Hoe vertel je dat je zwanger bent ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bibu, 26 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Ik vroeg me af hoe jullie hebben verteld of gaan vertellen dat jullie een kindje verwachten aan je ouders en zo ?
    Nog leuke originele ideetjes ?

Ben benieuwd, Groetjes Bibu !

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Orgineel denk ik niet, maar wij hebben een ooievaarknuffelgekocht en die cadeau gedaan.

Toch duurde het nog even tot het kwartje viel.

3. Niet meer actief

Wij hadden voor beide kanten een rugzakje gekocht en gevuld met babyspulletjes, zoals een knuffeltje, rompertje, zacht leesboekje, sokjes, olie, slabbetje. Ook hadden we er een kaart bij gedaan met het volgende gedicht:

Mama en papa

Wij willen jullie iets heel
    liefs en kleins schenken.
    Wat zal dat zijn
    zien we jullie al denken…
    Wel het is met heel veel liefde gemaakt
    We denken niet dat
    er iets mooiers bestaat
    Wij gaan jullie zo vertellen,
    dat wij niet meer samen zijn.
    Maar voortaan met z'n drietjes,
    ook al is het nog zo klein.
    Worden jullie al een
    beetje nieuwsgierig?
    Jullie zullen nog even moeten wachten
    Want over 7,5 maand
    mogen jullie je eerste kleinkind verwachten!!!

Liefs, Tantan

4. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Wij hadden voor de oma's een speen, en voor de opa's een knuffeltje gekocht en ingepakt.
    Dit moesten ze uitpakken, en vooral bij mijn ouders duurde het even voordat het kwartje viel :)

5. mamavanYeline

mamavanYeline Bekend lid

12 okt 2005
    666
    0
    0
    Wij hadden bijna hetzelfde gedichtje mijn ouders en schoonouders hadden het gelijk door.

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Aan mijn schoonmoeder vroegen we of ze een stukje appeltaart wilde. Daar spoten we met slagroom 'voor oma' op. Huilen natuurlijk...!

7. Niet meer actief

Het gedichtje is ook een combi van twee gedichten :oops: , dus helaas niet zelf verzonnen. Onze ouders hadden het ook meteen door. Eerste reactie : Leuk! Tweede reactie: oh dan ga ik straks met een opa/oma naar bed! :confused: :( (iets teveel info voor ons), derde reactie van mijn schoonvader: Oh dat gaat ons weer geld kosten... Maar over het algemeen vonden ze het wel leuk.

Liefs, Tantan

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Wij hadden een luier met daar in een uitgesmeerd chocoladepuddinkje gegeven. :)
    Grapje hoor, we hebben het gewoon verteld, vond het maar stom om te vertellen, kan er niks aan doen!
    Dat ik een kind krijg, vind ik heel leuk, alleen dat sentimentele gedoe daar hou ik niet van. Misschien komt dat wel omdat ik niet zo'n band met mijn ouders heb.

9. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    Vogelvoeg in een zakje doen, kaartje eraan en opzetten ;

ooiervaarsvoer, te gebruiken rond... (datum)

10. Niet meer actief

haha dat is een goeie!Als ik zwanger word ga ik dat bij me vriendinnen zo brengen :)

11. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Wij hadden een roze en blauw sokje ingepakt en aan de ouders gegeven

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Wij hadden 2 schoentjes ingepakt, met daarin een briefje.

"Mag ik volgend jaar hier ook mijn schoentje zetten?"

13. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Wat een leuke originele manieren allemaal, vooral dat gedicht erg mooi word ik helemaal emoti van.
    Wij hadden bij onze jongste zoon een stoffen speelgoed huisje ingepakt met een kaartje erbij....... oma wil je heel goed op mijn huisje passen zodat ik straks mee kan spelen? liefs van je kleinkind in aantocht .

Was ook helemaal emoti van en super blij en verrast.

xxx Jet

14. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Wij hadden een boekje gekocht met als titel: Een nieuw kindje erbij.

Dus zeiden we dat we hadden gewinkeld die dag en een kadootje voor ALyssa hadden gekocht en of zij het evt. leuk vonden om het haar te geven. Toen zeiden ze, ja hoor maar wel sneu dat het niet van ons afkomstig is en wij zeiden ach, dat beseft ze toch niet. We doen alsof het van jullie is, niets groots hoor gewoon een boekje voor haar en aangezien ze zo naar bed gaat kunnen jullie nog even voorlezen.

Dus oma bril opgezet en titel gelezen hardop, opa was stil maar gaf geen kik, inene deed oma bril af en zei: Ben je zwanger ofzo, nee toch?
    En wij jawel hoor!

En opa; godverdomme zeg! Wat een verassing! :)

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    ik heb het zo gedaan als tanja zij.

helaas ging het wel mis. Maar de ouders en schoonouders stonden met hun mond vol tanden !

16. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    nogmaals proberen

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Wij hadden vorige jaar een paar babysokjes in een kerstbal gedaan en dat gegeven.
    Mijn vader pakte het uit, maakte de bal open, haalde de sokken eruit en vroeg wat hij daar nu mee moest omdat ze hem niet zouden passen :rolleyes: .
    Mijn moeder stond in de keuken en kwam terug lopen om te kijken en concludeerde ook dat die sokken haar ook niet zouden passen. Je zag haar wel al denken.
    Dus toen verteld dat degene die ze wel aan zou kunnen hebben een paar maanden later zou arriveren. Toen viel het kwartje.
    Mijn schoonmoeder reageerde heel anders, die feliciteerde ook niet ze zei alleen; Nu maar hopen dat het deze keer wel goed gaat.

Groetjes Anita

18. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik ken die opmerking ja! :evil:
    heb het nu gewoon gezegt zonder toeters en bellen wou eigenlijk wachten maar ja kon het niet voor mij houden hihihi ;)

19. est

est Actief lid

22 nov 2006
    159
    0
    0
    logopediste
    Spijkenisse
    als het nou snel gebeurt dan weet ik voor mijn zusje wel een leuke. Ze is in augustus jarig en dan vraag ik haar binnenkort of ze al iets weet voor d'r verjaardag. Op haar antwoord zeg ik dan gewoon: 'is een neefje of nichtje ook goed?" :)

20. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wij hebben ze uitgenodigd voor het eten en zelf pudding gemaakt. ieder een eigen bakje. Met chocolade heb ik geschreven Opa, Oma, Oom, Tante.

Het duurde ook ff voordat het kwartje viel

Deel Deze Pagina