Hoe vertel ik mijn dochter....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Schaapje1977, 24 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43

Yep, dat dacht die van mij ook. "Mama, als de baby uit jouw buik komt, scheurt jouw buik dan zo open?" (Met gebaren erbij)
    Heb toen mast verteld dag het net als plassen of poepen is, maar dat er dan een baby uitkomt en dat papa en mama daar dan voor naar het ziekenhuis gaan.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn dochter van 3,5 vroeg ook hoe het zat met de baby's.. Ze weet wel dat ze in de buik zitten maar niet hoe ze eruit komen..
    dus ik heb het wel tegen dr gezegd dat zij en haar broertje uit een snee uit mama's buik zijn gekomen, want tja bij hen was dat zo ;)

3. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Gewoon de waarheid verteld hier;) vond ze niks geks aan!

4. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Superbedankt voor alle reacties allemaal. Ik ben een paar dagen geleden begonnen met de waarheid te vertellen (nou ja, bijna. Ik heb verteld dat de baby door mn plasser naar buiten komt.)
    Haha, ze kijkt me dan aan of ik knettergek ben, en gaat dan iets anders doen. Komt dus nog niet helemaal aan. Ga de volgende keer dat ze t vraagt toch maar iets duidelijker uitleggen over het babygaatje (geweldig woord!!).

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Haha bij mij ook

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Mijn dochter weet dat de baby uit mama's tut komt.
    Vond ze eerst even vreemd maar nu heel normaal, bevallingen op tv bij 16 and pregnant kijkt ze gewoon mee en vind ze zelfs bijzonder :)

7. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier weinig woorden voor gebruikt.

Papa en mama gaan naar het ziekenhuis en dan zal de baby uit de buik komen. Vooraf wel verteld dat mama ( evt , bij mij niet het geval ivm inleiding ) buikpijn zou kunnen krijgen... en dat dat zou betekenen dat de baby geboren zou worden.

8. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    Wij hebben ook altijd gezegd dat de baby uit de 'mush' komt.. (Zo noemen wij dat)

Het zelfde als dat biefstuk een stukje van een koe is, en een speklap is een stukje van de buik van een varkentje..

Eigenlijk liegen (verzinnen) wij niets,.

Deel Deze Pagina