ervaringen ECG bij baby 10 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaylen, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

mijn meisje krijgt een ECG en nog meer onderzoeken, zijn er moeders met ervaring? ben bang dat mijn meisje erg gaat tegenstribbelen en de plakkers linearecta weer van haar hoofdje trekt, of doen ze dat niet met plakkers bij babies?

pfff, zoveel vragen, moet nog 2 weken wachten op antwoord en dat is niet mijn sterkste kant ;)

hopelijk zijn er mensen met ervaring.

2. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Hallo mijn zoontje heeft toen hij net geboren was een paar keer een ecg gehad was moeilijk met zo'n kleintje plackers die eraf vielen en tegenstribbelen ik weet niet hoe dat gaat bij een kindje van 10 maanden mischien wel makkelijker en elk kindje is anders de een is wat rustiger

3. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    oja en de plakkers gingen op zijn borst en benen

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.213
    113
    Brabant
    Bij een ECG gaat de plakkers op de borst en armen en /of benen. isa was veel kleiner, dus die liet t wel toe.
    Bij een EEG gaan de plakkers op het hoofdje.
    Wat ik wel geleerd heb is dat het er hele goede vpks zijn!:) en ook de ped. medw zijn vaak erg bekwaam in het begeleiden van de kids!
    succes meid!

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.213
    113
    Brabant
    ik heb een tijdje terug met je gepbt, zijn die onderzoek navwat je toen schreef??

6. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja klopt dit zijn onderzoeken nav haar achterstand etc. er wordt gedacht aan een lichte vorm van epilepsie, vandaar ;)

7. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Hoi!,
    Wij hebben vorige week maandag een ECG en een hartecho gehad in het UCMG. Het ECG stelde echt nisk voor. De plakkertjes gingen op zijn borstje en beentjes. Hij moest even stilliggen (10 sec misschien?) en toen was het klaar. Daarna kregen we een hartecho. Dat was wel drama...hij heeft het eerder gehad toen hij kleiner was en toen wilde hij nog stil liggen, nu niet meer dus :).

Ik zou zowieso even iets meenemen ter afleiding. Hier werkte een soepstengel ofzo heel goed.

Wat voor onderzoeken krijg je nog meer en waarom moet er een ECG gemaakt worden?

Liefs,
    Wup

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hoi,

bedankt voor je antwoord en je tip! dat is een goede tip.
    ze krijgt meerdere onderzoeken ivm ontwikkelingsachterstand en vermoedelijk absences (lichte vorm van epilepsie) ze denken dat het een misschien met het ander te maken heeft, de andere onderzoeken wordt op dat moment besloten, dus als er niks uit de ECG komt dan volgen er andere onderzoeken.

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Maar krijgt hij dan wel een ECG? Die zijn voor het hartje, omdat je het over epilepsie hebt. Bedoel je niet een EEG?

10. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat bedoel ik dan waarschijnlijk! heb de klok horen luiden...... :D

11. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Dan weet ik niet precies hoe dat bij babies gaat. Heb er zelf wel ooit een gehad paar jaar geleden, maar bij babies gaat het vast weer anders.

Deel Deze Pagina