Hi Ik heb al een topic gelezen met zo een soort vraag maar deze is gesloten dus open ik een nieuwe met mijn vraag, Onze lieve trouwe viervoeter moeten we een dezer dagen in laten slapen. Het maatje van onze zoon 3 jaar. Ze is er altijd al geweest en weer ook niet beter. Nu is er een tijd geleden kanker bij dr geconstateerd. Ze heeft het nog lang uitgehouden maar gaat nu hard achteruit. Zo erg dat het van de week gaat gebeuren. Nu heb ik het volgend probleem. Michael is heel gevoelig bijv, hij wil geen thermometer in zn kont helemaal in paniek. Ik zei toen een keer dat hij miss ziekjes was en mama even wilde kijken of dit zo was kreeg ik het antwoord dat michael niet ziek is. Niets aan de hand. Nu zal hij ook nooit zeggen dat hij ziek is want hij is bang voor de thermometer terwijl hij deze niet in zn kont krijgt. Hij is dus in staat om met pijn of iets te lopen uit angst voor.... ik vertel dit om aan te geven dat ik niet kan zeggen dat het hondje ziek is en nu niet meer wakker wordt, Want dan is hij ook bang dat het hem gebeurd. Ik zit ook een beetje te vol om helder te denken dus ik hioop jullie tips voor mij hebben. Gr. natas
wat erg van je hond! ik heb vorige kerst mijn hondje ook helaas moeten laten inslapen nadat hij en beroerte had gehad...... ben overigens wel diezelfde week nog gaan rondneuzen voor een pup en ooh wat was ik daar blij mee achteraf! heeft me toch geholpen om er een b eetje overheen te komen al moet ik og steeds erg veel aan mijn hondje denken... maar om antwoord op je vraag te geven.. je kunt toch ook zeggen de hond was al heeeeel erg oud al over de 100 en hij is nu in de hondenhemel of als er al ooits een familielid of dergelijke is doodgegaan is je hond nu daarbij omdat ... anders heeel alleen is er is trouwends een hele mooie tekenfilm over het overlijden van een hond ook honden gaan naar de hemel is heel erg mooi en mischien handig om te laten zien! heel veel sterkte de komende tijd
Moeilijk he dat soort dingen. Wij hebben ook al zitten denken hoe we dit aan moeten pakken ( onze hond wordt ook ouder )dochter is 2,5 en het is een twee-eenheid. Wij gaan inderdaad zeggen dat onze hond dood is gegaan en een sterretje is geworden en niet meer bij ons kan wonen. Ik zou bij jullie ook voor zoiets gaan. Ik neem aan dat hij niet weet dat jullie hem een spuitje gaan geven? Dus zou ik niet beginnen over ziek zijn.......Helaas gaan dieren ( en mensen) dood. En dat is verdrietig, daar mag je ook om huilen ( hier zal ik dat ook zeker doen waar zij bij is en me niet groot houden voor mijn dochter) Kinderen, is mijn ervaring, zien de dingen veel makkelijker dan wij..... Wel een tip, maar als ik het zo lees was je het niet van plan, zeg NOOIT dat het beestje is gaan slapen en niet meer wakker wordt. Kinderen kunnen dan enorme angst krijgen. Hij/zij durft niet meer te slapen, bang niet meer wakker te worden. Of ouders mogen niet meer slapen, wat als die niet meer wakker worden! Succes met alles. Ben benieuwd hoe jullie het uiteindelijk gaan zeggen en wat de reactie is. Sterkte ook met jullie verdriet
mijn zoontje is ook erg gevoelig voor alles om hem heen... mijn moeder is overleden toen hij nog net geen 2 was... sja hoe vertel je dat oma er ineens niet meer is... wij hebben hem toen verteld dat oma een sterretje is geworden... een aantal avonden met hem gezwaait naar oma.. hij is nu bijna 5 en altijd als hij een sterretje ziet zwaait hij naar oma... hij weet dat oma er niet meer is maar wel naar haar kan zwaaien....
bedankt voor jullie reacties Gister avond is ons maatje ingeslapen en jeetje wat doet dat een zeer. Wij hebben ons zoontje vertelt dat we m naar de hondenhemel hebben gebracht en hij nu weer met andere hondjes kan spelen en rennen. Vanmorgen vroeg hij als eerste waar de hond was en gelijk erachteraan oja in de hemel. Mag ik met mijn hijskraan. Dus ik denk dat hij het wel goed opgevat heeft. Ik hoop dit nooit meer mee te hoeven maken.
