Ik zag deze website https://www.ehic.nl/Default.aspx Is dat nodig? Of ik je zorgpas voldoende? Had er zelf nog nooit van gehoord..
Had er nooit van gehoord, de website is ook nogal gedateerd (de 'EEG' bestaat al een aantal jaar niet meer ). Maar als je even googelt zie je dat bij eigenlijk alle verzekeraars het verzekeringspasje tegelijk een EHIC is. Dus zou dat even nakijken voor je eigen verzekeraar, maar grote kans dat je eigen zorgpasje voldoende is.
Wij hebben hem wel altijd aangevraagd. Als je zorg nodig hebt in het buitenland wordt dat geloof ik gelijk gedeclareerd bij je verzekering. Je hoeft het niet zelf voor te schieten. Hij is 5 jaar geldig als je bij dezelfde verzekering blijft.
Wij hadden er ook nog nooit van gehoord maar kwamen het ook tegen al zoekende naar info over een frankrijk vakantie Bij onze verzekering (CZ) bestaan ze nog gewoon. Ze zijn ook gratis aan te vragen dus wij hebben dat gewoon voor alle gezinsleden gedaan. Gelukkig zijn wij weer veilig en wel terug gekomen afgelopen weekend dus kan je niet vertellen of je ze ook echt nodig zou hebben.