Hallo ik ben nieuw hier op het forum, Ik ben benieuwt wat jullie vinden van de meisjes naam maartje? Mijn vriend heet Maarten en daarom vindt ik het eigenlijk niet kunnen. Maar hij vindt dat niet gek.
Bij een opa is het leuk, maar een Maarten en een Maartje in een gezin vind ik niet zo handig en nogal ouderwets. Vind het idee van vernoemen wel mooi, iemand anders zo eren maar niet jezelf. Dan vind ik het gelijk geen mooi idee meer.
Ik vind Maartje niet zo leuk. Mara vind ik veel vlotter bijv. en ook iets minder duidelijk vernoemd waardoor ik het wel ok zou vinden. Papa Maarten en dochter Maartje vind ik een beetje te. Maar opzich kan het wel.
Mara vind ik zelf ook leuker maar in me omgeving heeft iemand zijn dochter al zo genoemd. Dus die valt af.
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo'n mooie naam. Ik hou al niet van namen die klein gemaakt worden. Denk dat het veel afgekort gaat worden naar Maart. En dan heet je dochter dus naar een maand van het jaar. Zou dan inderdaad gaan voor Mara of Marit.
Maartje vind ik ook wat tuttig. Een vernoeming naar papa vind ik ook leuk, maar zou dan eerder voor marit gaan.
Ik vind het eerlijk gezegd geen leuke naam en omdat de papa Maarten heet zou ik het al zeker niet doen.
Nee dan valt deze naam nu echt af. Ik vond het zelf ook al gek omdat me vriend al maarten heet. Bedankt.
Wel leuk inderdaad, maar ik vind Marit leuker.. Maartje is een naam met verkleining. Als klein meisje is dat schattig, maar als ze ouder wordt kan ze Maartje moeilijk afkorten in de naam Maart.. Wat bij Lotje/Lot bijvoorbeeld wel kan
Ik vind het eerlijk gezegd niet leuk staat papa Maarten en dochter Maartje. Zou ik iets anders doen. Succes