Mijn broer en schoonzus hadden voor moederdag een cadeautje gemaakt: twee sokjes in een wissellijstje en een briefje eronder met: ''in december komen we kijken of ze passen.''
Oh, ik vind dat zakje ooievaarsvoer echt leuk! Ik heb zitten bedenken dat een voorgedrukt rompertje wel lollig is. Zowel mijn vriend als ik hebben alleen nog een moeder, geen vader meer - dus aan beide oma's een rompertje (eentje blauw, eentje roze, of een knalkleur) met een tekstje erop: "oma's schatje" of zoiets. En de mogelijke datum op de achterzijde. Maar nu ik jullie verhalen lees, kom ik op heel andere gedachten!
Wij hebben het zo verteld aan mijn broertje en zus. En aan wat vrienden. http://www.youtube.com/watch?v=FgvoVoWcsOI @Rabia,dat is ook echt een mega leuk idee zeg! En van die kerstbal vind ik ook leuk!
wij hadden een beker gekochtr: voor oma, en : voor opa. toen ging mijn man bij hun de koffie inschenken in die bekers. neergezet. was wel erg geslaagd. groetjes, lidwina
Ik zat aan teletext te denken.. Met een lieve tekst er op maar wat pff.. hebben we nog even de tijd voor voor dat we zwanger zijn Groetjes Sara
Deze vind ik wel erg geniaal Wij hebben zelf al zo vaak geroepen "nou... we willen wat vertellen.... we zijn NIET zwanger" om ouders te plagen dat we toch echt wel iets origineels moeten gaan verzinnen tegen die tijd. In ieder geval is tijdens een etentje ter sprake brengen.. iets dat inmiddels niet echt meer geloofd word We hebben namelijk een aanstaande oma die dat graag nog voor haar 50ste wil worden. En die is dus een maand geleden 49 geworden.. dus de tijd dringt! Althans.. volgens oma. Zelf zat ik te denken om inderdaad iets van een boekje of een tijdschrift in te pakken. Maar ik vind dat ooievaarvoer oo wel een hele goeie actie. Die ga ik zeker onthouden
Wij hadden voor mijn ouders gekookt (doen we regelmatig dus tot zover viel er niks op). Wij eten dan vaak Marokaanse Tagine, een kookpot met een deksel erop. We zetten dat dan met deksel erop op de tafel en halen terplekke de deksel eraf. Deze keer dat er geen eten onder, maar lag er een boekje in "Voor mijn opa en oma" Huilen..... Helaas ging het mis en de zwangerschap erna (die we hadden aangekondigd met een bedrukt rompertje "Oma's lieveling en Opa's schatje") die ging ook mis. Bij de derde zwangerschap heb ik het "gewoon" gemeld en toen was de eerste reactie "Zou je dat nu al wel vertellen?" Mmmm, teleurstelling ! Mijn beste vriendin is nu zwanger en ze heeft 4 Chocoladeletters gekocht en aan haar schoonhouders gegeven, het waren de letter B-A-B-Y.... ze moesten even puzzelen maar toen het kwartje viel, bleek het een groot succes ! Zeker voor deze tijd van het jaar een heel leuk idee vind ik. Succes
Mijn schoonmoeder heeft voor haar verjaardag een foto gekregen van alle kleinkinderen, die vorige klopt niet meer zei ze steeds. Toen we langst kwamen na dato zei ze kijk een hoe mooi, ja zei manlief erg mooi.Voor volgend jaar als je weer geen cado weet weten wij er wel weer 1.Oja zei schoonmoeder heb nu eigenlijk wel alles...Nou zei manlief volgend jaar klopt deze ook al niet meer..... OOO zei ze..Ging zitten bestudeerde de foto en zei vol overtuiging jawel hoor staan er allemaal op.nee hoor zei manlief de dan jongste nog niet. Weer tellen jahoor 11 stuks JAAA mam volgend jaar zijn het er 12! O zei ze en liep weg voor koffie kwam terug hoezo? 12? We zeiden niks keken alleen naar haar... Maar vallen deed het niet, tot plots ons kleine genie zei ( op het goede moment) mama heeft een baby in d'r buik.En ook onze mond viel open, we wisten niet dat hij het wist!
Ook leuk moontjejl! Wij hebben een taart laten maken met rose en blauwe muisjes en de opdruk: Gefeliciteerd Opa en Oma! En voor ons neefje (1jaar) een t-shirtje met aan de voorkant Hoera! en aan de achterkant Ik krijg een neefje/nichtje! De meeste reactie waren in de trent van "Meen je dat nou?" Uhh, ja, dus!
Wij hebben voor de opa's en oma's in spe de boekjes: "97 tips voor opa's en kleinkinderen" gekocht en voor oma's natuurlijk de oma variant.... Mijn moeders reactie: " je bent toch niet zwanger? Ben je zwanger.. huh... " en dat een paar keer herhalen, ze had het niet verwacht, omdat we een paar weken daarvoor nog gezegd hadden dat we nog niet aangestoken waren door alle zwangere vrienden etc en nog wilde reizen, met carriere bezig waren etc.... Mijn broertje hebben we gezegd, dat het de laatste tijd erg stil is en er niets meer rinkelde (een tijd geleden zat-ie de hele tijd te zeggen dat mijn eierstokken rinkelde...) haha en toen was het stil, duurde ff voordat het kwartje viel Mijn schoonzusje die lerares is hebben we gezegd dat we met een pedagogisch project zijn begonnen... nou die had het heeeeeel snel door Verder hadden we ook nog even overwogen om een oppasbon te maken met de echofoto erop... He, veel succes en hoop dat je binnenkort ook mag gaan vertellen dat er iets moois in je groeit!