Gecondoleerd. Gelukkig pakt je zoontje het goed op..... ik verbaas me telkens weer over het aanpassingsvermogen van die kleintjes!
Ik vind dat jullie het keigoed hebben aangepakt, duidelijk en eerlijk toch? ik zou hetzelfde doen, mijn ouders hebben mijn maatje toen ik "al" 8 ofzo was gewoon meegenomen en zijn zonder teruggekomen, ik had er liever bij geweest aangezien hij mijn vriendje was en ik altijd ziek thuis was (en hij dus mijn ENIGE vriendje was) dat hebben ze heel verkeerd aangepakt omdat ze dachten dat ik het niet kon hebben..
Hoi, Wij hebben onze hond 2 weken geleden laten inslapen. En k heb ons dochtertje ( 2 jaar 8 maanden) verteld dat onze hond niet meer beter zou kunnen worden en dat hij dood zou gaan. Ze is meegeweest naar de dierenarts en daar is hij "doodgegaan". Ook wij hebben verteld dat hij nu naar de hondenhemel is! En dat dat vlak bij de maan is. En dat hij haar nog wel kan horen en ze dus best tegen hem mag praten. Nu als ze de maan ziet zwaait ze naar hem. Verder doet ze er idd niet moeilijk over.
Onze hond (mijn maatje voor 14,5 jaar!) hebben wij onlangs in moeten laten slapen. Onze dochter van toen 2,5 was echt dikke maatjes met haar en ook zij is een heel gevoelig meisje (jou verhaal van de thermometer bv. is heel herkenbaar!). Wij hebben verteld dat onze hond naar de hondenhemel is en er niet heel 'zwaar' of 'dramatisch' over gedaan (al kostte dat best wat moeite voor ons), en verteld dat het daar heeeel erg leuk is voor haar, dat ze daar lekker kan rennen, spelen etc. Toen allemaal dingen op gaan noemen samen met mijn dochter die onze hond altijd heel erg leuk vond om te doen, om vervolgens te vertellen dat dat in de hondenhemel ook allemaal kan. Wel zijn we duidelijk geweest dat ze niet meer terug komt bij ons. Ze heeft het heel goed opgepikt. Ik wens jullie heel veel sterkte!!!!
Sorry, door onzorgvuldig lezen lees ik nu pas dat jullie hond inmiddels is ingeslapen. Zo te lezen pakt je zoontje het redelijk op. Maar ik wens je nogmaals heel veel sterkte. Het is niet niks en het zal een zeker wennen zijn zonder hond in huis.
Hoi Hoi, Ik weet hoe het is, heb 11-11 na 13 jr trouwe vriendschap onze lieve hond in moeten laten slapen ( kan me niet heugen dat ik zo verdrietig ben geweest) Mijn dochter is anderhalf en ik heb ook gezegd dat ze naar de hondenhemel is...als ik vraag waar de hond is zegt ze; weg...en dan loopt ze naar de foto...gelukkig heb ik nog wat filmpjes en die kijken we samen en dan noemt ze haar naam of zegt ze hond!! Ik vind het persoonlijk wel heel jammer dat zij over een paar jaar onze hond niet meer zal herinneren. Ik wens jullie heel veel sterkte met dit grote gemis en ik lees dat je mannetje met zijn hijskraan de hond begroet dus hij pakt het goed op.. groetjes
Jeetje als ik het topic doorlees moet ik zowat huilen. Ik heb mijn hond 5 maanden terug laten inslapen. Wat een intens verdriet. Heb nog nooit zoveel gehuild in mijn leven. Vandaar dat door het lezen van het topic het weer terug komt Maar even Ontopic, ik vind dat je het super goed hebt aangepakt. Knap dat je dat zo kon