geboortekaartje na adoptie?

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door siske89, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siske89

siske89 Niet meer actief

Ik vroeg me af of hier wel mensen zijn die een kindje adopteerden en ook een geboortekaartje maakten. Ik kreeg er wel al een paar maar wou wel eens weten of wel meer mensen dit doen. Dit vraag ik vanuit mijn eigen interesse naar geboortekaartjes :)

2. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land

dat zou ik wel doen. Gewoon een mooi kaartje om aan te geven dat ons gezin compleet is. Vind het ook leuk voor ons kind later.
    Je word natuurlijk wel trotste ouders en dat mag iedereen weten.

3. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

Ik heb laatst op het KDV een adoptie-kaartje gezien. Dat was een heel speciaal kaartje waarin werd verteld dat het meisje een zusje had gekregen en dat ze die toen en toen uit dat land zijn gaan halen en dat het zusje nu eindelijk thuis is. Ook met een korte uitleg dat ze voor een bepaalde datum geen bezoek wensten omdat ze haar eerst binnen het gezin wilden laten wennen...

Was echt mooi en het was ook een hele speciale adoptiekaart..

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik zou denk ik ook wel zo'n kaartje maken als ik zou adopteren.
    net wat al eerder gezegd is,je word wel papa en mama.
    ook voor het kindje is het de "start van een nieuw leven" en dat mag best gevierd worden met een kaartje

5. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Wij maken ook zeker een aankomst kaartje.

6. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Sterker nog, er zijn ook pleegouders die een kaartje maken. Sommige kinderen komen met de geboorte bij hun en maken ze daarom een kaartje en sommige mensen maken een kaartje als een kindje langdurig verblijft.
    Helaas is er niet of nauwelijks een markt voor die iets dergelijks maakt dus moet je echt je eigen fantasie gebruiken. In pleegzorg vind ik het persoonlijk ook altijd gepast om de ouders op een positieve manier te verwerken.

Zo weet ik van een pleegkindje dat geen geboortekaartje had, de pleegmoeder er spoedig een alsnog heeft gemaakt. De juf was namelijk zwanger en had als thema in de klas geboorte of iets dergelijks. Zonder verder na te denken had de juf alle kinderen gevraagd om hun geboortekaartje mee te nemen...... Tja en daar sta je dan als pleegkindje...... Ook deze kindjes komen immers (later) op een plekje terecht waar ze ook zeer gewenst zijn....

Overigens vind ik het bij crisis weer niet gepast maar dat terzijde.

7. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ik heb als pleegmoeder ook snel een kaartje gemaakt (nou ja, mijn zus)

pleegje was 2 weken oud en zij heeft anders later geen geboortekaartje, mijn vriend vond het belangrijk dat ze later toch zoiets had.
    het was een welkomstkaartje met oa de volgende tekst die ik ooit online heb gevonden:
    er zullen handen zijn die je dragen,
    armen waarin je veilig bent
    en mensen die je zonder vragen
    zeggen dat je welkom bent

8. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Zo'n kaartje heet een 'aankomstkaartje'. Je kan er genoeg vinden als je erop googled! Succes!

9. siske89

siske89 Niet meer actief

Dank je wel voor de tip! :)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heel erg mooi! Denk dat ze dat later heel erg gaat appreciëren dat jullie dat gedaan hebben.

Ik heb ook al geboortekaartjes gezien van kindjes die geadopteerd zijn, dus het kan zeker. Zoals al gezegd is: je wordt mama & papa en wil dat met de rest van de wereld delen.

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jazeker!!

Wij hebben een aankomstkaartje gemaakt!

Op de voorkant hebben we een schets laten maken van de voorstel tekening die we kregen.

De binnenkant een mooie tekst, de geboorteplaats en datum van ons zoontje en de datum dat we eindelijk samen kwamen...

Inmiddels van iedereen uti onze reisgroep kaarten gehad!

12. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

24 jun 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    Lilalein.nl heeft leuke

Deel Deze Pagina