hoe vertel je het aan je baas

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door justsjee, 13 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Nav dit topic heb ik het vandaag ook verteld op het werk. Mijn manager feliciteerde me en zei drie keer dat het zo leuk was.. Ze noemde het een uitdaging dat we straks met zijn tweeen met verlof zullen zijn. Ze zal vacatures doen uitgaan en ik moest me er niet druk om maken.. Een hele opluchting dus!

2. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ik zie er ook tegenop hoor...
    Ga het met 12 wkn vertellen...maar pfff...ben er best zenuwachtig onder.
    Vooral ook omdat ik een jaarcontract heb en deze per 1 augustus afloopt en verlengd zou moeten worden...en ben 5 augustus uitgerekend...

3. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Tja, dat zijn dan weer lastige kwesties waar je ook weer aan moet denken. Als je gewoon een doorlopend contract hebt is dat alweer een stukje zekerheid :( maar ze kunnen toch niet zeggen op basis van je zwangerschap dat je geen verlening krijgt?! Ze kijken, neem ik aan, toch naar je kwaliteiten.

4. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    Mijn directeur zit thuis (overwerkt) en is dus niet te bereiken..
    liep er al weken mee hoe ik hier nu mee aan moest aangezien mijn collega`s het allemaal al weten. (ik wilde het stil houden tot de twaalf weken, maar ik groei heel erg en kan niet meer volhouden dat dit komt van het vele eten met de feestdagen..hihi) dus had het ze al verteld..
    eergister heb ik maar even de secretaresse van de directeur gebeld of die beste man al weer snel aan het werk gaat? en het lijkt er niet op...dus heb het (na overleg met collega`s) maar aan haar doorgegeven, en zij verteld het de directeur.
    Wilde er niet meer mee wachten omdat de kans te groot is dat hij het via via hoort, ipv via mij.

5. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Nou, ik ben 18 en krijg nu mijn 2e hoe ga ik het vertellen, ik werk nu bijna 1 jaar daar Hihi

6. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Ik moet van mijn werk minimaal 32 uur per week werken in mijn functie, dat is een harde eis, dus ik zie er heel erg tegenop want ik wil maximaal 24 uur gaan werken :( ...ben bang dat mijn job gevaar loopt...

7. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    van mij eissen ze ook dat ik min 32 uur moet gaan werken!
    maar ik ben nu al erg misselijk en voel me over vermoeid.

dus dan maar mijn baas verliezen en aan me zelf denken

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hi Ramona,

Dankjewel voor je berichtje :)
    Ja, dat gevoel heb ik zelf ook. Ons kindje gaat mij (nu al, pas 5 weken zwanger) voor ALLES. En als mijn baas dat niet kan begrijpen dan heeft hij pech en moet hij maar iets voor mij verzinnen. Volgens mij is het geen reden om me te ontslaan. Maar ik voel me er wel shit bij.

Groetjes
    mamatoB

9. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Sja daar ga je in principe wel vanuit ja dat ze naar je kwaliteiten kijken, maar goed.... :(

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    eh, kwaliteiten?! ik was de beste kracht in de zaak, daar waren ze in een bedrijf met duizenden werknemers zelfs op het hoofdkantoor van op de hoogte. toch is mijn contract niet verlengd, in stilte vanwege mijn zwangerschap. dus kwaliteit, daar wordt blijkbaar nog wel eens op ingeleverd als het prijstechnisch minder interessant wordt. (ja, mijn baas krijgt een volledige vergoeding voor mijn loon, maar ik ben niet zomaar vervangbaar ivm productkennis die iemand vanuit het uitzendbureau niet heeft. op het moment dat je bij ons aangenomen werd, kreeg je eerst een maand een intensieve producttraining in Den Haag, dat is natuurlijk wat lastiger te vervangen).

11. stresskippetje

stresskippetje Actief lid

24 dec 2008
    339
    0
    0
    Hallo Allemaal,
    Ik vind het ook lastig hoor.
    Ik weet dat ze blij voor me zijn dus dat is het niet. Maar het moment van vertellen. Eigenlijk wil ik het pas na de 12e week vertellen maar mijn leidinggevende heeft een leuk project voor mij bedacht. Officieel is het allemaal nog niet maar ik weet al wel dat als het goed gaat ik het project niet af kan maken... MOet ik het dn al eerder vertellen .... Of me gewoon van de domme houden ?
    Lastig hoor
    Froukje

12. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Tsja.. Ik zie er ook enorm tegenop!
    Ik wil wel eerst de echo('s) afwachten en de 12 a 13 weken. Vorige keer ging het namelijk ook mis...

Weet je, aan de ene kant voel ik me zo schuldig naar mn baas. Aan de andere kant denk ik.. Dit is wat mn vriend en ik zo graag willen!
    En een baan kun je altijd wel zelf regelen. Het krijgen van een kind niet. Dat is gewoon niet te plannen.

Maar wat het is... Mijn baas heeft een al een zaak (10 dames personeel) en heeft nu deze zaak en mn collega en mij overgenomen.
    Dit is per 1 januari ingegaan.
    We waren hier in september al van op de hoogte.
    En ja, hij is heel enthousiast! Heeft grootse plannen!
    Het is ook helemaal verbouwd en opgeknapt en wil dit jaar zien hoe het gaat/blijft lopen.

En dan moet ik hem gaan vertellen dat ik vanaf augustus met verlof ga...
    Gaat hij niet blij mee zijn! :(

Deel Deze Pagina