Ik heb een lastig probleem. Ik heb vanmorgen een sollicitatiegesprek gehad voor een superleuke baan op de spoedeisende hulp van het ziekenhuis. Alles ideaal, behalve de werktijden. 2 dagen in de week van 16.00 tot 21.45 uur. Normaal zou de simpele oplossing zijn in de middag kdv en man haalt haar op, maar dat kan dus bij ons niet omdat mijn vaart en telkens 2 weken weg en 2 weken thuis is. Ik moet dus voor die 2 weken dat hij weg is een oplossing zien te vinden, want anders kan ik die baan niet aannemen. Oma's zijn geen optie. Heeft iemand enig idee wat er voor mogelijkheden zijn voor die tijden en wat dan toch ook nog onder subsidie voor opvang valt?
Misschien bij een gastouder? Alleen zijn ze daar ook met de subsidie aan het rommelen.. Sommige steden hebben wel KDV's met avond en zelfs nachtopvang. Maar daar zijn de wachtlijsten vaak vrij lang, en die 2 weken dat je man thuis is, moet je wel betalen. Misschien ook zonde. Dan is misschien gastouderoppas zonder subsidie nog goedkoper..
Ik zou idd op zoek gaan naar een betrouwbare gastouder. Voordeel is in ieder geval dat je weet welke dagen het zijn (toch?) Dus een gastouder werkt op vaste dagen. En anders op zoek naar een betrouwbare oppas bij jou thuis? Hier heb ik een buurvrouw die dol is op kinderen. Nu die van haar wat groter zijn, past ze op een flink aantal kindjes. (overigens niet die van mij) Heb jij niet zo'n buurvrouw die dat ook voor vast wil doen? En heeft het ziekenhuis geen contacten met een KDv oid?
Nee, het zijn geen vast dagen. ook weekenden zijn mogelijk dus het moet wel een flexibele oppas zijn. Gastouder krijg je toch gewoon nog subsidie voor? Eerst maar s zien of ze me willen hebben. Zit op het telefoontje te wachten.
Gefeliciteerd. Misschien kun je een student ( SPW of SPH bij voorkeur) vinden die het voor 3 euro per kind per uur wil doen. Dan hoef je geen subsidie want dan is het ongeveer wat je anders zelf moet betalen. Ideaal namelijk voor een student omdat je kindje rond 19.00 wel ligt en dan lekker zelf kan studeren.
Ik ben bang dat een student niet al om 3 uur half 4 bij mij kan zijn. Die zullen toch ook wel eens langer op school zitten. Ik heb al een gastouder gevonden die op die tijden zou kunnen en wat nog dicht bij het ziekenhuis zit waar ik ga werken ook. Morgen heb ik een kennismakingsgesprek.