Hoe verras/vertel je je partner dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beepje, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Hallo dames,

weet niet of jullie ook wel eens naar Cake Boss kijken op TLC? Daar zag ik laatst dat iemand zwanger was en naar de verloskundige ging en die verloskundige gaf aan mister Cake Boss door wat het werd en die maakte een taart met daarin rose of blauwe vulling.
    Dus als je van bakken houd misschien een idee voor cupcakes of een taart en dan door middel van kleurstof rose en blauwe vulling er in?!

Verder leuke ideeën!

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Genger reveal party ofzo iets, erg leuk idd! Al is dat meer bedoelt om het geslacht kenbaar te maken en niet om te vertellen dat je zwanger bent. Al lijkt het mij ook wel een gek idee dat de bakker het geslacht van je kindje eerder weet dan je zelf :p

3. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja klopt zeker van gehoord idd.
    Het lijkt mij een leuk idee om cakejes te maken voor de familie met muisjes erin! Alhoewel ik wel eerst eens een goed recept hiervoor moet vinden. Mss gaan die muisjes stuk als de cake in de oven gaat.
    Ach ja een kwestie van uittesten!

4. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Denk dat je met kleurstoffen een heel eind komt, of die cakepops en dan dippen in roze of blauwe muisjes
    Ik weet niet eens of ik het geslacht wil weten, is misschien wel handig maar vind het ook leuk als het een verrassing blijft!
    Het idee vond ik verder wel leuk!

5. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Met mijn zoontje heb ik eerder getest zonder mn man. Hij verkeerde op dat moment in het buitenland en ik kon het niet laten een test te doen. Twee dagen later was manlief weer thuis en had ik de test in een groter doosje gedaan en ingepakt. Hij pakte het doosje uit en vloog me meteen om mn nek. Hij vond het helemaal niet erg dat ik eerder getest had. :D

6. jj89

jj89 Lid

30 mei 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn bedoeling was als ik positief testte om dan een speentje te kopen met I love Papa en hem daarmee op zijn werk te verassen totaal onverwachts dat ik dan ineens binnenliep, maar toen ik mn test ging doen lag hij nog in bed net wakker het was anderhalf uur voor hij moest werken ik dacht als het positief is ga ik dat zo doen met die speen, maar toen zag ik 2 streepjes en gilde het uit van blijdschap natuurlijk.. toen wist papa al genoeg hahaha! En natuurlijk heeeeeeeel blij!

7. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Hebben jullie een idee voor als je vriend in de kost zit? Let me know!

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    In de kost zit? Wat bedoel je hiermee?

9. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Dat hij door de weeks van huis is...maar gelukkig is hij maandag nog thuis en ipv dinsdag kan ik maandag al testen en nog steeds geen ongi hier...

10. leolientje

leolientje Actief lid

7 aug 2011
    442
    0
    0
    NULL
    Gorinchem
    Wat me ook nog wel leuk zou lijken is met een stift (afwasbaar lijkt me het best...) op je buik schrijven ("Zwanger! of "Baby!" of "Gefeliciteerd" etc.) en hem dan 's avonds 'verleiden' (in bed) en vragen je uit te kleden omdat je een 'verrassing' hebt! :D :p

Vind ik ook echt een hele leuke!

11. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Denk dat je dan het beste topping op je taart/cupcakes en dan dippen in muisjes, ik denk dat ze anders aanbranden in de oven. En dan kun je het beste royal icing of botercrème gebruiken want als je die kwarkachtige topping gebruikt loopt de kleur van de muisjes uit.
    Ik heb laatst bij een gezin brownies gebakken en daar gewoon normale boter op gesmeerd en gedipt in de muisjes. Werkte ook prima!

12. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Je hebt ook hele leuke sokjes bij de zeeman met I love papa.. Misschien nog een ideetje?

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik weet niet of ze aanbranden als de muisjes erin zitten.
    Een kwestie van uitproberen denk ik.
    Het verrassingseffect is dan wel leuker dan dat ze erop zitten ;)

14. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Zou je dat niet kunnen vinden ergens op i-net? Misschien zijn er wel mensen die dat al geprobeerd hebben!?

Ik heb hier afgesproken dat ik alleen ga testen en dat ik vriendlief niet wakker maak (probeer ik tenminste haha) en dat als het raak is ik morgen na het werk wat meeneem...

Nog geen idee wat maar dat verzin ik morgen wel!

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik had door mijn onregelmatige cyclus al zoveel witte testen gezien, dat ik hem daar echt niet elke keer mee ging vermoeien ;)
    Had ook al heel lang een ingepakt voorleesboekje liggen. Plan was eigenlijk om er een kaartje bij te schrijven, maar was zo enthousiast dat ik alleen de testen onder zijn neus heb geduwd en daarna het boekje heb gegeven..
    Van mijn huidige zwangerschap weet ik het eigenlijk niet meer precies, slecht hè.. weet alleen dat we niet samen getest hebben!

16. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Hier wel samen getest, en daar ben ik blij om:D mijn man wist ook precies wanneer we konden testen dus hij stond mij al op te wachten met de test:cool:

Ik vond het juist wel bijzonder om samen te doen!! Maar ja wij doen dan ook altijd alles samen:)

17. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Hey dames,

ik heb het gister verteld aan vriendlief!

Moest werken gister en dus heel vroeg een test gedaan (2e streepje was heel licht, zie mijn fotoalbum) en had hem beloofd dat als het raak was ik wat mee zou nemen gistermiddag. Dus na het werk naar de stad gereden, bij Bakker Bart 2 taartjes met aardbeien gehaald en daarna door naar Prenatal en daar een speen gekocht met papa is the best!

Eenmaal thuis was hij er niet :( en bleek meneer aan het vissen te zijn dus gewoon met cadeautje daar heen gelopen en thuis hebben we gebakje gegeten!

Donderdag toch nog even voor de zekerheid een test doen en vrijdag naar de huisarts!

18. Hartendief

Hartendief Niet meer actief

Gefeliciteerd! Spannend hoor!
    Hoeveel weken ben je?

Je hoeft toch niet naar de huisarts? Je kan toch gewoon vlos bellen?

19. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ooo wat goed, proficiat!

20. Juli85

Juli85 Bekend lid

28 aug 2013
    630
    0
    0
    Overijssel
    Dankjewel allemaal! :) Ik heb gewoon assistent van de HA gebeld en die zei dat ik afspraak moest maken bij de HA dus vrijdag ochtend al om 08.20 u daar zijn (pff...en dat op mijn vrije dag haha) en die zal wel uitleggen hoe of wat...t is ons eerste kindje dus heb geen idee hoe het allemaal in z'n werk gaat!

Eerst donderdag nog maar ff een 2e test doen aangezien de eerste test van gister heel licht was en vriendlief het eigenlijk niet geloofd haha...

Ben nu 4 weken zwanger en zit in mijn 5e zwangerschapsweek

Deel Deze Pagina