Hoe verras/vertel je je partner dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beepje, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    bij de eerste zat hij in het buitenland en moest ik dus alleen testen. nou ja moest maar ik kon niet nog een maand wachten.

ik heb kleine babyslofjes een luier en een speen met papa de best gekocht. deze samen met de test ingepakt. oh leuk zei die, maar hij snapte niet zo goed wat die thermometer in het cadeautje moest.
    ik zei kijk even goed. hij kijken oooooh ik word papa hahahaha.

hij dacht gewoon alvast een leuk cadeautje omdat we het al 2,5 jaar aan het proberen waren hahahahaha.

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik heb het toen het zover was `s avonds verteld.
    Ik zou zondags mijn menstruatie hebben maar dinsdagochtend was er nog niks. We hadden wel al testen in huis, dus ik heb een test gedaan.
    Die knalde echt van het scherm af (binnen 30 seconden als een super vette streep :)). Ook had ik al het boek 'ik vind je lief, papa', besteld bij bol.com. Ik heb toen de test op het boek geplakt en toen ingepakt en `s avonds gegeven toen hij thuis was.
    Hij was perplex, omdat we eind juli 2012 pas gestopt waren met de pil en op 27 november 2012 testte ik dus vet positief.
    Maar hij vond het geweldig om zichzelf papa te mogen noemen!!!
    Hoe ik het een tweede keer zou doen weet ik nog niet, maar is voorlopig ook nog niet van toepassing. Onze kleine man is nu pas 9 weken oud dus laten we nog maar even wachten ;). (stiekem denk ik er wel over na hoe het zou zijn als onze man grote broer zou zijn)

3. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Denk dat jullie er niet veel aan hebben maar verrassend voor mijn partner was het zeker :D

Ik deed een test "ter geruststelling" we waren niet bezig voor een kindje maar ik wist niet zeker of ik nu 1 week overtijd was of nog ongesteld moest worden en mijn borsten waren opgezet en pijnlijk.
    Toen ik naar de test keek zag ik meteen een dikke vette streep. Zwanger!

Ben huilend (van de schok) naar mijn vriend gelopen die was aan het slapen en heb de test onder zijn neus geduwd.

Dat is toch wel een verrassing te noemen he :D

4. Stefania

Stefania Actief lid

21 dec 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    Wat een leuke manieren allemaal om het te vertellen! Vele zijn heel origineel! Mijn manier van vertellen was achteraf gezien wel teleurstellend nu ik erover na denk.. :p mijn vriend vertelde ik het via skype (hij zat in het buitenland) en mijn moeder vertelde ik het.. ja oeps.. via facebook. die was achteraf zowat van der bureaustoel gevallen :D

5. Kapitein

Kapitein Actief lid

26 aug 2012
    231
    1
    18
    Brabant
    Dames ik was aan het meelezen. En heb volgens mij nog nergens deze site gezien, namelijk: MotherGlow.com | Surprise Pregnancy Announcements
    Dit zijn allemaal filmpjes waarin ze vertellen dat ze zwanger zijn aan man of familie. Geweldig! Vooral de reactie van de aanstaande oma's die vanuit een soort oergevoel reageren.
    Toen ik deze site ontdekte heb ik de hele dag de filmpjes gekeken en bij ieder filmpje biggelde de tranen over mijn wangen. Haha lekker emotioneel.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Haha Kapitein!
    Ik ken ze! Ik denk dat ik op Youtube ieder mogelijk filmpje in de rubriek "Surprise pregancy announcement" wel heb gezien!!
    Geweldig :D

7. DitBenIk

DitBenIk Fanatiek lid

Wat een leuk topic haha! Bij ons zou het denk ik niet aan de orde zijn, aangezien mijn vriend absoluut niet zou willen dat ik alleen de test doe :D

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ja dat kan idd.
    Het is ook zeker een leuk topic!

Ik heb zelf nog niet de cakejes met muisjes getest, maar zie in de winkel wel heel erg veel vervangende producten staan, die je in plaats van de roze/blauwe muisjes je kunt gebruiken. Van die pareltjes.
    Maar dat komt dan tzt wel!

