Toeslagen

Discussie in 'De lounge' gestart door JBM85, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben druk bezig om de juiste gegevens voor dit jaar aan te passen op toeslagen.nl.
    Maar nu werkt mijn man regelmatig over en heb ik dus een gemiddelde.
    Nu ben ik eerst op de site gaan rekenen hoeveel ik kon krijgen en tot hoever ik kon gaan voordat ik veel minder kreeg. En daar zat op gegeven moment zo'n verschil in, dat ik zeg werk jij maar niet over dan een bepaald aantal uur want anders snijden we onzelf ineens veel toeslag door de vingers. Of je moet ineens zoveel overwerken dat je er wel overheen komt en het loont. Snappen jullie het nog?
    Anyway mijn vraag is omdat ik dat verschil ineens nogal groot vond of er mensen zijn die weten of dat er tabellen zijn hoeveel toeslag je kunt krijgen? Dus met welk verzamelinkomen hoeveel toeslag. Het heeft natuurlijk geen zin om te gaan over werken een paar uurtjes en dan krijg je bij wijs van spreken 80 euro meer loon en die lever je gelijk in op toeslagen nou dan kun je beter niet overwerken toch!?
    Jammer dat de site het nu niet doet. Maar wil ook niet achteraf ineens veel gaan terug betalen dat is ook zuur.

2. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Geen idee of er ergens een overzicht is... Maar kan je man er niet voor kiezen om de overuren als vrije tijd op te nemen? Heeft hij een andere keer weer eens wát extra vrij. Ook leuk toch?

3. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas doen ze daar niet aan en het extratje is ook altijd welkom, jammer dat je zo gestraft word gelijk als je overwerkt.

4. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Het is natuurlijk wel raar dat jullie minder gaan werken om zo recht op allerlei subsidies te houden.
    Daar zijn ze niet voor bedoelt.

5. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Alleen al met het inkomen van me vriend krijgen we geen toeslag dus zou het niet weten

6. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb net even die proefberekening gedaan, dus zonder inloggen, zou ik een leuke bedrag van de balstingdienst aan KGB en zorgtoeslag krijgen. Nu ik het ook aanpas met mijn digiD krijg ik dat dus helemaal niet dus klopt die porefberekening online niet. beetje jammer weer.

Agter, ik snap wat je bedoelt maar als mijn mag dus bijv. 4 uur per maand overwerkt en dat netto op hetzelfde uit komt als niet overwerken en wel KGb en zorgtoeslag krijgen dan is dat toch vervelend? Dan had je dat geld ook gehad zonder over te werken. Snap dat als we allemaal zo denken het voor het rijk niet gunstig is maar ik kijk natuurlijk net als iedereen in mijn eigen portomonee.

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens tijd heb om me druk te maken over hoeveel toeslag ik zou krijgen als ik bijv. 10 uur minder ga werken.
    Over salaris krijg je ook weer vakantiegeld, eindejaarsuitkering ed. Van werken of overwerken krijg je misschien waardering, een goed of voldaan gevoel, misschien ooit doorgroei mogelijkheden etc. Dat krijg je bij de belastingdienst allemaal niet hoor.

Deel Deze Pagina