Hier regelt ze dan vaak een vriendinnetje en daar gaat ze dan mee spelen. In haar uppie vermaakt ze zich met knutselen, tekenen, iets bakken, dat soort dingen.
Hier spelen ze graag met schleich, paardje spelen (rollenspel), spelletjes (meestal willen ze dat ik meedoe), tekenen. Maar toch ook behoorlijk wat schermtijd. Het zijn eigenlijk buitenkinderen, dus bij binnen spelen is toch vaak even zoeken waarmee ze willen spelen.
Doordeweeks is er niet zoveel schermtijd door sporten, BSO en afspreken met vriendjes. In het weekend mogen ze 2 uur per dag en als het heel slecht weer is soms iets meer. Daarna gaat het uit. De jongste gaat dan vooral knutselen en de oudste op de bank liggen jammeren dat hij zich verveeld. Tot hij erachter komt dat dit niet helpt en gaat hij vaak auto’s tekenen (hij mag dan wel een voorbeeld op de tablet zoeken) of met zijn broertje gezelschapsspelletjes spelen (4 op een rij en mens erg je niet is hier favoriet) of samen met de hotwheels banen en auto’s spelen.
Dit had ik kunnen schrijven joh. Mijn 9jarige kan zich dus ook niet vermaken als het geen scherm is. Naar huis fietsen vanaf school en nog voor we het huis instappen 'ik verveel me zo, mag ik op de switch?' ehh nee? Om moe van te worden
De oudste roept hier aan een stuk door dat ze niks te doen heeft. Zowel binnen als buiten. Ben blij dat het de enige is die dat zo extreem doet hier want het is in ieder geval iets om moe van te worden...ondanks dat blijf ik bij de schermtijd die we hebben ingesteld. De slaapkamer staat vol met speelgoed, de kast vol met spelletjes en knutselspul. Ik ga haar dus niet zitten vermaken dan ga je maar op een stoel zitten kijken...