Hoi Hebben jullie ideetjes voor een leuk en vooral simpel Nieuwjaarsbriefje? Mijn zoontje is bijna 2jaar en 3 maanden. Hij kopieert vrij snel wat hij hoort... als hij er zin in heeft... Alvast bedankt! Groetjes Dottie
Volgens mij is dat iets typisch Belgisch? Wij hebben aan de grens gewoond en daar hoorde ik 't ook wel eens. Deze vond ik op internet, vond 'm zelf wel mooi, maar misschien is 't toch nog iets te moeilijk voor een 2,5-jarige: De eerste Al ben ik nog zo klein toch wil ik de eerste zijn om met mijn briefje en een zoen mijn nieuwjaarswens te doen gelukkig nieuwjaar!! Een kusje op uw neusje Een kusje op uw wang Ik wens U veel geluk Het hele jaartje lang.
Bedankt voor de reacties. Misschien is het wel iets typisch Belgisch... Een Nieuwjaarsbrief is dus een brief(je) dat je voorleest op Oudjaarsavond/Nieuwjaarsdag, liefst voor de Kerstboom. In die brief uit je je wensen voor het nieuwe jaar. Kinderen lezen zo'n brief voor (of zeggen hem op als ze nog te klein zijn) voor ouders, grootouders, meter, peter, ... voor iedereen die ze willen eigenlijk. Bij ons worden die brieven ook op school gemaakt. Maar hij gaat nog niet naar school dusse... En hiervoor krijgen ze dan (meestal) Nieuwjaarsgeld. Linda: dat is inderdaad een mooi briefje, maar nog een beetje te moeilijk denk ik. Kan ik misschien wel volgend jaar zelf voorlezen uit naam van onze tweede spruit.