Uitkoken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DvS, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik ben er alweer even uit en vroeg me ook alweer af hoe het zit met de flessen + spenen uitkoken:
    - Kan ik dat de 1e keer ook gewoon in de sterilisator doen?
    - Hoeft het maar 1 keer?
    - Als ik het een dezer dagen doe en de baby komt misschien pas over 4 weken (de max.) is dat erg?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb van te voren niet gestereliseerd.
    De kraamverzorgster heeft dit gedaan toen ze geboren was.
    Ik stereliseer de flessen en spenen elke dag.

3. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Je kunt alle nieuwe spulletjes zoals speentjes, flessen, etc... al best een keertje goed uitkoken. Meestal wordt er bij zo'n product geadviseerd om het een eerste keer namelijk wat langer te doen. Denk meer om het plastic en eventuele smaakjes... Maar als je het meteen voor de hygiëne wilt doen, dan is alles ruim voor tijd steriliseren niet zo zinvol... Flesjes zijn namelijk niet meer echt steriel als je ze uit de sterilisator haalt en weer een poosje in de kast staan. Als de baby er is het gewoon lekker door de kraamhulp laten doen.

Ik zorgde er trouwens voor dat ze elke dag gesteriliseerd werden. Toen mijn dochter spruw had, deed ik het zelfs elke keer voor elke voeding weer.

4. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ok bedankt. Dan wacht ik gewoon tot de baby er is. Zeker net zo makkelijk!
    Als ze er is doen we het sowieso iedere dag, bij ons zoontje ook gedaan, maar het ging er even om hoe het nu ook alweer moest. ;) Bedankt!! :D

Deel Deze Pagina