hoe vertel het aan je ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Appeltje1985, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ik ben nog niet zwanger van de 2e maar heb daar (uiteraard :D) al wel over nagedacht.
    Mocht ik binnenkort zwanger raken, dan is 5 dec of kerst een mooie tijd om het te vertellen.
    Ik weet dat mijn moeder graag een digitaal fotolijstje wil. Zit er aan te denken om die aan te schaffen, er foto's op te zetten en ook iets waaruit blijkt dat ons 2e kindje onderweg is.

Bij de eerste hadden we een rompertje voor oma en boekje voor opa (beide kanten).

Die chocoladeletters zijn ook erg leuk! Zo ben ik ten huwelijk gevraagd (das een boel letters kan ik je zeggen :D)

2. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Leuk idee die chocolade letters!
    Wij hadden een DVD bij de echo gekregen en die laten zien.

3. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Dat vind ik ook een goeie!

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Op youtube heb je veel filmpjes. Wel Amerikaans, maar onwijs leuke ideeën. Bij meerdere kinderen oplopende nummers op hun shirt en zelf een buikband met 2 of 3 of 4 dragen. Cadeautjes met sinterklaas of kerst is natuurlijk helemaal leuk. Dat komt onverwachts dan.

5. zwendel

zwendel Niet meer actief

@marcy, jammer dat je oudste denk ik nog niet goed kan praten denk ik, anders zou de de oudste kunnen laten zeggen ik wordt grote broer..

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Vorige zwangerschap ketting van MVM aan mijn moeder gegeven...
    Moest ff nadenken, maar toen snapte ze het...
    Ze draagt de ketting nog steeds.
    Ik hoop over een paar weken het armbandje aan haar te geven.
    Wij vertellen het pas bij 10 weken aan ouders en mensen dichtbij...
    De rest pas bij 12 weken.
    Schoonmoeder naait hele leuke kleertjes en doeken enzo. Dus haar vraag ik of ze tijd heeft in april om wat voor ons tweede kindje te naaien :D

7. Koon

Koon Niet meer actief

Ik had voor mijn ouders boekjes besteld op bol.com met als titel 'En dan ben je oma' en 'En dan ben je opa'.
    Mijn vader was jarig, dus die dacht dat hij gewoon een verjaardagscadeau kreeg en mijn moeder had mij ook net een boek gegeven, dus dacht dat ik een cadeautje terug gekocht had.
    Voor mijn zusje had ik het 'Handboek voor coole tantes' gekocht.

Onze schoonouders hebben we het 'gewoon' verteld. Ze zaten te eten toen wij binnenkwamen en mijn schoonmoeder zei nog dat we even hadden moeten bellen dan hadden ze gewacht en konden we mee eten. Mijn vriend zei "wij komen alleen even het toetje brengen, want we zijn zwanger".

Voor mijn vriendinnen had ik een advertentie geschreven waarin ik een oproep deed voor een oppas. En een aantal andere vriendinnen heb ik de foto van de zwangerschapstest gestuurd via whatsapp toen ik naast hen op de bank zat. Die gezichten... goud waard!

Eigenlijk maakt het inderdaad geen bal uit hoe je het nieuws brengt. Het nieuws op zich is natuurlijk helemaal geweldig voor de opa's en oma's in spé.
    Ik vond het een hele leuke tijd om het tegen iedereen te mogen vertellen.

8. Mir81

Mir81 Bekend lid

25 sep 2012
    989
    0
    0
    Noordoostpolder
    Ik ga vrijdag naar mijn moeder toe. Ik loop op m'n werk in een uniform en die broek zit nu al niet lekker meer. Ik ga een lap stof kopen en met m'n broek en die lap stof naar m'n moeder met de vraag of ze m'n broek wil vernaaien omdat m'n buik er niet meer in past :D. Ben echt zo benieuwd naar haar reactie :).

9. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik had de kleinste maat rompertjes gekocht en daarop met plakletters de tekst gemaakt van jullie worden opa en oma in 2013..

10. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36

Oehh spannend :D

Deel Deze Pagina