Wij hadden (niet heel orgineel zie ik nu ) de echo in een foto lijstje gedaan en gegeven. Mijn schoonmoeder begon te trillen en liet het lijstje vallen! Echt leuk om te zien. Hadden een paar weken ervoor toen ze er om vroeg gezegd dat het nog wel 5 jaar kon duren.
Wij hebben het verteld toen ik 5 weken was! We hebben een wit rompertje gekocht en daar met textielstift 'gefeliciteerd' opgeschreven met roze en blauw. En ook een grote fopspeen erop getekend! Dat ingepakt en gegeven onder het mom van 'ik zag laatst wat leuks liggen wat ik jullie niet wilde onthouden Erg leuk! Zal een foto in mijn album zitten!
Hier had ik het gewoon "verteld".. Het was erg onverwachts, dus ik was op van de zenuwen.. Ik had het me broertje smiddags al verteld en die mocht nog niks zeggen.. Toen ik daar aankwam was mijn broertje natuurlijk ook op van de zenuwen en die zat alleen maar naar me te lachen.. toen vroeg me moeder wat er was & begon ik te huilen, puur van de zenuwen! Ze zei het zelf al gelijk: je bent zwanger he ? Dus ik snikkend jah geknikt en toen was het heel eventjes stil, van de schrik omdat het zo onverwachts was, maar daarna hebben we gelijk geklets over van alles en nog wat, wat met baby's te maken heeft Bij een 2de zou ik mijn eerste een shirtje aan laten doen met de tekst achterop van: ik word grote broer of iets dergelijke.. Op bezoek gaan en de kleine lekker laten lopen, kijken hoe snel ze de tekst op het shirt zullen opmerken haha! Dat lijkt mij wel een grappig idee..
Wij hebben het op dezelfde manier als Sunlight verteld. En heel grappig, ook nog dezelfde maand Mijn ouders snapten het meteen, mijn schoonmoeder ook, maar mijn schoonvader moest het nog twee of drie keer lezen en keek toen mijn schoonmoeder aan. Zo schattig, mijn schoonmoeder vroeg: Echt?! Die was echt overrompeld. Mijn eigen ouders trouwens ook, die werden helemaal wild... Het grappige was dat ik die middag nog met mijn broertjes, schoonzusjes, moeder en vriend op een babyshower was
Hallo allemaal, Enorm bedankt voor de vele tips. Er staan heel veel leuke intitiatieven tussen! Ook leuk om te lezen wat de reacties waren van (schoon)ouders. Heb nog geen keus gemaakt, maar zal zeker aangeven wat het is geworden. Groet Wennos
Wij hebben het heel snel verteld, vlak voor kerstmis. We hebben zilverkleurige kerstballen gekocht: een grote, een iets kleinere en een heel kleintje. Op de grote bal heb ik de naam van mijn vriend geschreven, op de iets kleinere mijn eigen naam en op het allerkleinste balletje een vraagteken. Dit hebben we in een zwart mandje gedaan met mooi glanzend wit lint als bedje en dan ingepakt aan de wederzijdse ouders overhandigd. Die gezichten joh, onbetaalbaar! Groetjes, Florentine PS: de kerstballen hangen nu nog steeds bij mijn ouders in de woonkamer!
Wij hebben het iets subtieler aangepakt. we wilden kijken hoelang het duurde voor ze het door hadden. We hebben voor de oma's het tijdschrift OOK (speciaal voor opa's en oma's) gekocht en voor de opa's een spaarvarkentje (omdat ze altijd riepen; Als jullie kinderen willen moeten jullie het wel bijtijds zeggen, dan kunnen we vast gaan sparen) Nou het kwartje viel snel genoeg hoor en de tranen van blijdschap vlak er achteraan.