Inleiden ivm feestdagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 25 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Nu hoorde ik vandaag bij de kaper van een vrouwtje dat zei 5 dagen voor haar beval datum is ingeleid vorig jaar omdat ze met de kerst was uitgerekend. Ze zei dat ze dat wel vaker doen ivm dat er anders teweinig personeel aanwezig is in het ziekenhuis en binnen de kraamzorg.

Wie heeft dit wel eens vaker gehoord. want ik schiet dat gelijk helemaal in de stress zo'n kindje geeft toch zelf aan wanneer het rijp is om naar buiten te komen?

Liefs Fleur1

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Jee dat meen je toch niet ? Ze konden mij de boom in, mijn kindje bepaald zelf wel wanneer die komt. En als ie dan gehaald moet worden zal dat zijn omdat het niet goed gaat met de baby of met mij, niet omdat het kerst is ofzo :(

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Volgens mij kunnen ze je zoiets in ieder geval niet verplichten. Dat zou wat zijn zeg!

4. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Inderdaad ja!

5. keizerin

keizerin Niet meer actief

Als ik 2 weken overtijd ga lopen ben ik 42 weken op 25 december dus ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat ze hem dan eerder gaan halen.

6. Niet meer actief

Vorig jaar bij ''ons" in het ziekenhuis zijn er in dec heel veel vrouwen ingeleid zonder duidelijke reden...
    Er was zelfs een vrouw bij school en die haar dochter werd ook maar zo ingeleid en ze wist niet eens waarom :confused:
    Nou ik ging daar echt niet mee akkoord als ik er niet achter stond en er geen duidelijke reden voor was hoor kom nou het is mijn baby...
    Ik ben er blij om dat ik maar tot 38 week hoef maar nou verloopt het bij mij ook allemaal klote...anders ging ik daar echt niet mee akkoord....

Gr Sas

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik vind het echt niet normaal nu ik ook jou verhaal lees sas.
    Morgen moet ik naar de VK en zal het eens vragen ik ben benieuwd wat ze erop gaat zeggen want ik ga er echt niet aan beginnen.

8. Niet meer actief

Nee en gelijk heb je...
    Stond ook echt ff raar te kijken toen ik dit hoorde...
    Kijk als het moet zoals bij mij met een duidelijke reden dan is het niet anders...
    Maar om zomaar te gaan inleiden vind ik ook belachelijk...dan laten ze er maar meer mensen werken tegen die tijd...

Gr Sas

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja zomaar voor je uitgerekende datum vind ik ook echt niet kunnen.

10. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Mijn meisje is met 38 weken en 1 dag gehaald met een keizersnede omdat ze in stuit lag en niet wou draaien.

In eerste instantie zou ze op 5 december geboren worden, maar de gyn koos ervoor om het 2 december te doen zodat ze ook nog een leuke verjaardag kan hebben, in plaats van tegelijk met sinterklaas.

Ik ben er wel blij mee, nu heeft ze lekker toch haar verjaardag appart.
    Anders weet ze toch ook niet of de kaso's van de sint komen of haar verjaardag kado's zijn.

Kwam ook bij dat ze niet meer groeide de laatste drie weken, maar toch.
    ligt aan de situatie denk ik.

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Aangezien ik ook rond de kerst ben uitgerekend heb ik in het ziekenhuis gevraagd hoe dat dan gaat. Daar zeiden ze dat alles gewoon doordraait en dat ze altijd voor genoeg personeel zorgen. De meesten vinden het zelfs leuk om met de kerst te werken :D Oud en nieuw is een minder favoriete shift. Maar van inleiden was geen sprake.

12. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik geloof er niet zo veel van. mischien is het weer een van de bekende bakerpraatjes.
    maar in ieder geval word er altijd overlegd met moeders.
    ik heb bij mijn dochter om de dag een ctg moeten maken de laatste weken, en was begin januari uitgerekend. er is niet gesproken over inleiden. ze hebben gewoon de natuurlijke bevalling afgewacht.

13. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    ik was met mijn dochter uitgerekend op 31 december.
    Niet m'n favo dag om te bevallen hihi maar je hebt het gewoon niet voor het zeggen.
    Nu ben ik toch ingeleid geweest...maar wel 12 dagen later (overtijd)
    Vind niet dat ze zomaar kunnen gaan inleiden omdat dat hun dan beter uitkomt.
    Kindje komt wanneer kindje klaar is.
    En wanneer die tijd verstreken is dan is het tijd om actie te ondernemen.
    Wat krijgen we straks.....briefjes op het raam van het zh of we niet even op een andere datum kunnen gaan sexxen zodat we NIET uitegrekend zijn rond kerst....hahaha....ja zie het al helemaal voor me :D:D ;)

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ben op 23 december uitgerekend. Toen ik in de verloskamers ging kijken, zei de verpleegkundige daar, dat er met kerst gewone bezetting is en dat er dan een leuke sfeer op de afdeling is. De meeste vk vinden het leuker om met kerst dan met oud en nieuw te werken.
    Als je geen medische indicatie hebt, is het trouwens tóch gewoon afwachten tot de bevalling begint :D

15. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb het aan mijn vk een tijdje terug gevraagd omdat ik op 14 dec. ben uithgerekend dus kan makkelijk een kerst kindje worden (als hoop ik dat niet voor het kindje zelf, je bent je hele leven met kerst jarig en er komt niemand omdat ze druk zijn of iedereen vindt het makkelijk om hier kerst te vieren), De vk zei er gebeurd niks voordat je 14 dagen over tijd bent (scheeld ook misschien of je bij een vk loopt of bij een gyn. in het ziekenhuis die graag thuis is en oproepbaar is).

16. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik ben op 2e kerstdag uitgerekend, maar het komt wanneer het komt hoor. Mocht ik een keizersnede moeten (hij ligt nog steeds in stuit) zou ik het wel een paar dagen eerder willen doen.

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik denk dat in het geval van een keizersnee dat ze het zeker niet op 2e kerstdag gaan doen.
    succes met je zwangerschap

18. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ik ben uitgerekend op 24 dec. en heb al in het ziekenhuis gevraagt hoe dat moet omdat ik in ziekenhuis moet bevallen, ze zeiden me dat er gewoon doorgewerkt word tijdens de kerst.

19. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb het vandaag gevraagd bij de VK ze zei als ze verwachten dat de bevalling met complicaties geboren word dan halen ze het eerder ivm dat er dan veel meer medici aan het werk zijn.

Als ik wil mag ik me in laten leiden als ik aangeef echt niet met de kerst te willen bevallen. Heb er even duidelijk gezegd dat echt niet te willen omdat het kindje uitmaakt wanneer het komt en niet wij.

Ik heb wel heel zorgelijk gevraagd dat er toch echt wel verloskundige aan het werk zijn ze zei ja net als in de weekeinde en andere feestdagen zijn er altijd 2 verloskundige in de praktijk aanwezig ook 's nachts.
    Ze heeft het appartement aan me laten zien zodat ze me echt kon overtuigen. Is echt super gaaf hoe ze daar "wonen"op het moment van buiten kantoortijden. Een gezellig appartement waar 2 slaapkamers zijn een gave knal rolze woonkamer.

Dus ik ben helemaal gerust gesteld.

20. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    als de baby goed zit, laten ze hem/haar zitten horo, bij ons zelfs in de derde week wordt de kleine pas gehaald (brabant)

Deel Deze Pagina