Welke smartphone voor kind?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door IkbenTess, 1 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Onze zoon krijgt binnenkort een smartphone. Hij is nu 9,5 jaar, heeft autisme en ik wil hem leren omgaan met social media en whatsapp vóór de invloed van leeftijdsgenoten groter wordt dan de onze.

Zelf hoeft hij trouwens niet zo :D Dus dit is juist het goede moment.

Maar welke? Het moet android of ios zijn, goed werken (als een toestel teveel crasht of extreem traag is vertrouwt hij het niet en is het gelijk klaar) maar hoeft niet beste en snelste te zijn wat er is.
    Hij moet nog redelijk up to date te houden zijn voor een jaar of 2. Ik wil liever geen Huawei.
    Is een nokia iets, of een refurbished iphone? Hoe oud kan een iphone zijn om nog 2 jaar mee te gaan of kan dat alleen met de nieuwe? Budget is ongeveer 150 euro, eventueel 200 dus niet heel veel.
    Iemand een suggestie of tip?

2. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Gewoon naar een winkel gaan en daar een advies vragen :thumup: Nokia heb ik zelf geen ervaring mee maar hoor heel veel goede dingen over van anderen dus is zeker een optie. Iphone is zeer stabiel maar ook zeer prijzig :roflmao: red je niet voor 200 euro...

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn zoon heeft een Motorola (type weet ik zo niet, maar vrij basic, was rond de 100 euro). Hij kan er alles mee, wat hij zou moeten kunnen en doet het nu na ruim een half jaar nog net zo goed als in het begin.

4. Ilona36

Ilona36 Lid

27 jan 2019
    18
    17
    3
    Vrouw
    Mijn zoon krijgt meestal mijn oude telefoon als ik n nieuwe krijg. Hij heeft nu de samsung galaxy s6
    Hij is in juli jarig en dan willen we hem een nieuwe samsung kopen of een nieuwe iphone...

5. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    De Nokia 5 of 6 is een prima telefoon. Beetje trager en de foto's zijn geen heel scherp kwaliteit zoals een Samsung, maar doet prima zijn werk. De prijs-kwaliteit is heel goed.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Mijn oudste dochter heeft een Huawei, een oude van haar vader. De batterij gaat langer mee dan die van mijn oude IPhone (die heeft mijn jongste dochter ;)). Ik zou dus geloof ik niet voor een tweedehands IPhone gaan, tenzij hij hem echt niet actief/intensief gebruikt, want dan heb je het probleem van de batterij minder (hoewel je dan misschien ook wel iedere dag moet opladen).

Is er een reden waarom je liever geen Huawei wil? Mijn man heeft er al jaren één (inmiddels dus de tweede ;)) en is er zeer tevreden over. Ik heb zelf ook een Huawei gehad van mijn werk en die deed het ook prima.

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Amarens, nee een nieuwe iPhone sowieso niet, die zijn 5x zo duur haha! een refurbished wel, maar hoelang kan een 5 of 6 nog worden gebruikt.. Naar de winkel is misschien geen slecht idee.

Linda86, Motorola had ik nog niet aan gedacht, ga ik uitzoeken!

Ilona36, een nieuwe? dan heb je het snel over honderden a duizend euro wb samsung en iPhone. Dat is me echt te gortig.

Emotions, mooi, dat wilde ik graag weten!

NiekeKris, mijn zusje heeft ook goede ervaringen met Huawei, maar ik vertrouw het gewoon niet met alle geruchten nu in de media. Ik denk namelijk (zonder dat te kunnen onderbouwen, is meer een onderbuikgevoel) dat er wel degelijk iets van waar kan zijn. En hoewel andere merken vast ook dergelijke praktijken hebben, sluit ik bij voorkeur huawei uit.

bedankt voor de tips, ik ga naar de nokia en Motorola kijken!

Linda86 vindt dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Zelf altijd samsung gehad en heel tevreden. De oudste heeft nu mijn oude s7 en dochter man zijn oude s6. Ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat er eentje vastliep.

9. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    Mijn oudste krijgt binnenkort mijn oude telefoon. Dat is een Sony Xperia.

10. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Wat heb je zelf?
    Hier heeft iedereen een iphone, waardoor wij ook familie account hebben, waardoor ik altijd kan zien waar iedereen is en ook moeten de kinderen toestemming vragen voor installatie van een app etc.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Dochter krijgt ook onze oude.
    Nu heeft ze een Samsung van een paar jaar terug, binnenkort mag haar vader zijn abbo verlengen en dan krijgt ze zijn s8.

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben allemaal een samsung telefoon. Voor mijn dochter heb ik de A6 2018 gekocht. Erg fijn toestel dat betaalbaar is en toch erg mooie foto`s en filmpjes maakt. Ook gaat de accu best lang mee.
    Ik heb er ook een app op gezet waarbij ik de schermtijd bepaal of kan inzien. En de bedtijden staan ingesteld. Erg fijn !

Deel Deze Pagina