
    35 weken

Dit is even uit mijn hoofd gezegd! Mocht je de rest willen weten dan pak ik het boek erbij!

De weken zijn gerekend vanaf de uitgerekende datum van je kindje!

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    het is ook zo dat als je kindje eerder of later geboren is je die weken of dagen je erop of af moet tellen toch?

bedoel het dus zo dice is 2 weken later geboren dan moet je toch rekeken dat de sprong 2 weken later komt

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    @marline.. Nee als je kindje 2 weken later is geboren dan de uitgerekende datum dan haal je die 2 weken er van af.
    dus vanaf de 40 weken moet je dan rekenen.
    de 5 weken sprong zou dan in jou geval rond de 3 weken zijn geweest bij je kindje.

maar de weken zijn maar richtlijnen. elke kindje is anders.
    Mijn zoontje heeft altijd 2 weken eerder ze sprongetje dan de weken die in het boek staan.
    en hij is ma 1 dag na de uitgerekende datum geboren.

en sprongetjes kunnen een langere aanloop hebben dus dat zeurderige en hangerige gedrag is een aanloop na het sprongetje. zoals bij de 19 weken sprong beginnen de meeste al rond de 16 weken en de sprong KAN 5 weken duren

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ahjaaa zo was het wist het niet meer haha

bij youame heb ik het nooit gemerkt eigenlijk bij dice heeft ie weer van die dagen dat ie veel bij me wil zijn en huilerig is

6. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    het verschilt indd heel erg per kindje.

mijn zoontje is nu bezig met ze 19 weken spronge en ik word er echt gek van. hij slaapt al 3 weken de nachten niet meer door. wil sinds gister opeens de fles niet meer en zet het na 50cc op het krijzen en kan ik de 150cc weer weggooien.
    ik probeer hem maar zo vaak mogelijk kleine beetjes te geven want hij moet natuurlijk wel eten.

7. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

17 jun 2008
    854
    0
    0
    oke,

Zou je ook in t kort kunnen vertellen wat voor ontwikkeling je kindje dan door maakt in die sprongetjes?

Ons mannetje wordt komende zondag 4 week en is 2 week later geboren.
    We hebben vorige week wel een beetje een rare week doorgemaakt.
    Ryan wilde niet meer slapen in de box en was zo de hele dag wakker. Vanaf een week slaapt hij nu in bed en dat gaat steeds beter.
    Eindelijk zit er een vast ritme in, dus heb van een sprong niet veel gemerkt. Of het moest het wakker liggen zijn..

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    het was dan indd het wakker liggen.
    ik weet zo nog uit me hoofd dat een baby met de 5 weken sprong meer gaat zien en erg word aangetrokken door ligt en schaduwen.
    ook gaan ze meer rondkijken en zijn ze wat actiever.

verder wil ik best morgen ff in het oei ik groei boek kijken wat de hoofdlijnen zijn.
    dan zal ik het hier ff neer komen zetten.

Deel Deze Pagina