Hallo dames ik heb even jullie ervaringen en advies nodig, Ik vraag me namelijk af hoe ik op mijn werk moet vertellen dat ik zwanger ben? ik had bedacht om dit pas te doen als ik mijn eerste goede echo heb gehad (met 9 weken) moet ik het tijdens werktijd vertellen? moet ik een gesprek aanvragen buiten werktijd? en wie moeten er allemaal bij dat gesprek aanwezig zijn? ik ben nog best wel jong, maar we hebben er bewust voor gekozen om jong ouders te worden maar toch ben ik evengoed wel bang voor de reacties.. ik werk in een speelgoedwinkel met maar een klein groepje personeel, en ik werk bij een supermarkt met heel veel personeel (op de bloemen en planten afdeling) Ik hoor heel graag jullie ervaringen en advies
Ik heb gewoon bij mijn directe leidinggevende op de deur geklopt en gevraagd of ze 5 minuutjes had voor me omdat ik leuk nieuws had. Dat had ze en toen heb ik gewoon verteld dat ik zwanger was. Vooral niet te moeilijk gaan denken, je moet het toch vertellen en wat ze er van vinden is niet jouw probleem, toch? Alleen je leidinggevende is voldoende, hij mag verder de administratieve rommel op zich nemen. Het enige wat je t.z.t nodig hebt is een zwangerschapsverklaring van de verloskundige, anders kan je werk geen zwangerschapsuitkering voor je aanvragen.
Ik heb het in een kort persoonlijk gesprekje verteld aan mijn leidinggevende, gewoon heel simpel: ik ben zoveel weken in verwachting. Zij regelen het verder. Collega's heb ik met 13 weken een mail gestuurd met dé mededeling en dat ik lekkers had gehaald om het te vieren (gevulde koeken, stroopwafels enzo).
Hmm okee, ik denk dat ik inderdaad maar gewoon even vraag om een gesprekje en het dan vertel.. Vind t wel doodeng! Eerst maar is een goede echo afwachten
Ik werk in een bedrijf met twee collega's, baas en zijn ouders. Gaan allemaal goed met elkaar om. Wij hebben een taart laten maken met roze en blauwe muisjes en zijn op mijn vrije dag in de pauze het gebak gaan brengen.
Ik vond het ook heel spannend hoor!! Terwijl ik eigenlijk wel zeker wist dat ze alleen maar heel blij voor ons zouden zijn Het blijf toch een gek iets ook om het hardop uit te spreken enzo!
Ik heb eerst mijn leidinggevende ingelicht. En de week daarop heb ik een taart laten maken met een echo-foto erop. Het viel ongeveer samen met mijn verjaardag, dus mijn collega's had ik in de waan gelaten dat het een tractatie voor mijn verjaardag was. Wij waren bezig met ivf en mijn collega's wisten dat ook en vroegen wel eens naar de 'stand van zaken'. Uiteindelijk bleek ik in de zomerperiode spontaan zwanger te zijn, dus daar wist niemand wat van. Als ze wat vroegen hoe het met de behandeling stond, zei ik maar dat we het 'over de vakantie' heen zouden tillen en dan zouden kijken wanneer we weer verder gingen. Uiteindelijk heb ik dus die taart laten maken en heb mijn collega's ook gezegd dat het als 'goedmakertje' was voor mijn gedraai en gelieg. Gelukkig begrepen ze dat allemaal en waren ze erg blij.