9. Angellove1991

22 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van de week iets leuks tegen gekomen!
    Heb een angel sound gekocht voor als het zo ver mocht zijn.
    Ik heb het zo bedacht dat hij thuis is als ik ga testen maar hij het niet weet
    Dan heb ik dus getest en ben dan positief en dan geef ik die angel sound ingepakt
    Hij zal er de ballen net van snappen wat et moet voorstellen
    Dus dan zeg ik ja dan kun je een hartslag mee horen
    Denk dat dan het kwartje wel valt

10. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik vind het leuk om dit topic te lezen, maar ik zou niet alleen willen testen. lekker samen in spanning zitten :D

11. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Wat is een angel sound? Sorry nooit van gehoord :D

Ja dat klopt, ike, alleen moet je ook durven hoor!

12. lynn123

lynn123 Lid

1 jun 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had vooraf ook allemaal leuke scenario's bedacht. Maar we waren al zoveel maanden en testen verder dat de hoop op een positieve test steeds minder werd.

Zo ook in mei....volgens de gyn had ik geen eisprong gehad maar ik had toch wel een raar voorgevoel en wilde toch een test doen. Ik wist dat mijn vriend me voor gek zou verklaren maar ik kon mezelf toch niet bedwingen. En toen stond het er....zwanger! :$:(

ik heb eerst 5 minuten naar de clear blue staan staren op het toilet. hartkloppingen en al. :D Vriend was nog in de tuin bezig en wist nog van niets. Uiteindelijk is er niets van een leuke aankondiging gekomen, ik sleurde hem naar binnen en liet m de test zien. Zijn reactie: *zucht* schatje, je zit jezelf alweer helemaal gek te maken.....die positieve test komt gewoon door je hormoonmedicijnen blablabla. en ging gewoon weer door waar ie mee bezig was :$

Pas toen de gyn had bevestigd dat ik zwanger was, kon ie het pas langzaam gaan geloven ;). Zo zie je maar....je kunt jezelf voornemen om alles uit de kast te halen, maar op het moment zelf ben je soms jezelf niet meer, hihi

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hi lynn ja dat klopt!

Ik denk ook dat ik het niet kan geloven hoor als ik een positieve test in handen heb.

14. Teardrop

Teardrop Bekend lid

21 mei 2013
    569
    0
    0
    Zuid-Holland
    1e keer testte ik thuis terwijl vl nog in bed lag. Ben toen naar boven gerend en vroeg of hij ook 2 streepjes zag. VL of ik dan de test even stil kon houden want hij kon niets zien :p (stond helemaal te trillen haha)

2e keer testte ik alleen en heb toen een rompertje met I love papa erop gekocht en ingepakt. Vond hij erg leuk. (Werd helaas een m.a.)

3e keer hebben we samen getest.

4e keer hebben we ook samen getest. Ik stond in de wachttijd een broodje voor dochter te smeren en vl riep helaas, niet zwanger. Toen ik terug de kamer in kwam zag ik dat er wel "zwanger" stond. Heb hem een flinke stoot en toen een dikke knuffel gegeven haha.

15. Angellove1991

22 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een angel sound is een apparaatje wat lijkt op een diskman
    Maar in plaats van dat je er een cd indoet kun je naar het hartje van je kindje luisteren

16. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Zoiets als een dopler?

17. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik had allemaal briljante ideeën maar ik ontdekte midden in de nacht dat ik zwanger was en kon het niet langer dan 2 minuten voor me houden en ben met trillende handen en een kloppend hart naar m'n slapende vriend gelopen en gezegd dat we een baby krijgen. Zijn reactie: Mag ik hier op reageren als ik wakker ben?
    .....
    Lekkere anticlimax

(zijn latere reactie was heel lief hoor, hij heeft het helemaal goed gemaakt ;) )

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hahah! :D
    Dat zou die van mij ook kunnen zeggen ;)

19. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Hahaha geweldig!

20. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    We waren op vakantie in Frankrijk dus ik in de vroege ochtend naar het wc hok gegaan met test en bekertje. Kwam terug de tent in en heb hem de test laten zien.

Deel Deze Pagina